Andréa Parro: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Madame le Consul : Le piège à rêves

1996 | Drama

Frankrijk​/​​Canada 1996. Drama van Jean-Claude Sussfeld. Met o.a. Véronique Jannot, Pierre Vaneck, Nicole Jamet, Éric Métayer en Sophie Vaslot.

Le secret de Jérôme

1994 | Drama

Canada 1994. Drama van Phil Comeau. Met o.a. Myriam Cyr, Germain Houde, Rémy Girard, Denis Lapalme en Viola Léger.

Het stel Jean Nicholas, bijgenaamd de Corsicaan (Houde) en Julitte (Cyr) kunnen geen kinderen krijgen. Ze geven elkaar de schuld steriel te zijn. Als vissers een drenkeling naar hun huis brengen, besluiten zij zich over de jongen, wiens benen geamputeerd zijn, te ontfermen. Later ontdekt Jean dat hij steriel is en sluit vrede met Julitte. Een prachtig gespeelde en mooi gefotografeerde film, die in het verre Westen van Canada speelt in 1863 en op een ware geschiedenis berust. De film werd op negen kleine festivals overladen met prijzen. Het scenario is van de regisseur en Jean Barbeau. Het camerawerk is van Eric Cayla.

Le Party

1989 | Drama, Experimenteel

Canada 1989. Drama van Pierre Falardeau. Met o.a. Charlotte Laurier, Benoît Dagenais, Julien Poulin, Lou Ba bin en Roger Léger.

'Party' betekent in Quebec voor toneel. Deze gefilmde uitvoering heeft als bijzonder kenmerk dat het zich afspeelt in een gevangenis en van uur tot uur onstuimiger wordt. Het is al gauw duidelijk dat aan de ene kant de acteurs staan, die een verstandhouding hebben met de gevangenen, en aan de andere kant de cipiers. De eerste groep wil uit zijn bol gaan, terwijl de tweede groep deze vrijheid-voor-een-dag probeert in te dammen. Dit levert steeds meer psychologische en uiteindelijk ook lichamelijke confrontaties op. Niet alles is perfect aan deze film: er komen een paar goedkope oplossingen in voor, het geheel is een beetje zwart-wit en er loopt een totaal overbodige snobistische journalist in de film rond, die duidelijk nergens iets van begrijpt. Deze gebreken vergeten we echter al snel dankzij de krachtige en levendige regie, de verrassende camerabewegingen en het schokkende, zeer Buñel-achtige geweld: de een profiteert van de gelegenheid om te ontsnappen, terwijl de ander zichzelf met de oorbel van zijn aangebedene om het leven brengt. Een sterke maar bij wijlen ondraaglijke film, die blijft hangen.