Julien Poulin: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Nuremberg

2000 | Drama, Oorlogsfilm

Canada​/​​Verenigde Staten 2000. Drama van Yves Simoneau. Met o.a. Alec Baldwin, Jill Hennessy, Brian Cox, Michael Ironside en Matt Craven.

Miniserie gebaseerd op het boek Nuremberg: Infamy on Trial van Joseph E. Perico. In deze film praten de 21 aangeklaagde nazikopstukken verrassend goed Amerikaans-Engels, maar toch zullen ze hun verdiende straf niet ontlopen. Met Alec Baldwin in de hoofdrol van aanklager Robert Jackson.

Une petite fille particulière

1994 | Drama

Canada​/​​Frankrijk 1994. Drama van Jean-Pierre Prévost. Met o.a. Alexandra Vandernoot, Jacques Perrin, Monique Spaziani, Geneviève Morin-Dupont en André Melançon.

Vandernoot is een jonge Française die in Montréal woont. Op een dag verandert haar hele leven. Eerst hoort ze dat het vliegtuig waarin haar moeder naar Canada kwam in volle vlucht is neergestort. Later blijkt dat het loterij-briefje dat zij van haar moeder kreeg voor haar vertrek, de hoofdprijs gewonnen heeft: zestig miljoen Franse frank. Maar dit nieuwe fortuin heeft voor haar een bijzonder bittere bijsmaak. Overtrokken drama dat filosofeert over de zin van het leven en de plaats van het geluk. De uitmuntende vertolking van de Belgische actrice Vandernoot redt het niet bepaald overtuigende scenario van Pierre Billon van de complete ondergang. In beeld gebracht door Daniel Jobin.

Le Party

1989 | Drama, Experimenteel

Canada 1989. Drama van Pierre Falardeau. Met o.a. Charlotte Laurier, Benoît Dagenais, Julien Poulin, Lou Ba bin en Roger Léger.

'Party' betekent in Quebec voor toneel. Deze gefilmde uitvoering heeft als bijzonder kenmerk dat het zich afspeelt in een gevangenis en van uur tot uur onstuimiger wordt. Het is al gauw duidelijk dat aan de ene kant de acteurs staan, die een verstandhouding hebben met de gevangenen, en aan de andere kant de cipiers. De eerste groep wil uit zijn bol gaan, terwijl de tweede groep deze vrijheid-voor-een-dag probeert in te dammen. Dit levert steeds meer psychologische en uiteindelijk ook lichamelijke confrontaties op. Niet alles is perfect aan deze film: er komen een paar goedkope oplossingen in voor, het geheel is een beetje zwart-wit en er loopt een totaal overbodige snobistische journalist in de film rond, die duidelijk nergens iets van begrijpt. Deze gebreken vergeten we echter al snel dankzij de krachtige en levendige regie, de verrassende camerabewegingen en het schokkende, zeer Buñel-achtige geweld: de een profiteert van de gelegenheid om te ontsnappen, terwijl de ander zichzelf met de oorbel van zijn aangebedene om het leven brengt. Een sterke maar bij wijlen ondraaglijke film, die blijft hangen.