Georges Moustaki (1934-2013): cast en muziek.
Er zijn 8 films gevonden.

Barbara, je chante ma vie

1999 | Documentaire, Biografie, Muziek

België​/​​Frankrijk 1999. Documentaire van Philippe Kohly. Met o.a. Jean-Claude Brialy, Marie Chaix, Jo Dekmine, Sophie Makhno en Georges Moustaki.

Le comte de Monte-Cristo

1998 | Avonturenfilm, Actiefilm, Historische film

Frankrijk 1998. Avonturenfilm van Josée Dayan. Met o.a. Gérard Depardieu, Ornella Muti, Jean Rochefort, Pierre Arditi en Sergio Rubini.

Au bout du bout du banc

1979 | Komedie

Frankrijk 1979. Komedie van Peter Kassovitz. Met o.a. Victor Lanoux, Georges Wilson, Patrick Chesnais, Jane Birkin en Henri Crémieux.

In opzet interessant portret van vier generaties Parijse joden blijft steken in oppervlakkige folklore en te voor de hand liggende grappen en sentimenten. Eigenzinnige en nog altijd hitsige overgrootvader zorgt voor conflicten en op zijn sterfbed voor verzoening. Acteur Lanoux produceerde deze debuutfilm van tv-regisseur.

Le pistonné

1970 | Komedie, Drama

Frankrijk 1970. Komedie van Claude Berri. Met o.a. Guy Bedos, Yves Robert, Rosy Varte, Georges Géret en Jean-Pierre Marielle.

Een dienstplichtige wordt naar Marokko gezonden en ziet de effecten van de kolonisatie. Het anti-semitisme binnen het leger maakt hem voortdurend de gebeten hond. Deze autobiografische komedie van Berri laat onder de soldatenhumor allerlei sociale en politieke problemen zien en geeft daarnaast een boeiend beeld van een traditioneel joods gezinsleven.

Solo

1969 | Misdaad

België​/​​Frankrijk 1969. Misdaad van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Jean-Pierre Mocky, Denis le Guillou, Anne Deleuze, Sylvie Bréal en Alain Fourez.

Een internationale avonturier, die zijn activiteiten als juwelendief maskeert met zijn status als eerste violist in een kamerorkest, hoort bij terugkeer in Frankrijk dat zijn jongere broer betrokken is bij een bloedige terroristenactie. Ondanks zijn afkeer van terreur stelt hij veiligheid en leven in de waagschaal bij zijn pogingen de jongen uit handen van de politie te houden. Mocky verplaatst zijn anarchie van de gebruikelijke zwarte humor naar de film noir. Het merkwaardige uiterlijk van diverse derdeplans-komieken is effectief-spookachtig gebruikt, maar Mocky zelf mist de uitstraling voor een Delon-achtige hoofdrol.

La fiancée du pirate

1969 | Drama

Frankrijk 1969. Drama van Nelly Kaplan. Met o.a. Bernadette Lafont, Georges Géret, Michel Constantin, Julien Guiomar en Jean Parédès.

Voor de bewoners van het gehucht Tellier is Marie het slaafje voor smerig werk, en seksspeelgoed wanneer het zo uitkomt. Nadat haar moeder is doodgereden weet Marie: tijd om rekeningen te vereffenen. Lafont (1938-2013) is vuurwerk als engel der wrake in deze boosaardige schets van een naargeestige gemeenschap (de dorpsnaam verwijst naar het bordeel in De Maupassants vertelling La Maison Tellier). Marie's wrakkige boshut raakt gaande de film vol met curiosa (een gekruisigde vleermuis, spaarvarkentje, Jeroen Bosch-prent, de vestzakhorloges van haar klanten). Michel Constantin speelt een aimabele reizende filmoperateur.

La Client de la morte-saison

1969 | Drama, Oorlogsfilm

Israël​/​​Frankrijk 1969. Drama van Moshé Mizrahi. Met o.a. Claude Rich, Hans-Christian Blech en Hénia Suchar.

Ex-nazi heeft zich met nieuwe identiteit in Isra[KA3]el gevestigd, is getrouwd en een gewaardeerd herbergier. In cli[KA3]ent herkent hij een van vroegere slachtoffers die bedreiging vormt voor gerespecteerde status. Qua scenario sobere en sterke uitwerking van interessant gegeven en opmerkelijk acteren, maar debutant Mizrahi mist juiste greep op de stof (net als in latere films). Fraaie en boeiende opnamen van Eilat en omgeving.

L'américain

1969 | Drama

Frankrijk 1969. Drama van Marcel Bozzuffi. Met o.a. Simone Signoret, Jean-Louis Trintignant, Marcel Bozzuffi, Jean Bouise en Françoise Fabian.

Man keert na vijftien jaar in VS terug in Rouen met bedoeling zich er opnieuw te vestigen. Alle vrienden van weleer zijn inmiddels mislukt, verburgerlijkt of verbitterd. Alleen bij moederlijke caféhoudster is het onveranderd en kan hij herinneringen aan vroeger - de Algerijnse oorlog - ophalen. Hij vertrekt zonder afscheid te nemen. Regiedebuut van acteur Bozzuffi is genuanceerd portret van generatie van veertigers die door sterke acteurs treffend wordt gespeeld. Ontbreken van echte dramatiek gaf film in bioscoop iets kabbelends, maar werkt op tv waarschijnlijk beter.