Olivier Monneret: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les filles

1983 | Komedie

België 1983. Komedie van Michel Rochat. Met o.a. Christiane Lenain, Jean Hayet, Marie-Line Lefebvre, Grace de Capitani en Myriam Jaumain.

Op basis van een klucht van de op dit terrein zeer produktieve Jean Marsan. In deze afgezaagde geschiedenis over een onnozele jongeman die zich in een besloten nachtclub waant, wemelt het van de misverstanden. Een ontzettend gedateerd aandoende film, met van die meisjes in jurkjes die aan Wimbledon- tennispakjes doen denken, en het toppunt van gedurfdheid moesten voorstellen. Het taalgebruik en de zogenaamde `vrijheid` doen onmogelijk ouderwets aan. Een des te langdradiger (twee uur) film, daar de persoon die hem mocht maken geen enkele keer heeft geprobeerd iets origineels op cinematografisch gebied te bedenken.

Le mariage de mademoiselle Beulemans

1983 | Komedie

België 1983. Komedie van Michel Rochat. Met o.a. Ania Guedroitz, Léonil McCormick, Jacques Lippe, Donat Craps en Jean Hayet.

De zoveelste verfilming van een boulevardtoneelstuk. Deze Brusselse zedenkomedie werd in 1910 door Jean-François Fonson en Fernand Wicheler in een paar dagen tijd in elkaar gezet om een gaatje op te vullen in de programmering van een Belgisch theater. Het stuk werd in zeventien talen vertaald en wordt sindsdien regelmatig opgevoerd. Het toneelwerk van de toen nog jonge Pagnol werd er in ieder geval door geïnspireerd. Een stuk dat al zo vaak op het publiek is uitgeprobeerd, loopt natuurlijk als een trein. In cinematografisch opzicht is er weinig nieuws onder de zon: men heeft gewoon de toneelenscenering van Lucien Fonson gebruikt. De film ontleent zijn kracht aan de karakters, de krasse dialogen en de overheersende rol van Lippe als meneer Beulemans.

La Chambre rouge

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​België 1972. Drama van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Maurice Ronet, Françoise Brion, Sharon Gurney, Christian Barbier en Amédée.

Notabele wil cultureel leven in een Belgische gemeente een nieuwe impuls geven en inviteert een Parijse toneelregisseur. Deze komt onder de charme van de tweede vrouw van zijn gastheer, maar de jonge stiefdochter verleidt hem uit jaloezie (ze heeft met haar stiefmoeder v[KA1]o[KA1]or het huwelijk met haar vader een lesbische relatie gehad), maar wordt uiteindelijk door hem op haar nummer gezet. Minus psychologische verdieping is roman-intrige van Fran[KA10]coise Mallet-Joris (vervolg op ook verfilmde RENPART DES BEGUINES) potsierlijk melodrama waar regisseur alleen quasi-esthetiek aan geeft. Anders bekwame acteurs lijken radeloos, Gurney als de jeugdige intrigantie heeft zichtbaar helemaal geen notie.