George Sawaya: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Best of Friends

1981 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1981. Romantiek van Ron Satlof. Met o.a. Peter Graves, Alex Cord, Carol Lynley, George Sawaya en Tony Sparks.

Graves en Lynley zijn vijftien jaar getrouwd. Sinds de dood van hun zoontje gaat het met hun huwelijk bergafwaarts en Graves neemt zijn beste vriend, Cord, in vertrouwen. Hij denkt dat zijn vrouw hem wil verlaten. Hij beseft echter niet dat Lynley en Cord reeds geruime tijd een geheime verhouding hebben. Tijdens een pleziervaart op de Colorado, die dramatisch eindigt, begint Graves de realiteit in te zien. Oppervlakkig romantisch drama dat de getallenteerde hoofdacteurs weinig kansen biedt. De onwaarschijnlijkheden stapelen zich bij elke scène op en het einde is haast pathetisch. Venable Herndon baseerde het scenario op het verhaal Three Day Blow van Ernest Hemingway. Achter de camera stond Robert M. Baldwin, Jr.

The Lollipop Cover

1965 | Drama

Verenigde Staten 1965. Drama van Everett Chambers. Met o.a. Don Gordon, Carol Seflinger, Lee Phillips, David White en Midge Ware.

Na weer eens op zijn donder te hebben gekregen, besluit de eeuwige verliezer Gordon de bokssport te laten voor wat ze is. Hij gaat naar Californië om zijn geld te halen, dat zijn zus voor hem beheerde. Zij blijkt inmiddels te zijn gestorven aan een overdosis drugs, en haar verslaafde minnaar, Phillips, is er met het geld vandoor. Samen met Seflinger gaat hij achter de man aan. Een kleine, onafhankelijk geproduceerde low-budget film, die er ondanks vele tekortkomingen in slaagt tot het onverwachte einde toe te blijven boeien. De film is duidelijk met veel liefde gemaakt. Het schematische scenario is van regisseur Chambers en acteur Gordon, naar een verhaal van Nancy Valentine. Door Michael Murphy gedraaid in zwart-wit - op twee zwaar symbolische kleursequenties na. Sally Kellerman is te horen als zangeres van 'If You Love Me'.

Fort Courageous

1965 | Western

Verenigde Staten 1965. Western van Lesley Selander. Met o.a. Fred Bier, Donald Barry, Hanna Landy, Harry Lauter en Walter Reed.

Een patrouille poogt het fort te bereiken maar wordt door Indianen aangevallen. Sergeant Fred Bier, ten onrechte door de krijgsraad veroordeeld, neemt het bevel op zich nadat de officier is gesneuveld, en weet het fort te bereiken. Alleen majoor Donald Barry blijkt daar nog in leven. Samen pogen ze het fort tegen de Indianen te houden. Bescheiden western, door Richard Landeau geschreven, door Hal Klein geproduceerd en door Gordon Avil opgenomen. Eén van drie produkties uit dit jaar met ongeveer dezelfde acteurs.

Convict Stage

1965 | Western

Verenigde Staten 1965. Western van Lesley Selander. Met o.a. Harry Lauter, Donald Barry, Hanna Landy, Jodi Mitchell en Joseph Patridge.

Dit is één van drie goedkoop gemaakte serie-westerns in 1965. Het scenario is gebaseerd op een verhaal van Don Barry die sinds 1954 geen hoofdrollen meer had gespeeld. Lauter - een acteur die eveneens in vele serie-westerns te zien was geweest, maar dan steeds in B-rollen - is de held van de film. Zijn zuster is door een bende vermoord en hij wil wraak nemen. Barry, als de marshal, maant hem om aan de kant van de wet te blijven en het gespuis voor de rechter te laten komen. De film eindigt met een revolverduel tussen Lauter/Barry en de bende.

Diary of a Madman

1963 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1963. Thriller van Reginald Le Borg en Reginald LeBorg. Met o.a. Vincent Price, Nancy Kovack, Chris Warfield, Ian Wolfe en Nelson Olmstead.

Een door een kwade geest bezeten moordenaar doet een poging zijn rechter (Price) te vermoorden, faalt daarin en sterft. Daarna begint de rechter vreemde stemmen te horen, die hem tot duistere daden aanzetten. Clichématig, maar kleurrijk en onderhoudend. Naar een verhaal van Guy de Maupassant door Robert E. Kent tot scenario bewerkt.

Walking Target

1960 | Misdaad, Film noir

Verenigde Staten 1960. Misdaad van Edward L. Cahn. Met o.a. Ronald Foster, Merry Anders, Joan Evans, Robert Christopher en Harp McGuire.

Als Nick Harbin (Foster) na vijf jaar wegens goed gedrag de gevangenis mag verlaten, houdt iedereen hem angstvallig in de gaten, want de buit van de overval is nooit gevonden. De politie, zijn hebzuchtige ex-vriendin Susan (Anders), de dubieuze detective Dave (Christopher) en de pers zitten hem op de hielen en hij is op die manier tot het doelwit uit de titel gemaakt. Nick die zich achter de tralies positief ontwikkeld heeft, wil eigenlijk niets anders dan een normaal leven als eerlijke burger. Bij de overval was zijn maat Sam doodgeschoten en Dave vindt dat zijn weduwe Gail (Evans) recht heeft op de helft van de buit. Als hij haar een bezoekje brengt, ziet hij ongekende mogelijkheden, bovendien voelt hij zich tot haar aangetrokken. De vraag is of men hem de gelegenheid wel wil bieden - de maatschappij is als het op geld aankomt, onvergeeflijk: halsmisdrijven verjaren na twintig jaar, maar schulden pas na dertig jaar. Vlot gemaakte, snel in het vergeetboek geraakte B-film van vakman Cahn. Adequate spelprestaties. Het scenario is van Stephen Kandel. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

A Silent Place

1960 | Misdaad, Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1960. Misdaad van Arthur Hiller. Met o.a. Harpo Marx, Ernest Truex, Bert Freed, John Banner en Lew Gallo.

Het is vlak voor Kerst. Benson (Marx), een doofstomme zwerver, werd door een warenhuis ge[KA3]engageerd als levende pop. Tijdens een optreden is hij getuige van een moord. Inspecteur Silva (Freed) heeft het niet eenvoudig. Hoe ondervraag je een doofstomme die bovendien niet kan lezen of schrijven? Hij laat hem gaan, maar als buiten is merkt Benson de moordenaars op en slaat op de vlucht. Hij ontmoet Daniel (Truex), een oude nachtwaker, die hem helpt. Aangrijpend portret van twee marginalen die elkaar vinden, maar hun ontmoeting zou hen wel eens het leven kunnen kosten. Harpo geeft een prachtige dramatische rol ten beste en het van hem bekende typetje is nergens te bespeuren. Harpo's zoon Bill is even te zien als een voorbijganger die hij aanklampt. Arthur Dales schreef het niet bepaald originele scenario. Achter de camera stond George E. Diskant. Oorspronkelijk uitgezonden in The June Allyson Theatre.