Marina Gefter: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Lila dit ça

2004 | Drama, Romantiek

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 2004. Drama van Ziad Doueiri. Met o.a. Vahina Giocante, Moa Khouas, Karim Ben Haddou en Carmen Lebbos.

Alle mannen in een door Noord-Afrikanen bevolkte wijk in Marseille vallen op de mooie zestienjarige Lila (Giocante), maar zij heeft een oogje op de schuchtere Chimo (Khouas). Die raakt in eerste instantie geïntimideerd door haar openhartige gepraat over seks. 'Wil je mijn vagina zien?' is de eerste vraag die ze aan hem stelt. Maar ook hij raakt in haar ban. Rauwe, pittige film met zinderende erotische spanning tussen goed spelende jonge acteurs, waarin overigens nauwelijks bloot wordt getoond. Regisseur Doueiri leerde het vak als camera-assistent bij een aantal films van Quentin Tarantino. Prijs voor de Beste Acteur op het filmfestival van Gijón voor Khouas.

Femme Fatale

2002 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2002. Thriller van Brian De Palma. Met o.a. Rebecca Romijn, Antonio Banderas, Peter Coyote, Eriq Ebouaney en Rie Rasmussen.

Een pikante thriller rond een juwelenroof tijdens het filmfestival van Cannes. Laure Ash (Rebecca Romijn) zit in de juwelenroofbusiness en weet zich tijdens het festival te ontfermen over de prijzige versierselen van een fotomodel. Antonio Banderas is de kink in de kabel als de ex-paparazzo die de overtreding op de gevoelige plaat vastlegt. Laure's partners zijn razend na het zien van de foto's en proberen de zaak alsnog in hun voordeel te beslechten. Onderhoudende, rijk gelaagde thriller van Brian De Palma die de materie met een knipoog benadert.

The Night and the Moment

1994 | Romantiek, Familiefilm, Historische film, Erotiek, Komedie

Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1994. Romantiek van Anna Maria Tato. Met o.a. Willem Dafoe, Lena Olin, Miranda Richardson, Jean-Claude Carrière en Carole Richert.

De makers hoopten een fraaie, erotisch getinte kostuumfilm te maken met sterren van formaat, maar vergaten dat casting ook zijn eigen rol speelt. Als de rollen niet (bij elkaar) passen, worden de slaagkansen gering. Daarbij geeft regisseuse Tato, die samen met Jean-Claude Carri[KA2]ere het scenario schreef, weinig inhoud aan de film. Het is een lange liefdesaffaire tussen een schrijver van prikkelende verhalen (Dafoe) en een markiezin (Olin). Dafoe werd ooit streng en langdurig gestraft voor zijn sexy literatuur met wat we in flashbacks terugzien en meebeleven. Olin is niet alleen ongeschikt voor de rol, maar ze doet een merkbare poging om dit te lang voor de kijker te verbergen, hetgeen irritant werkt. De bijrollen zijn beter dan de hoofdrollen, maar die kunnen de film niet dragen. Zelfs Ennio Morricone's muziek is niet wat we van hem gewend zijn. De fotografie is van Giuseppe Rotunno. Dolby- geluid.