Lotte Bergström: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Mørke

2005 | Thriller

Denemarken 2005. Thriller van Jannik Johansen. Met o.a. Nicolas Bro, Lotte Bergström en Nikolaj Lie Kaas.

Kira's Reason: A Love Story

2001 | Drama

Denemarken 2001. Drama van Ole Christian Madsen. Met o.a. Stine Stengade, Lars Mikkelsen, Camilla Bendix, Sven Wollter en Lotte Bergström.

Eenentwintigste Dogma 95 film. Wanneer Kira, in de dertig, getrouwd en moeder van twee kleine kinderen, na een langdurig verblijf in een psychiatrische inrichting thuiskomt, zien we meteen dat ze nog niet helemaal in orde is. Even later rent ze weg van haar welkomsfuifje en gedraagt ze zich, in een van de pijnlijkste scènes uit de film, onmogelijk in een openbaar zwembad. Regisseur Madsen volgt in de inmiddels bekende Dogma-stijl (losse cameravoering, natuurlijk licht) het gevecht dat Kira en echtgenoot Mads met zichzelf en elkaar leveren om een zo normaal mogelijk leven te leiden. Vanzelfsprekend doet dit intieme drama denken aan John Cassavetes' klassieke, thematisch vergelijkbare A Woman Under the Influence (1974). De Amerikaanse independent film pionier stond destijds beduidend steviger in zijn schoenen, maar Madsen levert met zijn derde film evengoed een verontrustend, mooi geacteerd verhaal af. Overigens valt er over het einde nog stevig na te praten: komt het nu goed met Kira of niet?

Den Attende

1996 | Komedie, Drama

Denemarken 1996. Komedie van Anders Rønnow-Klarlund. Met o.a. Sanne Graulund, Niels Anders Thorn, Rasmus Botoft, Rebecca Sørensen en Lotte Bergström.

Eenentwintigste Dogma 95 film. Wanneer Kira, in de dertig, getrouwd en moeder van twee kleine kinderen, na een langdurig verblijf in een psychiatrische inrichting thuiskomt, zien we meteen dat ze nog niet helemaal in orde is. Even later rent ze weg van haar welkomsfuifje en gedraagt ze zich, in een van de pijnlijkste scènes uit de film, onmogelijk in een openbaar zwembad. Regisseur Madsen volgt in de inmiddels bekende Dogma-stijl (losse cameravoering, natuurlijk licht) het gevecht dat Kira en echtgenoot Mads met zichzelf en elkaar leveren om een zo normaal mogelijk leven te leiden. Vanzelfsprekend doet dit intieme drama denken aan John Cassavetes' klassieke, thematisch vergelijkbare A Woman Under the Influence (1974). De Amerikaanse independent film pionier stond destijds beduidend steviger in zijn schoenen, maar Madsen levert met zijn derde film evengoed een verontrustend, mooi geacteerd verhaal af. Overigens valt er over het einde nog stevig na te praten: komt het nu goed met Kira of niet?