Harold Goodwin: cast.
Er zijn 34 films gevonden.

Frankenstein Must Be Destroyed !

1969 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1969. Horror van Terence Fisher. Met o.a. Colette O'neil, Geoffrey Bayldon, George Pravda, Maxine Audley en Thorley Walters.

The Traitors

1963 |

Verenigd Koninkrijk 1963. Robert Tronson. Met o.a. Patrick Allen, James Maxwell, Zena Walker, Harold Goodwin en Sean Lynch.

Een redelijke spionagefilm over Amerikaanse en Britse agenten die een Navo-lek moeten opsporen.

Number Six

1962 | Mysterie, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1962. Mysterie van Robert Tronson. Met o.a. Ivan Desny, Nadja Régin, Brian Bedford, Michael Goodliffe en Joyce Blair.

De gelijknamige thriller van Edgar Wallace snel en doeltreffend uitgewerkt. De film werd samen met SOLO FOR SPARROW in Nederland vertoond als SCOTLAND YARD TAKES A REVENGE.

The Ugly Duckling

1959 |

1959. Lance Comfort. Met o.a. Jess Conrad, John Harvey, Michael Ward, Norma Marla en Harold Goodwin.

De gelijknamige thriller van Edgar Wallace snel en doeltreffend uitgewerkt. De film werd samen met SOLO FOR SPARROW in Nederland vertoond als SCOTLAND YARD TAKES A REVENGE.

The Mummy

1959 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1959. Horror van Terence Fisher. Met o.a. Christopher Lee, Peter Cushing, Yvonne Furneaux, Eddie Byrne en Felix Aylmer.

Ondanks waarschuwingen voor ernstige gevolgen breken archeologen het graf van de Egyptische prinses Ananka open. Na gedane arbeid keren zij naar Engeland terug waar de gevolgen hen wachten. Een elegant horrorwerkstuk uit de Hammer-studio.

The Invisible Man: The Rocket

1959 | Sciencefiction, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1959. Sciencefiction van Quentin Lawrence. Met o.a. Deborah Watling, Glyn Owen, Russell Waters, Robert Brown en Robert Raglan.

Smith (Owen) die aan een streng geheim hitteschild werkt voor een raket, verliest een fortuin aan de speeltafel. Hij wil zelfmoord plegen, maar een onbekende, die hem al geruime tijd observeert, houdt hem tegen. Hij stelt een deal voor: Smith verschaft hem informatie over het tijdstip en de route waarlangs de raket zal worden vervoerd. De beloning, die hem in het vooruitzicht wordt gesteld, zal zijn speelschulden ruimschoots dekken. De onzichtbare Peter Brady werkt eveneens aan het project. Een voorspelbare aflevering met weinig fut. De stem van de onzichtbare Brady is van Tim Turner. Het scenario is van Michael Pertwee, die het op de automatische piloot moet hebben geschreven. Het camerawerk is van Brendan Stafford. Aflevering 24 van 39.

Barnacle Bill

1957 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1957. Komedie van Charles Frend. Met o.a. Alec Guinness, Irene Browne, Percy Herbert, Harold Goodwin en Maurice Denham.

Nazaat uit een voornaam zeeschuimersgeslacht Guiness, die ook met grote glans de zes rollen van zijn voorvaders speelt, wordt al zeeziek bij het zien van de golven op een eenvoudig schilderij van een zeegezichtje. Hij wil evenwel de familie eer hooghouden en koopt in een Engelse badplaats aan de Zuidkust een vervallen pier uit de Victoriaanse tijd, die hij ombouwt tot een amausementscentrum in de vorm van een slagschip. Burgervader Denham wil het foeileljke bouwerk laten afbreken. De slag is begonnen! Van het begin tot het eind een dol-dwaze komedie met typisch Britse humor en zelfspot. Scenario van T.E.B. Clarke en achter de camera stond Douglas Slocombe. Ook bekend als ALL AT SEA.

Abbott and Costello Meet the Keystone Kops

1955 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1955. Drama van Charles Lamont. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Fred Clark, Maxie Rosenbloom en Frank Wilcox.

Ondanks het lage budget had deze komedie beter kunnen zijn. Clark is uitstekend als de soepele producent in deze gekunstelde geschiedenis uit de dagen van de stomme film.

The Last Page

1952 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1952. Thriller van Terence Fisher. Met o.a. Spencer, George Brent, Marguerite Chapman, Diana Dors en Raymond Huntley.

Verzorgde thriller met Brent als boekhandelaar, die op onhandige manier gechanteerd wordt door een van zijn medewerksters, gespeeld door Dors. Wanneer Dors door haar vriend vermoord wordt, is Brent verdachte nummer één. Opgejaagd door de politie en verraden door zijn collega's, kan hij alleen rekenen op hulp van Chapman om de ware moordenaar te ontmaskeren. Uitstekend spel en een goede montage maken van dit melodrama een spannende misdaadfilm. Frederick Knott bewerkte het toneelstuk van James Hadley Chase. Let echter wel op dat u de Britse versie te zien krijgt! De Amerikaanse versie duurt 78m. Ook bekend als MANBAIT.

Radar Patrol Versus Spy King

1950 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1950. Mysterie van Fred C. Brannon. Met o.a. Kirk Alyn, Jean Dean, Anthony Warde, George J. Lewis en Eve Whitney.

Serial in twaalf hoofdstukken. Merton is de leider van een spionagebende die in Amerika sabotage pleegt ten gunste van een buitenlandse mogendheid. Alyn moet de bende oprollen. In de serial werd veel oud filmmateriaal gebruikt zodat er minder opgenomen hoefde te worden; dat werkte kostenbesparend. Want ook bij Republic waren de serials inmiddels een sluitpost op de begroting geworden. Het medium tv begon zijn invloed kenbaar te maken.

Law of the Golden West

1949 | Western

Verenigde Staten 1949. Western van Philip Ford. Met o.a. Monte Hale, Paul Hurst, Gail Davis, Roy Barcroft en John Holland.

Het verhaal speelt zich af tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. Holland wil een eigen koninkrijk opbouwen in het westen. De super-outlaw Barcroft is zijn rechterhand. Ze doden de vader van Hale en daardoor krijgen ze deze westernheld Hale als tegenstander. Barcroft speelt zijn zoveelste schurkenrol. Het is altijd een plezier hem bezig te zien. Deze western is met veel vaart gemaakt.

The Bold Frontiersman

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van Philip Ford. Met o.a. Allan 'Rocky' Lane, Eddy Waller, Roy Barcroft, Fred Graham en John Alvin.

Een groep ranchers verzamelt een grote som geld om daarmee een dam te kunnen bouwen. Ze willen het gevaar van droogte zo klein mogelijk maken. Lane moet het geld beschermen en Barcroft probeert hem dat onmogelijk te maken. Lane was een perfecte westernacteur, die zich helemaal in dit soort films thuis voelde. Samen met regisseur Ford, die uitstekende actiescènes filmde maakte hij zijn serie tot één van de beste uit de geschiedenis van de seriewestern.

Carson City Raiders

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van Yakima Canutt. Met o.a. Allan 'Rocky' Lane, Eddy Waller, Frank Reicher, Beverly Jons en Hal Landon.

Een uitstekende aflevering uit de Rocky Lane-westernserie. De held neemt het op tegen een bende die een vervoersbedrijf onder controle wil krijgen. Dit is een van de weinige films die Canutt regisseerde. Deze fantastische stuntman was meestal assistent- regisseur voor actiescènes, zoals in BEN HUR.

Viva Cisco Kid

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Norman Foster. Met o.a. Cesar Romero, Jean Rogers, Chris-Pin Martin, Minor Watson en Stanley Fields.

De Cisco Kid verhindert een postkoetsoverval en ontmoet daarbij Rogers op wie hij verliefd wordt. Haar vader blijkt niet zuiver op de graat te zijn en een nog problematischer partner te hebben, die hem wil vermoorden. Kortom, genoeg werk aan de winkel. Foster, in die tijd regisseur van de Mr. Moto- en Charlie Chan-films, voelt zich in deze western niet op zijn gemak en weet zijn gebruikelijke niveau niet te halen, ondanks de inspanningen van Romero in de titelrol.

Western Frontier

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Ken Maynard, Lucille Browne, Nora Lane, Robert (Buzzy) Henry en Frank Yaconelli.

Maynard en zijn paard Tarzan zijn goed op dreef in deze eerste film uit een serie van acht westerns die hij maakte in 1935/36 voor producent Larry Darmour en Columbia. Ze werden op deze na, geregisseerd door Spencer Bennet met James S.Brown en Herbert Kirkpatrick als cameralieden. Die deelden de serie keurig, maar knapten voor deze film samen het werk op: Maynard leverde zelf het verhaal dat door Nate Gatzert - de vaste scenarist van de serie - werd bewerkt. Als kinderen worden Maynard en zijn zus gescheiden door een Indianenoverval op pioniers. Maynard wordt door medepioniers groot gebracht, van zijn zuster hoort men niets. Tot een bende bandieten opduikt, aangevoerd door een jonge vrouw met blond haar (Lane).

Smoking Guns

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Gloria Shea, Walter Miller, Harold Goodwin en William Gould.

Eén van de slechtste westerns die Maynard ooit gemaakt heeft. Hij schreef zelf het verhaal, dat door Nate Gatzert werd bewerkt, waarin hij vals wordt beschuldigd van moord en verkleed als ranger de ware dader weet te ontmaskeren. Maynard kreeg zo'n ruzie met Universal dat zijn contract niet werd verlengd. Dit was daarmee de laatste van acht Universal-westerns die Maynard in 1933/34 maakte. Hij stapte over naar Mascot en daar ging hij na één serie en één western ook al met ruzie weg.

Strawberry Roan

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Ruth Hall, Harold Goodwin, Frank Yaconelli en Charles King.

Een populaire western met Maynard, te boek staand als de eerste muziek-western doordat Maynard twee liedjes zingt, maar de titelsong beheerst de film. Het verhaal van Nate Gatzert is eenvoudig maar effectief: Maynard contra paardendieven. Maynardss paard Tarzan kon daardoor een goede rol worden toebedeeld, ongetwijfeld ook een punt waarom destijds de fans massaal voor deze film op de been kwamen. Ted McCord was de cameraman.

Graft

1931 | Thriller

Verenigde Staten 1931. Thriller van Christy Cabanne. Met o.a. Regis Toomey, Sue Carol, Dorothy Revier, Boris Karloff en George Irving.

Een jonge reporter wil zijn slag slaan met een opzienbarend verhaal over een politicus die corrupt is. Onrealistisch gebracht, waardoor de thriller vaak lachwekkend wordt.

The Mighty

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van John Cromwell. Met o.a. George Bancroft, Warner Oland, Raymond Hatton, O.P. Heggie en Esther Ralston.

Bancroft als een ex-crimineel die in de oorlogsjaren op andere gedachten komt en later als rotsvaste commandant van politie doorgewinterd zijn vak uitoefent. Ook de regisseur, die goed werk deed, is even te zien.

All Quiet on the Western Front

1930 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1930. Oorlogsfilm van Lewis Milestone. Met o.a. Lew Ayres, Louis Wolheim, Russell Gleason, Beryl Mercer en Ben Alexander.

Een schitterende verfilming van de pacifistische roman van Erich Maria Remarque over WO I. Prachtig gespeeld en geregisseerd met talrijke gedenkwaardige scènes en een onvergetelijk slot. Script van Milestone, Maxwell Anderson, Del Andrews en George Abbott. Oscars voor Beste film en regie. Lange tijd was alleen een versie van 105 minuten beschikbaar, maar in de jaren 1980- 1990 werd de film bijna volledig gerestaureerd, en verscheen een versie die bijna een half uur langer duurt. Camerawerk van Arthur Edeson.

Flight

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Frank Capra. Met o.a. Jack Holt, Ralph Graves, Lila Lee, Alan Roscoe en Harold Goodwin.

Verouderd verhaal over ruzieënde vrienden in het vliegende korps van de marine, met enkele nog steeds indrukwekkende scènes in de lucht. Costar Graves schreef het oorspronkelijke verhaal.

The Cameraman

1928 | Komedie, Zwijgende film

Verenigde Staten 1928. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Buster Keaton, Marceline Day, Harold Goodwin, Harry Gribbon en Sidney Bracy.

Een briljante zwijgende film met Buster die graag een goed cameraman voor het journaal wil worden, maar steeds te laat is. Uiteindelijk komt alles toch nog goed als hij per ongeluk uniek filmmateriaal aflevert. Scenario van Richard Schayer en Clyde Bruckman. Camerawerk van Elgin Lessley en Reggie Lanning.

College

1927 | Komedie

Verenigde Staten 1927. Komedie van James W. Horne. Met o.a. Buster Keaton, Anne Cornwall, Flora Bramley, Harold Goodwin en Grant Withers.

Een intellectuele student (Keaton) wil top-atleet worden om zo indruk te maken op zijn vriendinnetje. Omdat de film opgebouwd is uit op zichzelf staande grappige stukken, is deze minder imponerend dan ander speelfilmmateriaal van Keaton, maar het blijft verschrikkelijk leuk.

The Flaming Frontier

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Anne Cornwall, Dustin Farnum, Ward Crane en Kathleen Key.

Westernepos rond Sitting Bull (Johnson) en zijn strijd tegen generaal Custer (Farnum) bij Little Big Horn. Hoot is pony express-man die op voorspraak van een senator op de militaire academie komt, verliefd wordt op de dochter van de senator en diens zoon in bescherming neemt door de schuld op zich te nemen wanneer deze in een schandaal dreigt te raken. Hij wordt van de academie afgestuurd, vervoegt zich bij Custer en wordt Custer om hulp gezonden. In deze uitstekende western werkten Sedgwick en Raymond Schrick weer samen aan het verhaal. Edward Montague en Charles Kenyon bewerkten het. Virgil Miller keerde terug naar Hoots westerns als cameraman.

Riders of the Purple Sage

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Beatrice Burnham, Arthur Morrison, Warner Oland en Fred Kohler.

Een politieman op zoek naar de schurk (Oland) die zijn zuster (Burnham) verleidde. Fascinerende verwikkelingen in dit verhaal, voor het eerst verfilmd in 1918, later in 1931 en 1941. Mix verfilmde ook het vervolg, THE RAINBOW TRAIL, dat ook in 1918 en 1931 werd verfilmd.

Hit and Run

1924 | Komedie

Verenigde Staten 1924. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Marion Harlan, Cyril Ring, Harold Goodwin en De Witt Jennings.

Dit is geen western, want Hoot speelt een honkbalster die verliefd wordt op Harlan. Ze worden ontvoerd door gokkers die niet willen dat zijn club wint. Licht amusement, door Sedgwick en Raymond Schrock geschreven en door Virgil Miller in beeld gebracht.

The Ramblin' Kid

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Laura La Plante, Harold Goodwin, William Welsh en W.T. McCulley.

Voor de zoveelste maal in 1923 valt Gibson in deze film op La Plante. Hij weet haar bewondering af te dwingen door een rodeo te winnen ondanks de tegenwerking van de schurk Nye. Het verhaaltje is helemaal niet geweldig, maar het wordt leuk gebracht. Gibson kreeg inmiddels de beste technische faciliteiten waarover Universal beschikte, zodat elk produkt er verzorgd uitzag. Universal had met Gibson haar grote moneymaker, en met óók Jack Hoxie en Art Acord op westerngebied was Fox de maatschappij voor het genre. Er werd geld verdiend aan westerns. Richard Schayer bewerkte het verhaal van Earl Wayland Bowman en Gibson zou het in 1929 nogmaals verfilmen als THE LONG, LONG TRAIL.

Kindled Courage

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van William Worthington. Met o.a. Hoot Gibson, Beatrice Burnham, Harold Goodwin, Harry Tenbrook en James Gordon Russell.

Hoot wordt gezien als een lafaard en door omstandigheden wordt hij hulpsheriff. In die functie wordt hij op een outlaw afgestuurd. Dan weet Hoot zijn angst definitief te overwinnen. Aardig, maar eenvoudig. Raymond Schrock bewerkte het verhaal van Leete Renick Brown. Virgil Miller stond achter de camera.

The Bearcat

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Lillian Rich, Charles French, Joe Harris en Alfred Hollingsworth.

Hoot is de Bearcat, een zwervende cowboy die in een stadje aankomt. Hij wordt maatjes met de sheriff, French, en redt Rich het leven. Dat levert hem een baan op op de ranch van Rich's vader. Rich blijkt verloofd te zijn met een studiegenoot van haar broer. Die blijkt echter problemen te hebben: hij wordt gechanteerd door een meisje met wie hij een korte verhouding heeft gehad. Hoot moet alles oplossen. George Hively schreef het script naar een verhaal van Frank Buckley, en Charles Kaufman stond achter de camera.

Man to Man

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Stuart Patton. Met o.a. Harry Carey, Lillian Rich, Charles Le Moyne, Harold Goodwin en Willis Robards.

Een ongewoon begin voor een western, waarin Carey de zoon is van een rijke rancher. Hij trekt naar de Zuidzee-eilanden, waar hij een vrouw redt uit handen van een Rus. De vrouw sterft en pa kort daarna; deze liet zijn ranch aan zijn zoon na. Hij keert terug, maar velen zien hem liever gaan dan komen en vóór hij de zaak onder controle heeft, moet er heel wat af-geknokt worden. George Hull bewerkte de roman van Jackson Gregory. William Thornley deed het camerawerk.

The Road Demon

1921 | Western, Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Claire Anderson, Charles K. French, George Hernandez en Sid Jordan.

Welke cowboy zet zijn paard - en nog wel Tony - opzij om een oude auto aan te schaffen? Mix deed het hier in deze matig geslaagde film en weet van het ding een race-auto te maken. Reynolds bedacht het verhaal zelf. Frank B. Good en Benjamin Kline waren er voor het camerawerk.

Suds

1920 | Zwijgende film, Komedie

Verenigde Staten 1920. Zwijgende film van John Dillon. Met o.a. Rose Dione, Albert Austin, Mary Pickford, Harold Goodwin en Nadyne Montgomery.

Welke cowboy zet zijn paard - en nog wel Tony - opzij om een oude auto aan te schaffen? Mix deed het hier in deze matig geslaagde film en weet van het ding een race-auto te maken. Reynolds bedacht het verhaal zelf. Frank B. Good en Benjamin Kline waren er voor het camerawerk.

Overland Red

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Harry Carey, Vola Vale, Charles Le Moyne, Harold Goodwin en David B. Gally.

De eerste verfilming van het gelijknamige boek van Henry Herbert Knibbs, hier door Reynolds zelf bewerkt. In 1924 volgde de herverfilming als THE SUNSET TRAIL. Hugh McClung was de cameraman. Carey is hier de man die Vale in bescherming neemt als haar vader dood wordt gevonden en zij de mijn moet beheren.

The Silent Man

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Vola Vale, Robert McKim, Harold Goodwin en J.P. Lockney.

Een goudzoeker, Hart, slaat zowaar zijn grote slag. Dat laat hij in de stad registreren, en dan beginnen zijn problemen. Anderen willen graag zijn ontdekking in hun zak steken, dus moet hij opgeruimd worden. Charles Kenyon schreef het script. Joe August was met Hart meegegaan naar Paramount als cameraman omdat Hart dat graag wilde. Lambert Hillyer functioneerde als assistent-regisseur.