Bernhard Bettermann

Acteur

Bernhard Bettermann is acteur.
Er zijn 19 films gevonden.

Johanna - Köchin aus Leidenschaft

2009 | Romantische komedie

Duitsland/Oostenrijk 2009. Romantische komedie van Gloria Behrens. Met o.a. Anja Kruse, Bernhard Bettermann, Jenny Jürgens en Miguel Herz-Kestranek.

Als Johanna in de steek wordt gelaten door haar ontrouwe echtgenoot, wordt ze gedwongen zelf in de keuken te gaan staan van haar Gasthof. Ze krijgt echter hulp van de charmante chefkok Oliver en al gauw hebben ze een romance. Door een misverstand verliezen ze elkaar echter uit het oog, maar Johanna kan hem niet vergeten.

Die Lebenslüge

2009 | Drama

Duitsland 2009. Drama van Peter Sämann. Met o.a. Christine Neubauer, Bernhard Bettermann en Angelika Bender.

Als Sophie Brückner hoort dat haar echtgenoot is verongelukt op Majorca, vertrekt ze gelijk naar het eiland. Daar ontdekt ze dat de vrouw die ook bij hem in de auto zat, zijn minnares was. Sophie krijgt vervolgens een bijzondere band met Michael, de man van de minnares.

Letztes Kapitel

2005 | Thriller, Misdaad

Duitsland 2005. Thriller van Markus Rosenmüller. Met o.a. Nadja Auermann, Benjamin Sadler, Nicki von Tempelhoff, Simon Verhoeven en Bernhard Bettermann.

Vlak nadat hij een roman voltooid heeft komt Martin Seedorf (Verhoeven) om door een noodlottig ongeval. Zijn vriend Volker Reichel (Von Tempelhoff) stuurt het onder zijn naam naar een uitgeverij, waar het manuscript gepubliceerd wordt. Het boek wordt een bestseller en fondsredacteur Stefan Vorbrugg (Klima) wil een tweede manuscript. Achim Pazureck (Sadler), eveneens een goede vriend van Martin, wordt door Volker overgehaald om de tweede roman te schrijven. Hij moet gaan schrijven in een kapitale villa aan de Oostzeekust, die Volker van de royalties heeft gekocht. Terwijl hij op toernee door het land is voor interviews en spreekbeurten over `zijn` eerste roman, zwoegt Achim aan het tweede boek. Dan komt literatuurstudente Nora Gersbacher (Auermann) op de proppen en ontpopt zich als een eersteklas manager voor Volker, sluit het lucratieve deal met de uitgeverij af en organiseert zijn toernee, terwijl de eenzame Achim verliefd op haar wordt. Het duurt niet lang of Nora weet van de hoed en de rand en de kijker vraagt zich af wat ze met deze wetenschap gaat doen. Manipuleert zij het tweetal, gaat zij hen afpersen of lekt het geheim tenslotte uit naar de pers? Het scenario van Kris Karathomas en regisseur Rosenmüller naar de synopsis van schrijfster van prikkelende bestsellers Irene Rodian bevat verschillende genres met een geheide formule over een trio - dat belooft niet al te veel goeds. Desondanks onderhoudend voor wie de tijd heeft. Het camerawerk is van Klaus Merkel.

Ein ganz normales Paar

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Esther Wenger. Met o.a. Floriane Daniel, Steffen Wink, Jule Gartzke, Gertraud Jesserer en Bernhard Bettermann.

Als Kathis (Daniel) en Alex Reiff (Wink), beiden begin dertig, getrouwd zijn, hopen zij zo snel mogelijk een gezin te stichten, maar Kathis wordt maar niet zwanger. Twee jaar later blijkt haar kans minimaal te zijn en neemt zij haar toevlucht tot in-vitro fertilisatie. Eindelijk wordt ze zwanger en Kathis fleurt op. Ze ziet de toekomst rooskleurig en maakt met haar goede vriendin Johanna Rumford (Gartzke), die al moeder is, plannen om een bedrijfje te beginnen. Dan verliest Kathis haar kind bij een miskraam en belandt in een hele diepe depressie. Zou Alex haar er nog uit kunnen krijgen? Het scenario van Kit Hopkins, Gregor Adamczyk en Oliver Dieckmann is een sentimenteel verhaal dat vooral vrouwelijke kijkers zal aanspreken. Het spel is naar behoren, maar over het algemeen geen opwindende film. Het camerawerk is van Immo Rentz.

Tatort - Todesbande

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Thomas Bohn. Met o.a. Robert Atzorn, Tilo Prückner, Julia Schmidt, Fjodor Olev en Jürgen Schornagel.

De burgers van de stad Hamburg hebben altijd moeite gehad om zich geheel en al te plooien onder het gezag van het stadsbestuur en diens uitvoerende macht, het politiekorps. Oude spoken uit de jaren 1960-70 steken weer eens de kop op in de vorm van linkse extremisten, de z.g. autonomen, die aanhang hebben onder de studenten en een demonstratie tegen het gezag organiseren. Hieraan neemt ook Daniel Castorff (Olev) deel, hetgeen door zijn vader Jan Castorff (Atzorn) met gefronste wenkbrauwen bekeken wordt. Smeris Thorsten Beckendorff, die de openbare orde moest handhaven voor de apotheek van Thomas Wichelhaus (Wagner), wordt door een gemaskerd trio uit de rijen der autonomen het ziekenhuis in geslagen. Jan heeft de pest in dat Daniel bij de demonstratie betrokken was. Hij bezoekt Thorsten met Daniel in het ziekenhuis - die heeft op dat moment bezoek van zijn huidige vriendin Angela Meerbaum (Petri) en zijn beste vrienden apotheker Wichelhaus, aannemer Loose (Schnier) en hoge ambtenaar Pfeiffer (Bettermann). Helaas sterft Thorsten aan zijn verwondingen en de druk op Jan om de zaak definitief op te lossen wordt heel groot, maar het spoor dat de BKA volgde lijkt hem en Holicek (Pr[KA3]uckner) niet juist. Uiteraard hebben ze gelijk. Het scenario van regisseur Bohn is oude wijn in nieuwe zakken: in plaats dat het dwaalspoor naar rechts extreme kaalkoppen voert, zijn het nu ultra-linkse elementen die de blaam op hun schouders moeten nemen, doch ge[KA3]oefende kijkers weten dat de waarheid in het midden ligt. Jan Casstorff en Holicek weten dit eveneens als ze ontdekken, dat Thorsten boven zijn stand leefde en zijn ex-vriendin, bij wie hij een kind geschopt had, geen goed woord voor hem over heeft. Jenny (Schmidt) verricht zoals altijd uitstekend speurwerk op het bureau, waarop Castorff en Holicek naar de eindsprint kunnen spurten. De spelprestaties zijn aangenaam, maar echt nieuw is het dus niet. Het camerawerk is van Karl Heinz Valier. Aflevering 556.

Stubbe - Von Fall zu Fall: Das vierte Gebot

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Stephan Meyer. Met o.a. Wolfgang Stumph, Renate Krößner, Stephanie Stumph, Margret Homeyer en Lutz Mackensy.

De Hamburgse journalist Klaus B[KA3]orges had de zestien- jarige Frank Seeberg (Ullmann) beloofd te helpen met het opsporen van zijn onbekende ouders. Frank woont in een opvanghuis voor jongeren. B[KA3]orges wordt in de buurt van de instelling vermoord en Frank is verdwenen. Stubbe (Wolfgang Stumph) en Zimmermann (Mackensy) verrichten het onderzoek. Uiteraard gaan alle aanwijzingen in de richting van Frank, maar via oude foto`s die in B[KA3]orges` spullen gevonden worden, leidt het spoor naar vrouwelijke rechter Frauke Seeberg (Kling), die juist bezig is met een proces over een gigantische bouwfraude. Van rechter Seeberg komen ze voorlopig niet te weten of zij misschien Franks moeder is. Een ander spoor waren de vingerafdrukken in B[KA3]orges` auto, die leiden naar cabaretier Arno Mink, maar die blijkt onvindbaar. Wel stuiten ze op een zekere Arabell Mink (Dee), een voordrachtskunstenares. Dan ontdekken ze dat Frank hen voor is geweest en volgen ze een vers spoor in de richting van Bernard Seeberg (Bettermann), de vermoedelijke oom van Frank, die een stoeterij heeft. Donkere familiegeheimen en dubieuze zaken steken achter de moord, waaraan Frank onschuldig is. In het subplot heeft Stubbe weer eens onenigheid met Caroline (Kr[KA3]o[KL29]ner) en Christiane (Stephanie Stumph), terwijl tante Charlotte (Homeyer) als koppelaarster een slaatje probeert te slaan uit het internet. Het scenario van Peter Kahane, Henry Schneider en Markus Stromiedel is een tamelijk middelmatige moordgeschiedenis, maar de rolverdeling houdt de vaste kijkers niet onaangenaam bezig. Het camerawerk is van Michael Tötter.

Tatort - Der Präsident

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Thomas Bohn. Met o.a. Ulrike Folkerts, Andreas Hoppe, Hans-Günter Martens, Michael Mendl en Annett Renneberg.

Karl Kaysser (Mendl), de chef en mentor van Lena Odenthal (Folkerts), komt midden in de nacht bij een spectaculair verkeersongeval om het leven. Een opvolger is heel snel benoemd. Het is de glibberige Georg von Manikowski (Schornagel), die van het BKA komt. Hij brengt zijn eigen gluiperige rechterhand mee, Ulrich Rolans (Bettermann). Ondertussen weet Odenthal dat er geknoeid was met Kayssers auto en zij ondervraagt Christa Kaysser, de dochter van het slachtoffer, een beeldhouwster. Lena merkt dat Christa niet erg close met haar vader was en dat Kaysser haar op een of andere manier diep gekwetst moet hebben. In het kader van haar onderzoek spreekt Lena ook met Renate Stern (Wolf), die drie jaar in een psychiatrische inrichting doorbracht nadat ze Kaysser met een mes had aangevallen. Ook bij Renate die zegt dat de behandeling succesvol was, bespeurt Odenthal dat Kaysser Renate diep geraakt moet hebben. Ondertussen was Von Manikowski zijn eigen onderzoek begonnen en confronteert Lena met de arrestatie van Christa, maar dat verrast haar, want het past helemaal niet in de puzzel die zij aan het oplossen was. Het scenario van regisseur Bohn is heel vaardig op zijn hoofdrol Folkerts toegeschreven, die zich door niets en niemand in de luren laat leggen en vrouwen veel beter aanvoelt dan mannen. De bijrollen zijn uitstekend. Aan het uitstekende camerawerk van Hans-Jörg Allgeier kun je zien dat deze TATORT als bioscoopfilm gemaakt is. Dat was ook de bedoeling. Aflevering 468.

So weit die Füße tragen

2001 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 2001. Drama van Hardy Martins. Met o.a. Bernhard Bettermann, Anatoliy Kotenyov Kotenyov, Michael Mendl, Iris Böhm en Hans-Uwe Bauer.

Oberleutnant Clemens Forell wordt aan het eind van WO II krijgsgevangen genomen en naar een strafkamp in Siberië gestuurd. De goelag is niet eens afgezet, vanwege de ligging in de eindeloze ijsvlakten wordt het onmogelijk geacht om te ontsnappen. Toch onderneemt Forell een poging. Het wordt een verre en zeer langdurige tocht. Redelijk spannende, soms wat langdradige verfilming van de gelijknamige, op ware gebeurtenissen gebaseerde bestseller van Josef Martin Bauer uit 1955.

Das sündige Mädchen

2001 | Drama, Erotiek

Duitsland 2001. Drama van Christoph Stark. Met o.a. Anna Loos, Simon Licht, Jürgen Tarrach, Ivana Chylkova en Dirk Galuba.

De titel spreekt boekdelen. De achttien-jarige studente in de rechten Annemarie Ostermeier (Loos) heeft ambities om filmactrice te worden. Ze wint in een buitenwijk van München een schoonheidswedstrijd, laat zich naakt fotograferen en komt als uitklapplaat in de Duitse versie van Playboy. Ze geniet met volle teugen van de publiciteit en het daaropvolgende succes als Angela Winter in de Duitse erotische film die haar de mogelijkheid bieden om te ontsnappen uit haar kleinburgerlijke milieu, maar ze glijdt algauw af in een dubieus wereldje van seks, drugs en rock 'n' roll. Ze moet zich het hoofd boven water zien te houden met het maken van pornofilmpjes en haar verslaving financieren. De film is een soort inofficiële biografie van pornoactrice Sibylle Rauch uit de jaren 1970, maar alle personages zijn fictief en men heeft meer het accent gelegd op een nieuwsgierige blik achter de schermen. Het geheel oogt goed, de rollen zijn best aantrekkelijk, maar het scenario van Edeltraud Rabitzer stelt niet veel voor.

Straight Shooter

1999 | Thriller, Actiefilm

Duitsland 1999. Thriller van Thomas Bohn. Met o.a. Dennis Hopper, Heino Ferch, Katja Flint, Hannelore Hoger en Jürgen Schornagel.

Een voormalige legionair is ervan overtuigd dat de dood van zijn dochtertje - het meisje is overleden aan kanker - is veroorzaakt door een nabijgelegen kerncentrale. Hij begint vervolgens een bloedige wraakactie tegen politici en managers, die verantwoordelijk zijn voor de bouw van de centrale.

Stahlnetz: Der Spanner

1999 |

Duitsland 1999. Thomas Bohn. Met o.a. Ulrike Folkerts, Floriane Daniel en Bernhard Bettermann.

Een voormalige legionair is ervan overtuigd dat de dood van zijn dochtertje - het meisje is overleden aan kanker - is veroorzaakt door een nabijgelegen kerncentrale. Hij begint vervolgens een bloedige wraakactie tegen politici en managers, die verantwoordelijk zijn voor de bouw van de centrale.

Stahlnetz - Der Spanner

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Thomas Bohn. Met o.a. Bernhard Bettermann, Floriane Daniel, Ulrike Folkerts, Frank Röth en Petra Wolf.

Drie jaar geleden lukte het Martin F[KA3]arber (Bettermann) van het LKA om Dr. Wolf Markowski (R[KA3]oth), een getrouwde arts en vader van twee kinderen, achter slot en grendel te krijgen als serieverkrachter. Markowski kreeg zes jaar. Drie jaar later komt een van Markowski`s slachtoffers Silke Lachmann (Daniel) bij F[KA3]arber en vertelt hem dat ze Markowski in de metro gezien heeft. Ze voelt zich door haar belager andermaal bedreigd. Door haar getuigenis kwam hij in de gevangenis. F[KA3]arber besluit Silke`s woning in de gaten te laten houden, maar als er na enige tijd niets gebeurt, wordt de zaak van bovenaf afgeblazen. F[KA3]arber vindt dat het te kort dag is en besluit op eigen houtje verder te speuren - zijn collega`s nemen hem dat niet in dank af en beschuldigen hem van overijver, waardoor zij bang zijn later extra diensturen te moeten draaien. Uiteraard, zouden we bijna opmerken, is het speurdersinstinct van F[KA3]arber juist. Deze eerste aflevering van een (nieuw) zestal, is toch niet zo goed als de oorspronkelijke serie uit de eindjaren 1950. 'Spanner' betekent gluurder of voyeur. Het scenario is van Jessica Schellack en de bijna tachtig-jarige Wolfgang Menge, die de scenario's voor de oorspronkelijk STAHLNETZ-serie schreef. Menge bedacht o.a. de figuur van Zollfahnder Kressin, gespeeld door Sieghardt Rupp, een flamboyante 'commissaris' uit Duisburg, die in een aantal afleveringen van TATORT zat. Folkerts speelt Hilli Jokwitz-Färber en zij is heel bekend als Lena Odenthal, de potige vrouwelijke commissaris uit Ludwigshafen in TATORT. Het camerawerk is van Rainer Gutjahr.

Liebe ist stärker als der Tod

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Dominique Othenin-Girard. Met o.a. Ursula Karven, Bernhard Bettermann, Timothy Peach, Adelheid Kleineidam en Petra Kelling.

Neurochirurge Judith Wei[KL29] (Karven) wordt kort voordat ze met stijve anesthesist Mark Wittbeck (Peach) gaat trouwen, hopeloos verliefd op Daniel (Bettermann), een dromerige musicus. Ze krijgen een intieme relatie, waarvan Judith denkt dat het voor een korte duur is. Net zoals een roker telkens zijn laatste sigaret aansteekt, neemt Judith zich iedere keer voor de verhouding definitief te verbreken, maar ze gaat door. Ze wil met Mark - een goede partij - naar het altaar, maar kort voor de ceremonie wordt ze door de romantische Daniel geschaakt en brengt hij haar naar de zeekust. De avontuurlijk ingestelde Daniel maakt er een diepe val en loopt zwaar hersenletsel op. Judith moet zonder dralen een schedeldakoperatie uitvoeren. En wie moet Daniel onder anesthesie brenegen? Juist, ja, Mark! Daniel is niet te redden, want de beschadigingen aan zijn hersenen zijn ongeneeslijk. Hij ligt in een coma en zal gauw sterven. Judith brengt de laatste uren aan zijn bed door en laat de stervende Daniel bij wie heel wat lichaamsfuncties nog werken, een kind bij haar verwekken. Ze wordt echter gezien door pleegzuster Ina Dewel (Lechner) en als ze werkelijk zwanger is, staat zij voor de rechter en moet vechten voor het kindje in d`r buik! Dikke melo, bij het belachelijke af, maar competent gedaan onder de regie van Othenin-Girard (DIE HEILIGE HURE, bijna net zo idioot) en ongeschikt voor kritische kijkers die een goede film met diepgang willen zien. Het scenario is van Rodica Döhnert.

Callboys - Jede Lust hat ihren Preis

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Christiane Balthasar. Met o.a. Burkhard Driest, Ann-Kathrin Kramer en Bernhard Bettermann.

Neurochirurge Judith Wei[KL29] (Karven) wordt kort voordat ze met stijve anesthesist Mark Wittbeck (Peach) gaat trouwen, hopeloos verliefd op Daniel (Bettermann), een dromerige musicus. Ze krijgen een intieme relatie, waarvan Judith denkt dat het voor een korte duur is. Net zoals een roker telkens zijn laatste sigaret aansteekt, neemt Judith zich iedere keer voor de verhouding definitief te verbreken, maar ze gaat door. Ze wil met Mark - een goede partij - naar het altaar, maar kort voor de ceremonie wordt ze door de romantische Daniel geschaakt en brengt hij haar naar de zeekust. De avontuurlijk ingestelde Daniel maakt er een diepe val en loopt zwaar hersenletsel op. Judith moet zonder dralen een schedeldakoperatie uitvoeren. En wie moet Daniel onder anesthesie brenegen? Juist, ja, Mark! Daniel is niet te redden, want de beschadigingen aan zijn hersenen zijn ongeneeslijk. Hij ligt in een coma en zal gauw sterven. Judith brengt de laatste uren aan zijn bed door en laat de stervende Daniel bij wie heel wat lichaamsfuncties nog werken, een kind bij haar verwekken. Ze wordt echter gezien door pleegzuster Ina Dewel (Lechner) en als ze werkelijk zwanger is, staat zij voor de rechter en moet vechten voor het kindje in d`r buik! Dikke melo, bij het belachelijke af, maar competent gedaan onder de regie van Othenin-Girard (DIE HEILIGE HURE, bijna net zo idioot) en ongeschikt voor kritische kijkers die een goede film met diepgang willen zien. Het scenario is van Rodica Döhnert.

AEON - Countdown im All

1999 | Sciencefiction

Duitsland 1999. Sciencefiction van Holger Neuhäuser. Met o.a. Maren Schumacher, Bernhard Bettermann, Anna Valle en Jürgen Hentsch.

Neurochirurge Judith Wei[KL29] (Karven) wordt kort voordat ze met stijve anesthesist Mark Wittbeck (Peach) gaat trouwen, hopeloos verliefd op Daniel (Bettermann), een dromerige musicus. Ze krijgen een intieme relatie, waarvan Judith denkt dat het voor een korte duur is. Net zoals een roker telkens zijn laatste sigaret aansteekt, neemt Judith zich iedere keer voor de verhouding definitief te verbreken, maar ze gaat door. Ze wil met Mark - een goede partij - naar het altaar, maar kort voor de ceremonie wordt ze door de romantische Daniel geschaakt en brengt hij haar naar de zeekust. De avontuurlijk ingestelde Daniel maakt er een diepe val en loopt zwaar hersenletsel op. Judith moet zonder dralen een schedeldakoperatie uitvoeren. En wie moet Daniel onder anesthesie brenegen? Juist, ja, Mark! Daniel is niet te redden, want de beschadigingen aan zijn hersenen zijn ongeneeslijk. Hij ligt in een coma en zal gauw sterven. Judith brengt de laatste uren aan zijn bed door en laat de stervende Daniel bij wie heel wat lichaamsfuncties nog werken, een kind bij haar verwekken. Ze wordt echter gezien door pleegzuster Ina Dewel (Lechner) en als ze werkelijk zwanger is, staat zij voor de rechter en moet vechten voor het kindje in d`r buik! Dikke melo, bij het belachelijke af, maar competent gedaan onder de regie van Othenin-Girard (DIE HEILIGE HURE, bijna net zo idioot) en ongeschikt voor kritische kijkers die een goede film met diepgang willen zien. Het scenario is van Rodica Döhnert.

Wie stark muß eine Liebe sein

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Dieter Kehler. Met o.a. Michèle Marian, Bobby Hosea, Helmut Zierl, Dorothee Reinoss en Margaret Avery.

Lena Mahler (Marian) is 28 jaar en arts bij de Bundeswehr. In het kader van de NATO is ze gedetacheerd op een Duitse vliegbasis op Sicili[KA3]e dat onder het Middellandse Zee-commando van de Amerikaanse marine valt. Ze heeft een relatie met de 35-jarige vlieger Ulrich Gruber (Zierl) en ze leert de tien jaar oudere zwarte Amerikaanse luitenant-ter-zee Tom McMillan (Hosea) kennen, die weduwnaar is. Als Ulrich bij een bezoek aan een Amerikaans vliegkampschip zwaar gewond raakt, kan hij niet vervoerd worden en wordt Lena naar het schip gedetacheerd voor de medische begeleiding en verzorging van Ulrich. Ze ziet Tom nu vaker en er bloeit een romance op. Tom en Lena voelen er alles voor om te gaan trouwen, maar Toms ouders zien niets in een huwelijk tussen blond en bruin. Lena krijgt anonieme brieven, valt uit de boot bij de troep en denkt erover om de dienst te verlaten. Ondertussen stort de inmiddels herstelde Ulrich, die nog steeds van Lena houdt, met zijn straaljager in zee - zelfmoord denkt men meteen, omdat hij zijn schietstoel te laat geactiveerd zou hebben, terwijl zijn copiloot het ongeluk wel overleefde. Lena verlaat de dienst en wil verdrietig naar haar vader teruggaan. Ze ontdekt dat ze zwanger is en haar instinct volgend arriveert in de vliegende vaart met een taxi aan de kade, waar het schip met Tom aan boord zijn trossen aan het los gooien is om het ruime sop te kiezen. Ze komt gelukkig nog net op tijd, zodat Tom haar in zijn armen kan sluiten. Rosamunde Pilcher-regisseur Kehler zat mooi opgezadeld met een thuisbuis-draak van jewelste die uit de pen gevloeid was van scenarioschrijfster Christiane Sadlo. De personages zijn glanzend, maar net niet echt genoeg om geloofwaardig te zijn. Bovendien wordt er veel te veel gepraat in de film. Marian draagt een schitterend horloge en in haar witte uniformblouse is zijn een aantrekkelijke meid om te zien. Het camerawerk van Charly Steinberger is en Sicilië is een prachtig eiland.

Papa, ich hol' dich raus

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Helmut Zierl, Christine Neubauer, Ivo Möller, Bernhard Bettermann en Tilo Prückner.

Lukas Madach (M[KA3]oller) is elf. Hij woont samen met zijn vader Christian (Zierl), zonder zijn moeder. Als vader een oude vlam van vroeger, Katharina Angerer (Neubauer) mee naar huis brengt, wordt Lukas jaloers en zorgt voor de nodige problemen. Ondertussen blijkt vaders compagnon vermoord te zijn, en valt de verdenking op Christian, die door de politie in voorlopige hechtenis wordt genomen. Lukas wil zijn vader uit de gevangenis halen, maar dat mislukt. Hij heeft geen keuze dan die onuitstaanbare Katharina in vertrouwen te nemen, omdat zijn grootmoeder Elfi (Martini) hem verbiedt zich nog langer met de zaak bezig te houden. En dan blijkt die Katharina veel aardiger te zijn dan Lukas ooit gedacht had en samen komen zij op een spoor, waar Kommissar Hanke uiteindelijk wel raad mee weet. Wie niet op de logica van het scenario van TATORT-regisseur Griesmayr let, krijgt een onderhoudend film voorgeschoteld met redelijke spelprestaties, al is drie uur wel lang. Naar een idee van Michael Mossner en Ronald Mühlfellner. Camerawerk van Jörg Seidl. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Tatort - Nahkampf

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Thomas Bohn. Met o.a. Ulrike Folkerts, Andreas Hoppe, Hans-Günter Martens, Jürgen Schornagel en Dana Vávrová.

Een soldaat die wacht loopt, schiet met scherp op een man die over de afrastering van de kazerne geklommen is, omdat hij geen gehoor had gegeven aan zijn bevel om te stoppen. Helaas heeft hij hem dodelijk geraakt. Het slachtoffer blijkt luitenant Arnold von Brentano (Otto) te zijn. Lena Odenthal (Folkerts) en haar assistent Mario Kopper (Hoppe) onderzoeken de zaak en merken dat men in militaire kringen niet graag praat. De commandant, kolonel Kampmann (Schornagel), is heel hoffelijk, maar Lena wordt niets wijzer. Als Lena een kijkje bij de omheining gaat nemen, ontdekt zij dat het huis van Kampmann eigenlijk niet ver af is en dat Kampmanns aantrekkelijke vrouw Manon (V[KA1]avrov[KA1]a) ongelukkig is. Algauw heeft ze door dat het slachtoffer en Manon elkaar goed kenden en een intieme relatie onderhielden. Om kolonel Kampmann te verbinden aan de moord heeft heel wat voeten in de aarde, maar door het ontdekken van het bestaan van een valse sleutel en het analyseren van de uitvoering van militaire bevelen heeft Lena een strategie, die beter is dan de lang van te voren geplande manoeuvres achter de linies van de bataljonscommandant. De sfeer is goed getroffen, inclusief Gefreiter Wolfgang Spriefka (Knizka) die het dodelijke schot loste en uit wroeging de dienst verlaat, terwijl hij niet besefte dat dat hij volledig gemanipuleerd werd. Het scenario is van regisseur Bohn. Twaalfde zaak van Odenthal, aflevering 373.

All Out

1990 | Film noir, Misdaad, Thriller, Actiefilm

Duitsland/Italië/Frankrijk/Zwitserland 1990. Film noir van Thomas Koerfer. Met o.a. Dexter Fletcher, Fabienne Babe, Uwe Ochsenknecht, Paolo De Giorgio en Peter Fitz.

Fletcher in de rol van een Italiaanse spitsboef uit Genua die in het Zwitserse Zürich een bank overvalt, waarbij zijn maat neergeknald wordt en de chauffeur van de vluchtauto te snel wegrijdt. Hij neemt Babe in gijzeling en slaat met haar op de vlucht. Hij weet niet dat zij de dochter van de bankdirekteur is en dat de magere buit uit drugsgeld bestaat, die aan de mafia toebehoort.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Bernhard Bettermann op televisie komt.

Reageer