Tom Savini: regie en cast.
Er zijn 14 films gevonden.

The Perks of Being a Wallflower

2012 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 2012. Drama van Stephen Chbosky. Met o.a. Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller, Dylan McDermott en Kate Walsh.

Op het eerste gezicht 'just another high school movie' over de schuchtere Charlie (Logan Lerman), een jongen zonder vrienden. Maar dan ontmoet hij de extravagante Patrick (Ezra Miller, de moordlustige tiener uit We Need to Talk About Kevin) en Sam (Emma Watson, Hermione uit de Harry Potter-reeks). Een Brat Pack-achtige formulefilm die een kwart eeuw te laat komt, gedrenkt in nostalgie, maar met een prima stel hoofdrolspelers en een verrassende, venijnige twist in de staart. Gebaseerd op regisseur Stephen Chbosky's gelijknamige roman.

Zack and Miri Make a Porno

2008 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 2008. Komedie van Kevin Smith. Met o.a. Elizabeth Banks, Seth Rogen, Jason Mewes, Jennifer Schwalbach Smith en Brandon Routh.

De jeugdvrienden Zack (Rogen) en Miri (Banks) delen een appartement, maar niet het bed. Extreem geldgebrek noopt de twee een pornofilm te maken, waarin ze zelf de hoofdrollen zullen spelen. Het lastigste aspect is niet de kleren uittrekken, maar dat ze hun relatie misschien niet meer veilig platonisch kunnen houden. De film had voor een opleving in de sukkelende carrière van regisseur Smith (Clerks, Chasing Amy) moeten zorgen, maar valt toch iets tegen. Het begin is zo nu en dan hilarisch, maar tegen het einde wordt Zack and Miri Make a Porno aan de slappe kant.

Eyes Are Upon You

1997 | Horror

Verenigde Staten 1997. Horror van David A. Goldberg. Met o.a. Brinke Stevens, Tom Savini, Edward Lee Vincent, Zander Teller en Sam Nicotero.

De jeugdvrienden Zack (Rogen) en Miri (Banks) delen een appartement, maar niet het bed. Extreem geldgebrek noopt de twee een pornofilm te maken, waarin ze zelf de hoofdrollen zullen spelen. Het lastigste aspect is niet de kleren uittrekken, maar dat ze hun relatie misschien niet meer veilig platonisch kunnen houden. De film had voor een opleving in de sukkelende carrière van regisseur Smith (Clerks, Chasing Amy) moeten zorgen, maar valt toch iets tegen. Het begin is zo nu en dan hilarisch, maar tegen het einde wordt Zack and Miri Make a Porno aan de slappe kant.

The Demolitionist

1996 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1996. Sciencefiction van Robert Kurtzman. Met o.a. Nicole Eggert, Bruce Abbott, Richard Grieco, Peter Jason en Heather Langenkamp.

De jeugdvrienden Zack (Rogen) en Miri (Banks) delen een appartement, maar niet het bed. Extreem geldgebrek noopt de twee een pornofilm te maken, waarin ze zelf de hoofdrollen zullen spelen. Het lastigste aspect is niet de kleren uittrekken, maar dat ze hun relatie misschien niet meer veilig platonisch kunnen houden. De film had voor een opleving in de sukkelende carrière van regisseur Smith (Clerks, Chasing Amy) moeten zorgen, maar valt toch iets tegen. Het begin is zo nu en dan hilarisch, maar tegen het einde wordt Zack and Miri Make a Porno aan de slappe kant.

From Dusk Till Dawn

1996 | Misdaad, Horror, Experimenteel, Actiefilm

Verenigde Staten 1996. Misdaad van Robert Rodriguez. Met o.a. George Clooney, Quentin Tarantino, Harvey Keitel, Juliette Lewis en Ernest Liu.

Na zijn wereldwijde succes met Pulp Fiction kreeg scenarist/regisseur Quentin Tarantino de kans om eerder afgewezen scripts alsnog te verfilmen. From Dusk Till Dawn was er zo een. Critici proefden er een zwaktebod in, en sabelden de film neer op gebrek aan coherentie, wansmaak, vrouwonvriendelijkheid en overmatig geweld. From Dusk Till Dawn is misschien niet geschikt voor overgevoelige kijkers, maar de overkoepelende humor veegt alle kritiek van tafel. Broers Seth en Richard (Clooney en Tarantino) denken na een bloedige bankoverval en een gijzeling rust te vinden in Mexico's nachtclub de 'Titty Twister'. Maar het wordt nog een lange nacht.

Innocent Blood

1992 | Horror, Komedie

Verenigde Staten 1992. Horror van John Landis. Met o.a. Anne Parillaud, Robert Loggia, Anthony LaPaglia, David Proval en Don Rickles.

Frans sterretje Parillaud als een sexy vampier in een zonderlinge zwarte komedie. Zij zit al een weekje zonder 'eten' en krijgt plots trek in een Italiaans menuutje. In New Yorks Little Italy vindt zij wel wat: het krioelt er van de mafiosi met dikke nekken. Zonder het te beseffen zit zij middenin gangstertoestanden. LaPaglia als een undercover-smeris wordt haar bondgenoot in de jacht naar de gangsterbaas Loggia. Een festijn voor Landis-fans en liefhebbers van bizarre komedies met Landis die terugkeert naar het leuke maar bloederige-genre dat hij herstimuleerde met AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON. Een pluim voor de speciale effecten: via spiegels reageerde een speciale camera op gel op de contactlenzen van de acteurs waardoor telkens de personages een vampierblik in de ogen kregen. Aardig meegenomen zijn ook de cameo-optredens van SF-horror goeroe Ackerman, en de regisseurs Oz, Raimi, Savini en Ritchie. Scenario van Michael Wolk.

The Night of the Living Dead

1990 | Horror

Verenigde Staten 1990. Horror van Tom Savini. Met o.a. Tony Todd, Patricia Tallman, Tom Towles, McKee Anderson en William Butler.

Overbodige remake van Romero`s gelijknamige zombiefilm. Behalve de finale is dit een schaamteloze imitatie, haast sc[KA2]ene-na-sc[KA2]ene wordt Romero`s film gevolgd, maar wel in kleur, met een hardere heldin en meer geweld. Eindigt met een happy end (in tegenstelling tot Romero's pessimisme). De Amerikaanse samenleving wordt nadrukkelijk grauw getekend, met pit verteld door make-up expert Savini, en Romero tekende zelf voor het niet zo geslaagde scenario. Zijn pogingen tot ironische lijkenhumor zijn niet alleen misplaatst maar zelfs potsierlijk.

Night of the living dead

1990 | Horror

Verenigde Staten 1990. Horror van Tom Savini. Met o.a. David W. Butler, Bill Moseley, Kate Finneran, McKee Anderson en William Butler.

Overbodige remake van Romero`s gelijknamige zombiefilm. Behalve de finale is dit een schaamteloze imitatie, haast sc[KA2]ene-na-sc[KA2]ene wordt Romero`s film gevolgd, maar wel in kleur, met een hardere heldin en meer geweld. Eindigt met een happy end (in tegenstelling tot Romero's pessimisme). De Amerikaanse samenleving wordt nadrukkelijk grauw getekend, met pit verteld door make-up expert Savini, en Romero tekende zelf voor het niet zo geslaagde scenario. Zijn pogingen tot ironische lijkenhumor zijn niet alleen misplaatst maar zelfs potsierlijk.

Creepshow 2

1987 | Horror

Verenigde Staten 1987. Horror van Michael Gornick. Met o.a. Lois Chiles, George Kennedy, Dorothy Lamour, Tom Savini en Domenick John.

Script van George A. Romero naar drie verhalen van Stephen King: een stel tieners op een vlot worden verzwolgen door een geheimzinnig watermonster, een houten Indiaan komt tot leven, een lifter die wordt overreden leeft voort om de dader te terroriseren. Deze vervolgfilm is geen hoogstandje, maar het is onderhoudend en ontspannend op het niveau van een willekeurige aflevering uit een aardige tv-serie. In het laatste deel zien we King even als vrachtwagenchauffeur.

The Ripper

1986 | Horror

Verenigde Staten 1986. Horror van Christopher Lewis. Met o.a. Tom Schreier, Mona VanPernis, Wade Tower, Tom Savini en Andrea Adams.

Een Amerikaanse professor vindt de ring van Jack the Ripper, wat leidt tot een reeks moorden. Horror-fanatici zijn misschien geïnteresseerd in het optreden van de prachtig geschminkte geweldspecialist Savini als de Ripper. Verder een saaie bedoening, ondanks expliciete scènes waarin ingewanden worden opengereten. Een op tape gefilmde produktie, bedoeld voor de videomarkt.

Knightriders

1981 | Actiefilm

Verenigde Staten 1981. Actiefilm van George A. Romero. Met o.a. Ed Harris, Gary Lahti, Tom Savini, Amy Ingersoll en Patricia Tallman.

Harris is de koning van een vreemde groep ridders die, in de huidige tijd, steekspelen organiseren. De paarden werden echter vervangen door zware motoren. Hun toernooien vormen een uniek schouwspel voor vele belangstellenden. (Onder hen is ene Stephen King, die de hele zaak relativeert, terwijl hij zich volpropt met fast food). Harris wil zoveel mogelijk vasthouden aan de ridderlijke principes, maar een groepje rond Savini wil de commerciële toer op gaan. Eigenaardige film die nergens mee te vergelijken is. De acteurs zijn schitterend in hun anachronistische personages. Ondanks de lange speelduur, verveelt de film geen moment. De gevechten werden met uitzonderlijk veel zorg uitgewerkt en komen uiterst realistisch over. Romero schreef zelf het scenario en aan de camera stond Michael Gornick. Ook bekend als KNIGHTS.

Maniac

1980 | Horror, Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1980. Horror van William Lustig. Met o.a. Joe Spinell, Caroline Munro, Gail Lawrence, Kelly Piper en Rita Montone.

Een meedogenloze oefening in nihilistische horror over een maniak die vrouwen vermoordt en ze dan scalpeert zodat hij zijn modellen kan aankleden. Hoewel een uitstekend karakterspeler wordt de grootste schuld voor het maken van deze claustrofobische, ziekelijke film op hoofdrolspeler en medescenarioschrijver Spinell geschoven.

Effects

1980 | Horror

Verenigde Staten 1980. Horror van Dusty Nelson. Met o.a. Joseph Pilato, Susan Chapek, John Harrison, Bernard McKenna en Debra Gordon.

In dit onaangename werkje tracht een geschifte regisseur tijdens de filmopmaken de acteurs en technici te manipuleren tot moord teneinde dit met zijn verborgen videocamera`s te registreren. De film bevat een zieke sc[KA2]ene, waarin een authentieke [KL]snuff-movie[KLE] wordt vertoond. De make-up effecten zijn van Tom Savini (o.a. DAWN OF THE DEAD en FRIDAY THE 13TH).

Martin

1978 | Horror

Verenigde Staten 1978. Horror van George A. Romero. Met o.a. John Amplas, Lincoln Maazel, Christine Forrest, Elyane Nadeau en Tom Savini.

Martin (Amplas) is zeventien. Op het eerste gezicht lijkt hij een beetje getikt. In werkelijkheid is hij belust op bloed, dat hij drinkt om zijn seksuele noden te bevredigen. Een familiekwaal, waaraan zijn oom (Maazel) voor eens en voor altijd een einde wil maken. Even lijkt het erop dat een normale seksuele relatie hem kan redden, maar al gauw vervalt hij in zijn vroegere obsessie. Originele vernieuwing van de vampierenfilm. Is Martin een vampier of is hij gewoon krankzinnig? Een antwoord op deze vraag doet er eigenlijk niet toe, want Martin is een metafoor voor het beest in elke man, onschuldig op het eerste gezicht, om vervolgens genadeloos en bloedig toe te slaan. Verrassend intelligent scenario van Romero zelf, gefilmd door Michael Gornick. Grote Prijs van het Festival van de Fantastische Film te Antwerpen in 1978. Ook bekend als MARTIN THE VAMPIRE.