Boy Gobert: cast.
Er zijn 24 films gevonden.

Die Wilden Fünfziger

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Peter Zadek. Met o.a. Jurai Kukura, Boy Gobert, Christine Kaufmann, Peter Kern en Nora Barner.

Jacob Formann klimt in twintig jaar op van gauwdief tot grootindustrieel, oftewel: het Wirtschaftswunder in beeld gebracht aan de hand van de geschiedenis van één man. Een éénzijdig en chauvinistisch beeld van het Duitsland van de jaren 1950-'60, waarin volgens deze film slechts 'vrouwen, vreten en grote zaken' een rol zouden hebben gespeeld. Scenario van Wolfgang Bornheim. Vrije bewerking naar ideeën van een roman van Johannes Mario Simmel. Camerawerk van Jost Vacano.

Kamikaze '89

1982 | Thriller

Duitsland 1982. Thriller van Wolf Gremm. Met o.a. Rainer Werner Fassbinder, Günther Kaufmann, Boy Gobert, Arnold Marquis en Richy Müller.

In toekomstig Berlijn, onder een totalitair regime dat voor ieder maatschappelijk probleem een keurige oplossing heeft gevonden, raakt rechercheur Jansen verwikkeld in een zaak rond een bom, verborgen in een hoog gebouw. Campy punkfilm, met acteurs die ook te zien waren in de films die hoofdrolspeler Fassbinder maakte, is zowel een maf als fascinerend tijdsbeeld. Filmmaker en acteur Fassbinder is een kleurrijke verschijning, in panterkostuum en morsig baardje, als de loner met een missie. De bijzonder productieve cineast (44 films) overleed datzelfde jaar, 37 jaar oud.

Schatten der Engel

1976 | Drama

Zwitserland 1976. Drama van Daniel Schmid. Met o.a. Ingrid Caven, Rainer Werner Fassbinder, Klaus Löwitsch, Annemarie Düringer en Adrian Hoven.

Een prostitu[KA1]ee in Wenen is te mooi om klanten aan te trekken, totdat een rijke aannemer haar adviseert om voortaan zwijgend naar hun verhalen te luisteren, van hem zelf in de eerste plaats. Ze wordt succesvol, rijk [KA2]en gevaarlijk, omdat ze alle geheimen en corruptie van de stad kent, maar vindt dat zo onverdraaglijk, dat ze iemand zoekt die haar begrijpt en wil doden. Het symbolische toneelstuk van Fassbinder (dat om vermeend antisemitisme door een vertoningsverbod werd getroffen) kreeg van zijn vriend en vroegere medewerker Schmid een gestileerde en barokke vormgeving die de humorloze en soms logge dialoog boven de zinnige, maar erg schematische opzet uittilt en een ironische afstandelijkheid geeft en een voor de regisseur zeer persoonlijke lyriek. Ook een reeks bekende Fassbinder-acteurs speelt in deze aanpak verrassend anders.

Les amours de Lady Hamilton

1968 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek, Erotiek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1968. Avonturenfilm van Christian-Jaque. Met o.a. Michèle Mercier, Richard Johnson, John Mills, Nadja Tiller en Harald Leipnitz.

Een schildersmodel maakt opgang in de Londense society en trouwt met bejaarde Lord Hamilton. Als vriendin van de koningin van Napels ziet ze haar vroegere liefde terug, de commandant van de Britse vloot Lord Nelson. Oppervlakkige historische romance is vol feitelijke onjuistheden en alleen bedoeld als ster-vehikel voor Mercier die raffinement en temperament van de rol mist, maar wier anatomie uitvoerig bestudeerd kan worden. Tegenspelers demonstreren moedeloos plichtsbesef.

Les Repas des fauves

1964 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Italië​/​​Spanje 1964. Drama van Christian-Jaque. Met o.a. France Anglade, Francis Blanche, Boy Gobert, Antonella Lualdi en Adolfo Marsillach.

Tijdens een verjaardagssouper in een provincieplaats in 1942 wordt op straat een Duits officier gedood. De Gestapo eist twee gegijzelden per woning die de bewoners zelf mogen uitkiezen. Angst en lafheid doen feestgangers hun ware gezicht tonen. Deze cynische karakterstudie wordt al te voor de hand liggend ontwikkeld, al houdt de situatie de spanning vast. Enkele zwakke acteursprestaties trekken in deze toneelmatige opzet meer negatieve aandacht dan in een andere samenhang het geval zou zijn.

Junge Leute brauchen Liebe

1961 | Muziek, Komedie, Musical

Oostenrijk 1961. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Johannes Heesters, Peter Weck, Waltraut Haas, Senta Berger en Bill Ramsey.

Modetekenares Annie (Connie) wordt verliefd op haar chef, rokkenjager Charles F[KA3]urst (Heesters). Na de nodige teleurstellingen in de liefde, maar succes met een modelijn van avantgarde kleding in Parijs, neemt zij genoegen met trompettist Axel (Weck). Scenario van regisseur Von Cziffra en camerawerk van Willi Winterstein. Typisch genre-product. Zie ook: Schlagerfilms.

Qui êtes-vous, Mr. Sorge?

1960 | Biografie, Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Japan 1960. Biografie van Yves Ciampi. Met o.a. Thomas Holzmann, Keiko Kishi, Mario Adorf, Jacques Berthier en Françoise Spira.

Een correspondent van de Frankfurter Zeitung is tijdens WOII een gefêteerde gast in de diplomatieke kringen van Tokio, waarin hij als hoofd van een spionagegroep voor de Sovjet-Unie verkeert. Dank zij zijn inlichtingen kan de Duitse invasie vlak voor Moskou worden gekeerd. Na de oorlog is hij spoorloos verdwenen en mogelijk door de Japanners geëxecuteerd. De biografie werd uit authentieke documenten en getuigenissen opgebouwd, maar kreeg onvoldoende dramatisering. De film werd wel een boeiende en sfeervol gelokaliseerde spionagethriller.

Pension Schöller

1960 | Komedie

Duitsland 1960. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Rudolf Vogel, Christa Williams, Ann Smyrner, Helmut Lohner en Theo Lingen.

De lotgevallen van student in de medicijnen Lohner die van jazz houdt en naar 20.000 mark zoekt om een bandje op te richten. Daartoe probeert hij zijn rijke oom Vogel centjes af te troggelen onder het motto `de schijn bedriegt maar al te graag`. Banaal en knoeierig. Joachim Wedekind, Gustav Kampendonk en de regisseur fabriekten het zwakke scenario naar de klucht van Wilhelm Jacoby (vader van de regisseur) en Carl Lauff. De derde verfilming; de eerste was in 1930 en tweede in 1952 van Jacoby zelf. Deze zelfherhaling is tevens zijn zwanenzang. Achter de camera stond Willy Winterstein.

Auf Engel schießt man nicht

1960 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1960. Komedie van Rolf Thiele. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hannes Messemer, Gustav Knuth, Boy Gobert en Bruno Hübner.

Drie onverlaten (Knuth, Gobert en H[KA3]ubner) beroven met succes een juwelier in Florence en duiken onder in een pension in Napels. Ze verstoppen de kostbare edelstenen in een geraniumplant. H[KA3]ubner is verschrikkelijk verkouden; zodanig dat hij verpleegd moet worden. De non Leuwerik (die niet in haar rol past, maar toendertijd een grote publiekstrekster was) komt hem verplegen en gaat driftig de zieke verzorgen en de 'plotseling' zo zwaar geworden geranium; dat laatste tot groot ongenoegen van gangsterbaas Messemer. De rest laat zich raden. Een wat oubollige, maar zeker niet onaangename avondvullende klucht.

Paradies der Matrosen

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Harald Reinl. Met o.a. Margit Saad en Boy Gobert.

Een nogal gemêleerd gezelschap is door de diefstal van hun boot gedwongen enige tijd op een eiland door te brengen en dat levert de nodige problemen op. Luchtig amusement, maar ook niet méér dan dat.

Kabale und Liebe

1959 |

Duitsland 1959. Harald Braun. Met o.a. Boy Gobert, Christian Wolff en Karl Maria Schley.

Een nogal gemêleerd gezelschap is door de diefstal van hun boot gedwongen enige tijd op een eiland door te brengen en dat levert de nodige problemen op. Luchtig amusement, maar ook niet méér dan dat.

Hier bin ich - hier bleib ich

1959 | Muziek, Komedie

Duitsland 1959. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Caterina Valente, Hans Holt, Wolfgang Müller, Margarete Haagen en Paul Henckels.

Dit Valente-vehikel is de voor de film bewerkte, tamelijk verrassingsloze boulevardklucht van Raymond Vincy en Jean Valmy. Onze zingende hoofdrolspeelster is een dienstertje in een Parijs eethuis voor smulpapen. Ze heet Caterine! Ze staat op het punt te gaan trouwen met Pierre (M[KA3]uller). Op het stadhuis blijkt echter uit de papieren dat ze al getrouwd is met een zekere baron Hubert van L[KA3]owenherz (Holt). Aan de kijker en Caterine is het algauw duidelijk dat het om zwendel gaat: als de adellijke Von L[KA3]owenherz ongetrouwd blijft, wordt hij n.l. onterfd; al tegenstribbelend doet Caterine dan maar mee, maar zij wordt gaandeweg verliefd op de baron. Voor haar vriend Pierre is er voldoende troost, want hij mag zich laven aan Lucie (Stephan), de aantrekkelijke kokkin van het kasteel. Uitsluitend voor fans van het charmante zangwonder die dit onzin-verhaal 'draagt'. De waardering voor de film is dus geheel en al door haar verdiend. Scenario van Corth Flatow en Eckhart Hachfeld. Camerawerk van Göran Strindberg. Zie ook: Schlagerfilms.

Frau im besten Mannesalter

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Axel von Ambesser. Met o.a. Marianne Koch, Johannes Heesters, Bernhard Wicki, Christiane Nielsen en Boy Gobert.

Na een zeer heftige discussie over de uit de hand lopende rekeningen die Heesters voortdurend ontvangt voor de nieuwe kleding van echtgenote Koch, verlaat zij hem omdat ze ervan overtuigd is zelf voor haar eigen onderhoud te kunnen zorgen. Beiden hopen dat de ander terugkomt, maar ze zijn te trots om de eerste stap te zetten. Tot Koch van auteur Wicki een baantje als chauffeuse aangeboden krijgt en het tussen beiden lijkt te klikken. Dan begint Heesters te vrezen dat hij haar wel eens voor goed kwijt kan raken. Flauwe naïeve komedie die echter aanstekelijk gespeeld wordt door een trio van doorwinterde acteurs. Het scenario van Maria Matray en Answald Krüger staat bol van de clichés en biedt geen verrassende wendingen. Friedl Behn-Grund stond achter de camera.

Die Ideale Frau

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Josef von Báky. Met o.a. Ruth Leuwerik, Boy Gobert, Friedrich Domin, Agnes Windeck en Martin Benrath.

Komedie der verwisselingen, die vreselijk uit de tijd is. Burgemeester Dr. Franziska Becker (Leuwerik) mag volgens een gemeentelijke verordening niet haar openbare ambt uitoefenen als haar echtgenoot of een familielid in de gemeenteraad zit - of omgekeerd. Haar man, Axel Jungk (Benrath), voert de oppositie aan, dus hebben ze hun huwelijk geheim gehouden en treffen ze elkaar in het geniep. De politiek maakt van hun echtvereniging een vechtvereniging door een meningsverschil over de bestemming van een kasteel dat aan de stad vermaakt werd. Vervolgens krijgt Franziska de bof na een bezoek aan een kinderziekenhuis, die zij weer doorgeeft aan Axel. Ze gaan allebei om op verhaal te komen naar Monaco, waar ze ooit trouwden, maar dan haalt de vaderlandse politiek hen in. De spelprestaties zijn naar behoren, maar deze oppervlakkige film geloof je na vijf minuten wel. Het verrassingsloze scenario is van Walter Forster, Joachim Wedekind en Hildegard Brücher. Camerawerk van Werner Krien.

Der Rest ist Schweigen

1959 | Drama

Duitsland 1959. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Adelheid Seeck, Heinz Drache, Boy Gobert, Rainer Penkert en Charles Régnier.

Het Hamletverhaal verplaatst van Denemarken naar het Roergebied en naar de jaren vlak na WO II. Een loodzware film met te veel Käutner-pretenties. Het scenario is van regisseur Käutner. Het camerawerk is van Igor Oberberg.

Alle lieben Peter

1959 | Muziek

Duitsland 1959. Muziek van Wolfgang Becker. Met o.a. Peter Kraus, Helen Vita, Boy Gobert, Christine Kaufmann en Hannelore Schroth.

Zie: Schlagerfilms.

Schwarzwälder Kirsch

1958 | Komedie

Duitsland 1958. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Dietmar Schönherr, Marianne Hold, Boy Gobert, Edith Hancke en Ilse Fürstenberg.

De populaire componist Peter Benrath gaat samen met zijn beste vriend naar een feest te zijner ere. Onderweg worden ze echter slachtoffer van een identiteitsverwisseling. De politie arresteert ze als autodieven terwijl de echte boeven hun plaats innemen op het feest.

Peter Voss, der Millionendieb

1958 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1958. Avonturenfilm van Wolfgang Becker. Met o.a. O.W. Fischer, Walter Giller, Ingrid Andree, Mara Lane en Peter Mosbacher.

Een snelle reis om de wereld achter een gestolen buit diamanten in een groots opgezette avonturen-krimi. Een bankier dreigt failliet te gaan als de onverzekerde kostbaarheden niet op tijd in Duitsland terugkomen. Gefilmd op allerlei lokaties: Genua, Barcelona, Lissabon, Rio de Janeiro, Mexico City, Tokio en HongKong. Gedurfde (thans gedateerde) Hollywood-aanpak 'Made in Germany', maar nog altijd onderhoudend.

Hoch klingt der Radetzkymarsch

1958 | Muziek, Komedie

Oostenrijk 1958. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Johanna Matz, Paul Hörbiger, Walter Reyer, Boy Gobert en Chariklia Baxevanos.

Luchthartige officieren en lieftallige Weense meisjes zijn de hoofdpersonen in deze film. Een van hen, Franzi, krijgt haar officier nadat er heel wat water door de Donau is gestroomd. Von Bolvary weet wel raad met dit operetteverhaal en Johanna Matz is het ideale 'süsse' Weense meisje.

Ein Stück vom Himmel

1958 | Romantisch drama

Duitsland 1958. Romantisch drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Ingrid Andree, Toni Sailer, Georg Thomalla, Margit Saad en Gustav Knuth.

Christine (Andree) is de aantrekkelijke dochter van een grootgrondbezitter uit Beieren. Ze wordt verliefd op een arme, maar ijverige student Peter (Sailer). Het standsverschil staat een huwelijk aanvankelijk in de weg, maar na de nodige verwikkelingen (en bijna verwijderingen) komt alles goed. Bioscoop-fondant-van-toen, dat niet meer opgewassen is tegen de ritsen en reeksen films, die de thuisbuis de grote schare liefhebsters bieden kan. Oprecht gemaakt en gespeeld. Scenario van Paul Helwig en Juliane Kay. Camerawerk van Günther Senftleben.

Wenn Frauen schwindeln

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Erik Schumann, Fita Benkhoff, Boy Gobert en Peer Schmidt.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.

Monpti

1957 | Romantisch drama

Duitsland 1957. Romantisch drama van Helmut Käutner. Met o.a. Romy Schneider, Horst Buchholz, Boy Gobert, Mara Lane en Olive Moorefield.

'Haben Sie einen Augenblick Zeit?' vraagt de regisseur zelve, in de openingsscène op een Parijs' pleintje tegen een boom leunend, aan de kijker. 'Dann möchte ich Ihnen eine kleine Geschichte erzählen.' Aldus geschiedt: het verhaal van de ontmoeting, in de Jardin du Luxembourg, tussen een armlastige Hongaarse kunstenaar en een Franse naaister die tot een romance leidt. Dankzij Käutners preferentie voor het poëtisch realisme van Carné en Prévert werd de debuutroman uit 1934 van Gábor von Vaszary tot kwaliteitsverstrooiing in spetterende Agfacolor. Cameraman Heinz Pehlke wisselt levendige locatieopnamen af met sfeerrijk uitgelichte studiointerieurs en Horst en Romy tortelen er op los.

Ein Herz voll Musik

1955 | Muziek

Duitsland 1955. Muziek van Robert A. Stemmle. Met o.a. Vico Torriani, Ruth Stephan, Ina Halley, Fita Benhoff en Wolfgang Wahl.

Een jongen houdt van een meisje, maar híj is rijk en zíj is arm en dus worden ze niet één-twee-drie een paar. Veel méér had Stemmle niet nodig om Vico Torriani te laten zingen, maar als scenarioschrijver en regisseur is hij dikwijls heel wat spiritueler voor de dag gekomen. Het camerawerk is van Günther Anders en Franz Koch.

Frauen in Teufels Hand

1954 | Oorlogsfilm, Erotiek

Duitsland 1954. Oorlogsfilm van Hermann Leitner. Met o.a. Maria Sebalt, Helmut Schmid, Gerlinde Locker, Mady Rahl en Erik Frey.

Mooie vrouwen en diplomaten ontmoeten elkaar tijdens WO II in een bekende salon met callgirls, dat tegelijkertijd door de Gestapo geobserveerd wordt als centrum van een gevaarlijk kringetje van internationale geheimagenten. Netjes, braafjes en het 'gewaagde' zit helemaal in de stijl van het suggestieve van de periode 1950-1960.