Harry Bellaver: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Rivkin: Bounty Hunter

1981 | Misdaad

Verenigde Staten 1981. Misdaad van Harry Harris. Met o.a. Ron Leibman, Harry Morgan, Harold Gary, Verna Bloom en George DiCenzo.

Energieke pilot over een centenschrapende boevenjager die zijn beroep maakt van het achtervolgen en gevangennemen van figuren die tijdelijk op vrije voeten zijn gesteld, maar niet meer opdagen.

Hero at Large

1980 | Komedie

Verenigde Staten 1980. Komedie van Martin Davidson. Met o.a. John Ritter, Anne Archer, Bert Convy, Kevin McCarthy en Harry Bellaver.

Werkloze acteur Ritter knoopt de eindjes aan elkaar door zich te verkleden als het stripfiguur 'Captain Avenger' en hem zo op straat te promoten voor de uitgever. Er wordt een mislukte overval gepleegd op een winkel, net als hij in de buurt is als 'Captain Avenger'; het publiek denkt dan dat hij echt bestaat. Politieke sjacheraars Convy en McCarthy pogen uit dit misverstand een slaatje te slaan en trachten zijn medewerking te verkrijgen. Een innemende, maar wel wat domme satire. Kevin Bacon is even in beeld. Scenario van A. J. Carothers. Camerawerk van David M. Walsh.

Murder in Music City

1979 | Thriller

Verenigde Staten 1979. Thriller van Leo Penn. Met o.a. Sonny Bono, Lee Purcell, Claude Akins, Belinda Montgomery en Harry Bellaver.

De dierbare herinnering aan Nick en Nora Charles ontluisterd door een slepende i.p.v. geslepen whodunit. De film is een proeffilm voor een tv-serie en handelt over een liedschrijver, die speurwerk ter hand neemt. Hij volgt met zijn bruid, een fotomodel, het spoor van een moordenaar. Opgenomen in Nashville. Ook bekend als THE COUNTRY MUSIC MURDERS.

Blue Collar

1978 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1978. Misdaad van Paul Schrader. Met o.a. Richard Pryor, Harvey Keitel, Yaphet Kotto, Ed Begley jr en Harry Bellaver.

Het toonbeeld van een meeslepend drama. Er komen veel louche zaken boven water als drie automonteurs ontdekken dat niet alleen hun directie hen belazert, maar ook hun eigen vakbond. Pryor, Keitel en Kotto in ijzersterke rollen. Het scenario is van Paul Schrader en Leonard Schrader. Het camerawerk is van Bobby Byrne.

The Hot Rock

1972 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1972. Komedie van Peter Yates. Met o.a. Robert Redford, George Segal, Ron Leibman, Paul Sand en Zero Mostel.

Redford is net vrijgelaten uit de gevangenis en wordt benaderd door zijn zwager Segal, die weer een uitzonderlijke slag voorbereidt: de diefstal van een kostbare diamant uit het Brooklyn Museum. Twee andere specialisten worden aangetrokken: de stuntman Leibman en de explosieven-expert Sand. De vader van de laatste, de onbetrouwbare schurk Mostel, krijgt lucht van de zaak en wil ook een graantje meepikken. Een fantastische gangsterfilm vol krankzinnige humor, schitterend gespeeld door een unieke cast. Het pittige scenario vol knipoogjes werd geschreven door William Goldman, naar de roman van Donald E. Westlake. Een vermakelijke, pretentieloze misdaadfilm. Fotografie van Ed Brown en een swingende score van Quincy Jones. Gedraaid in Panavision. Ook bekend als HOW TO STEAL A DIAMOND IN FOUR UNEASY LESSONS. Werd gevolgd door BANK SHOT.

Madigan

1968 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1968. Misdaad van Don Siegel. Met o.a. Richard Widmark, Henry Fonda, Harry Guardino, Inger Stevens en James Whitmore.

Politiedetective Dan Madigan (Widmark) valt met een collega een hotelkamer binnen waar een gangster in bed ligt met een hoertje. De gangster gebruikt het meisje als schild en weet te ontsnappen. Hoofdcommissaris Fonda geeft het onfortuinlijke duo 72 uur de tijd om hem te arresteren. Spannende en vlot gemaakte politiefilm, die de toeschouwer de hele tijd door in spanning houdt. Knap spel van Widmark, Fonda en al hun tegenspelers. Zoals steeds houdt Siegel het tempo hoog en zorgt hij geregeld voor verrassingen. Het scenario werd geschreven door Abraham Polonsky, Harry Kleiner en Henri Simoun, naar de roman The Commissioner van Richard Dougherty. Russell Metty filmde het grootste deel van de actie in de straten van New York. Tussen 1972 en 1974 speelde Widmark in een aantal tv-sequels in de reeks NBC MYSTERY MOVIE. Gedraaid in Techniscope.

Two Potato One Potato

1964 |

1964. Larry Peerce. Met o.a. Robert Earl Jones, Bernie Hamilton, Barbara Barrie, Faith Burwell en Harry Bellaver.

Politiedetective Dan Madigan (Widmark) valt met een collega een hotelkamer binnen waar een gangster in bed ligt met een hoertje. De gangster gebruikt het meisje als schild en weet te ontsnappen. Hoofdcommissaris Fonda geeft het onfortuinlijke duo 72 uur de tijd om hem te arresteren. Spannende en vlot gemaakte politiefilm, die de toeschouwer de hele tijd door in spanning houdt. Knap spel van Widmark, Fonda en al hun tegenspelers. Zoals steeds houdt Siegel het tempo hoog en zorgt hij geregeld voor verrassingen. Het scenario werd geschreven door Abraham Polonsky, Harry Kleiner en Henri Simoun, naar de roman The Commissioner van Richard Dougherty. Russell Metty filmde het grootste deel van de actie in de straten van New York. Tussen 1972 en 1974 speelde Widmark in een aantal tv-sequels in de reeks NBC MYSTERY MOVIE. Gedraaid in Techniscope.

One Potato, Two Potato

1964 | Drama

Verenigde Staten 1964. Drama van Larry Peerce. Met o.a. Barbara Barrie, Bernie Hamilton, Richard Mulligan, Robert Earl Jones en Harry Bellaver.

Een openhartige verfilming over een gemengd huwelijk (van een blanke gescheiden vrouw en een zwarte man), prachtig gespeeld en intelligent geschreven. De film eindigt in de rechtszaal en het hof neemt een aanvechtbare beslissing. De moeite waard om naar te kijken.

The Old Man and the Sea

1958 | Drama

Verenigde Staten 1958. Drama van John Sturges. Met o.a. Spencer Tracy, Felipe Pazos en Harry Bellaver.

Een goed bedoelde maar onevenwichtige parabel over de dagelijkse strijd tegen de elementen van een ouder wordende visser. Tracy draagt de hele film, Hemingways on-filmische verhaal zoveel mogelijk uitbuitend.

Love Me or Leave Me

1955 | Musical, Biografie, Drama

Verenigde Staten 1955. Musical van Charles Vidor. Met o.a. Doris Day, James Cagney, Cameron Mitchell, Robert Keith en Tom Tully.

Biografie van zangeres Ruth Etting, die rond 1930 aan de top stond. Het scenario van Daniel Fuchs en Isobel Lennart concentreert zich vooral op haar verhouding met kleine gangsterbaas Marty Snyder, die haar ontdekte en beroemd maakte. Hun kortstondige huwelijk leidde haar bijna naar de afgrond. Day en Cagney verpersoonlijken deze figuren op sublieme wijze. Het scenario biedt tevens plaats voor een twaalftal songs: voor het merendeel successen van Etting, maar ook twee nieuwe, die Day de hitparades in zong. De film blijft dicht bij de waarheid, vandaar dat hij zo deprimerend is. Achter de camera stond Arthur E. Arling. Percy Faith arrangeerde de songs en George Stoll had de muzikale leiding. Fuchs kreeg een Oscar voor het verhaal.

Miss Sadie Thompson

1953 | Drama, Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1953. Drama van Curtis Bernhardt. Met o.a. Rita Hayworth, José Ferrer, Aldo Ray, Russell Collins en Charles Bronson.

Miss Sadie Thompson (Hayworth), een dame van vederlichte zeden, wordt Honolulu uitgeknikkerd. Ze wil naar Maleisië maar haar schip komt niet verder dan Samoa, waar een groot aantal Amerikaanse mariniers is gelegerd. Ze weet al snel de aandacht te trekken van de aanwezige mannen, vooral van moraalridder Alfred Davidson (Ferrer) en de bonkige sergeant O'Hara (Ray). De film werd in 3-D uitgebracht, wat Hayworth voordelig deed uitkomen, maar de film haalt het niet bij eerdere verfilmingen van Somerset Maughams verhaal 'Rain', met Gloria Swanson en Joan Crawford.

The Tanks Are Coming

1951 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1951. Oorlogsfilm van Lewis Seiler, Ross Lederman en D. Ross Lederman. Met o.a. Steve Cochran, Philip Carey, James Dobson, Mari Aldon en Paul Picerni.

Een middelmatige actiefilm over de bezetting door de geallieerden van Berlijn. Een verhaal van Sam Fuller.

Stage to Tucson

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Ralph Murphy. Met o.a. Rod Cameron, Wayne Morris, Kay Buckley, Carl Benton Reid en Roy Roberts.

De Burgeroorlog en de tegenstelling tussen Noord en Zuid vormen het thema van deze routine-western. De roman van Frank Bonham werd bewerkt door Bob Williams, Frank Burt en Robert Libott. Het onzinnige verhaal wil dat bandiet Roberts postkoetsen kaapt en die aan de Zuidelijken verkoopt, zodat de verbindingslijnen van de Noordelijken in gevaar komen. Cameron wordt erop af gestuurd, daarbij geholpen door Morris. Het uiterlijk van de film is goed verzorgd door producent Harry Joe Brown, en er is mooi werk van cameraman Charles Lawton Jr. te zien.