Albert Elings

Regisseur, Scenarist, Producer, Geluidsman, Editor

Albert Elings is regisseur, scenarist, producer, geluidsman en editor.
Er zijn 17 films gevonden.

After the Tone

2014 | Drama

Nederland 2014. Drama van Digna Sinke. Met o.a. Dragan Bakema, Josefien Hendriks, Rifka Lodeizen en Olga Zuiderhoek.

Onno is weg en niemand weet waar naartoe. Eén voor één spreken ze zijn voicemail in: zijn zakenpartner Adriaan (Bakema), vriendin Saskia (Hendriks), moeder (Zuiderhoek), zus Annet (Lodeizen), vrienden, kennissen, minnaressen. We horen alleen hun stemmen - terloops, boos, bezorgd - in de loop van een jaar, bij op statief gedraaide tableaus van de wereld waarin die stemmen leven. Winkelcentrum Magna Plaza, de parkeerplaats van de Makro, woontorens omlijst door overvolle polderslootjes, een jarenvijftigflatje in Twente, de snelweg. Ondanks wat kunstmatige teksten van archetypische personages een treffend, maatschappijkritisch portret dat aantoont hoe weinig bekenden eigenlijk van elkaar weten, hoe verbonden ze ook lijken.

Weemoed & Wildernis

2010 | Documentaire

Nederland 2010. Documentaire van Digna Sinke.

Documentaire waarin Digna Sinke 13 jaar lang het landschap van Tiengemeten filmt, terwijl de natuur langzaam zijn bezit ervan neemt.

Ark

2010 | Korte film

Nederland 2010. Korte film van Jacques Laureys.

Verhaal van Tommy Wieringa, door hemzelf voorgelezen en weergegeven door een reeks oude zwart-wit of sepiakleurige foto's over de vissersman en duivenmelker Jan Klick

Voorland

2005 | Documentaire

Nederland 2005. Documentaire van Eugenie Jansen en Albert Elings.

Documentaire van Albert Elings en Eugenie Jansen (in 2002 Tiger-winnaar met Tussenland) over de uiterwaarden bij Loowaard. Zeven jaar lang werd er gefilmd in het gebied waar koeien alleen kunnen grazen als de rivier dat toelaat.

Nader tot Maxima

2002 | Documentaire

Nederland 2002. Documentaire van Eugenie Jansen en Albert Elings.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

Het monument

1999 |

Nederland 1999. Albert Elings.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

Best in Beef

1999 |

Nederland 1999. Rob Smits en Britta Hosman.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

Het leven een feest - Nonnevotte

1998 |

Nederland 1998. Eugenie Jansen.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

Richard's vrijheid

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Petra Maartense.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

De laatste draad

1997 | Documentaire

1997. Documentaire van Albert Elings.

Nader tot Máxima is een collage van amateurvideo-opnamen van het huwelijk tussen kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguiéta.

Vogelvrij

1996 | Documentaire, Drama

Nederland 1996. Documentaire van Eugenie Jansen en Albert Elings. Met o.a. Dirk Dankert, Cees Cupido, Kees van Kuilenburg, Cees Rooselaar en Peter van der Veldt.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

Het Feit dat ik besta

1994 |

Nederland 1994. Albert Elings.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

The Vision & the Image

1991 |

Nederland 1991. Albert Elings.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

De Liefde in haar laatste dagen

1991 |

Nederland 1991. Albert Elings.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

Angel One

1991 |

Nederland 1991. Frans van Erkel.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

Duizend bommen en granaten

1990 |

Nederland 1990. Ludo Keeris en Frans van Erkel.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

De Tijd voorbij

1990 |

Nederland 1990. Albert Elings. Met o.a. Bernadette Traïda en Aischa Traïda.

Vogels. Haast iedereen houdt van hun sierlijke bewegingen, feeërieke kleuren en rustgevende geluiden. Maar soms kunnen ze een ware plaag zijn. Spreek een fruitteler maar eens over spreeuwen die hun kersenbomen plunderen, een veeteler over ganzen die het gras voor hun dieren opvreten, plantenkwekers over de schade die eksters aanrichten. Voor de luchtvaart kunnen ze een regelrechte ramp veroorzaken en duiven, mussen en meeuwen zijn een ware pest voor de stad. De documentaire toont een uiteenlopende reeks van inventieve middelen die bedacht werden om hinderlijke vogels te verdrijven of te vernietigen. Een aantal vogels zijn beschermd, maar daar heeft de boer geen boodschap aan. Geen film voor dierenliefhebbers en, wegens enkele wrede scènes, ook af te raden voor gevoelige zielen. Wel boeiend in beeld gebracht en door de betrokkenen duidelijk gemotiveerd. Regisseurs Jansen en Elings schreven het scenario onder de leiding van Digne Sinke. Chris Teerink stond in voor de montage en Jacques Laureys bemande de camera.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Albert Elings op televisie komt.

Reageer