Lizzi Waldmüller: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Es lebe die Liebe!

1943 | Musical, Romantiek, Muziek

Duitsland 1943. Musical van Erich Engel en Erich Engels. Met o.a. Johannes Heesters, Lizzi Waldmüller, Hilde von Stolz, Angelo Ferrari en Hilde Seipp.

Een Duitse revue-ster ontdekt in Barcelona de ideale partner, maar wanneer zij een jaar later naar Berlijn komt herkent hij haar niet meer. In deze revuefilm had Heesters de temperamentvolle Waldm[KA3]uller naast zich. Het was [KA1]e[KA1]en van haar laatste films; in het laatste jaar van WO II kwam ze kort voor de afloop (op 8 april 1945) om het leven bij een bombardement op Wenen.

Ein Walzer mit dir

1943 | Muziek

Duitsland 1943. Muziek van Hubert Marischka. Met o.a. Lizzi Waldmüller, Albert Matterstock, Grethe Weiser, Rudolf Platte en Lucie Englisch.

Een componist leeft in de schaduw van zijn vrouw, een beroemde zangeres. Het dunne verhaaltje wordt opgesierd door liedjes en operettescènes met muziek van Grothe.

Liebeskomödie

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Theo Lingen. Met o.a. Magda Schneider, Lizzi Waldmüller, Johannes Riemann, Albert Matterstock en Theo Lingen.

Een berooide schilderes probeert in de belangstelling te komen door rond te bazuinen dat ze een affaire heeft met een beroemde operettecomponist. In dit vrolijke blijspel wisselen dolle scènes en droge humor elkaar af. Scenario van Franz Gribitz, door de camera keek Erich Claunigk.

Die Nacht in Venedig

1942 | Muziek

Duitsland 1942. Muziek van Met o.a. Lizzi Waldmüller, Heidemarie Hatheyer, Hans Nielsen, Harald Paulsen en Erich Ponto.

De zanger Peter Laurentz is er alles aan gelegen om zijn ex- vrouw, de operettester Vilma Berner, terug te winnen. Geen verfilming van de operette van Johan Strauß, maar een charmante geschiedenis die zich afspeelt rond een opvoering daarvan.

Frau Luna

1941 | Muziek

Duitsland 1941. Muziek van Theo Lingen. Met o.a. Lizzi Waldmüller, Fita Benkhoff, Theo Lingen, Georg Alexander en Paul Kemp.

De première van de operette 'Frau Luna' dreigt in het water te vallen, want de autoriteiten vinden de kostumering te frivool! Aardige fantasie rond Paul Linckes meest succesvolle werk, met een sprankelende Lizzi Waldmüller.

Traummusik

1940 | Muziek

Duitsland 1940. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Marte Harell, Lizzi Waldmüller, Albrecht Schönhals, Werner Hinz en Axel von Ambesser.

Het blijkt dat niemand heeft zitten wachten op de door Michele Donato gecomponeerde opera. Gedesillusioneerd besluit hij zijn opera om te werken tot revue en zijn aria`s tot schlagers. Uitsluitend te genieten voor liefhebbers van het onderhavige muziekgenre. Elke connectie met de werkelijkheid (Duitsland 1940) wordt angstvallig vermeden.

Casanova heiratet

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Viktor de Kowa. Met o.a. Karl Schönböck, Lizzi Waldmüller, Fita Benkhoff, Irene von Meyendorff en Hans Leibelt.

Een populaire toneelspeler (Sch[KA3]onb[KA3]ock), die op planken steeds een hartebreker moet spelen, houdt in werkelijkheid meer van een eenvoudig, degelijk leven. Om aan twee aanbidsters (Benkhoff en Waldm[KA3]uller) te ontkomen vlucht hij naar het platteland, waar hij de jonge Gertrud (Meyendorff) leert kennen en met haar trouwt. De beide fans zijn hem echter op het spoor en als zij hem vinden leidt dat tot allerlei misverstanden en ruzies. Uiteindelijk is er natuurlijk een happy end. Geen film waar men ondersteboven van raakt, want daarvoor is het veel te saai. De muziek is daarentegen de moeite waard.

Bel Ami

1939 | Muziek, Komedie, Drama

Duitsland 1939. Muziek van Willi Forst. Met o.a. Willi Forst, Johannes Riemann, Olga Tschechowa, Ilse Werner en Hilde Hildebrand.

Guy de Maupassant`s roman, spelend in Parijs omstreeks 1880 (Duitse titel van het boek: 'Der Schöne Georg') krijgt van Forst een wrang einde: de op vrouwtjes beluste avonturier wordt tenslotte een deugdzaam burgermannetje, en daarmee kon de film bij Goebbels en de zijnen door de beugel, al werd De Maupassants vrolijke satire er deerlijk door verkracht. Liedje: 'Du hast Glück bei den Frau'n, bel ami' van Theo Mackeben. Parijs lijkt hier trouwens verdacht veel op het film-Wenen waar anti- nazi Forst zo mee vertrouwd was.

Lachende Erben

1933 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1933. Komedie van Max Ophüls. Met o.a. Heinz Rühmann, Lien Deyers, Lizzi Waldmüller, Max Adalbert en Ida Wüst.

R[KA3]uhmann als wijnverkoper tegenover de Nederlandse Deyers (die in Duitsland als actrice groot succes had) in een alleraardigste stijlvolle romantische komedie van de theaterregisseur Ophüls. Het scenario is van Felix Joachimson en de regisseur. Het camerawerk is van Eduard Hoesch.

Strafsache van Geldern

1932 | Misdaad

Duitsland 1932. Misdaad van Willi Wolff. Met o.a. Paul Richter, Elga Brink, Fritz Kampers, Lizzi Waldmüller en Ellen Richter.

Men beweert dat advocaat Van Geldern (Richter) zijn vrouw vermoord heeft. Alle aanwijzingen wijzen in zijn richting. Het is uitgerkend Willi Vogel (Kampers), reeds meerdere malen ontsnapt uit de gevangenis, die probeert de onschuld van Van Geldern te bewijzen. Deze wordt echter tijdens een achtervolging door de politie doodgeschoten. Van Geldern staat er zeer slecht voor bij het proces. Pas als twee kinderen, die als getuigen optreden, de echte dader herkennen (Chmara), komt alles goed. Net als T[KA3]ATER GESUCHT (1931) gaat deze film over het probleem van het bewijs op grond van vermoedens. De film is spannend en onderhoudend. Zijn uitdrukkingskracht maakt hem tot een betere film dan de gemiddelde misdaadfilm uit die tijd. Ook bekend als 5. MAI, 7 UHR ABENDS.

Liebe auf den ersten Ton

1932 | Komedie, Muziek

Duitsland 1932. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Carl Jöken, Lee Parry, Lizzi Waldmüller, Johannes Riemann en Adele Sandrock.

De tenor Rudolf Niemeyer (J[KA3]oken) krijgt een engagement in het hertogdom Liebenstein, waar hem de titel `Kammers[KA3]anger` beloofd is. De enige voorwaarde van de hertogin (Waldm[KA3]uller) is dat hij ongetrouwd moet zijn. Aangezien hij dat niet is, laat Niemeyer zijn vrouw thuis en doet zich in Liebenstein als vrijgezel voor. De hertogin die eigenlijk met prins Bernhard zou trouwen, wordt verliefd op hem. Wanneer zijn vrouw onverwachts verschijnt en zich voor zijn zuster uitgeeft, zorgt dat voor komische verwikkelingen. Aan het slot wordt alles opgehelderd, de hertogin krijgt de prins (Riemann) en Niemeyer krijgt de felbegeerde titel. Een zangfilm, zoals die er destijds vele waren. Deze keer met 'Kammersänger' Carl Jöken in de hoofdrol. Grootmeester Carl Froelich zorgde ervoor dat de film amusant bleef en niet onder de middelmaat bleef steken.