Philip Springer: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Tell Me That You Love Me, Junie Moon

1970 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1970. Komedie van Otto Preminger. Met o.a. Liza Minnelli, Ken Howard, Robert Moore, James Coco en Kay Thompson.

Een bewogen verhaal over drie randfiguren die besluiten te gaan samenwonen: Minnelli met een verminkt gelaat, epilepticus Howard en de aan een rolstoel gebonden homoseksueel Moore. De kluchtige, melodramatische en gevoelige momenten vloeien vakkundig in elkaar over in één van de beste Preminger-films.

Impasse

1970 | Misdaad, Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1970. Misdaad van Richard Benedict. Met o.a. Burt Reynolds, Anne Francis, Vic Diaz, Jeff Corey en Lyle Bettger.

Dit romantische mysterie krijgt maar geen tempo, maar het is misschien leuk om te raden wie - wat - wie zal aandoen. Scenario van John C. Higgins. Camerawerk van Mars B. Rasca.

More Dead Than Alive

1969 | Western

Verenigde Staten 1969. Western van Robert Sparr. Met o.a. Clint Walker, Vincent Price, Anne Francis, Paul Hampton en Mike Henry.

Een bescheiden western over een revolverheld die als scherpschutter rondtrekt met een reizende show. Het scenario is van George Schenck. Het camerawerk is van Jacques Marquette.

Phantom of the Opera

1925 | Romantiek, Horror, Zwijgende film, Drama

Verenigde Staten 1925. Romantiek van Rupert Julian en Edward Sedgwick. Met o.a. Lon Chaney, Mary Philbin, Norman Kerry, Snitz Edwards en Gibson Gowland.

Eerste en nog steeds meest aangrijpende verfilming van de klassieker van Gaston Leroux, met een geniale Lon Chaney in de titelrol. Dankzij hem werd het meer een somber melodrama over een afgewezen liefde dan een gruwelijk sprookje. Chaney, ontsnapt van Duivelseiland, leeft in de catacomben onder de Parijse Opera. Wanneer hij de jonge Philbin hoort zingen, raakt hij betoverd door haar eerlijke en zuivere stem. Hij ontvoert haar, maar wekt alleen maar haar afkeer vanwege zijn uiterlijk. Haar verloofde Kerry en politieman Carewe zullen haar redden. Het scenario van Elliot J. Clawson is redelijk trouw aan de roman, met weglating van alle neventhema's. De film werd in 1930 opnieuw onder handen genomen door Edward Sedgwick, die het gemaskerd bal, oorspronkelijk gefilmd in tweekleuren Technicolor, herstelde zoals Julian het bedoeld had. Hij liet tevens een soundtrack samenstellen met muziek van Gabriel Thibaudeau en enkele gezongen stukken. Voor het prachtige camerawerk tekende Charles Van Anger. Verschillende keren opnieuw verfilmd.