Percy Faith: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

The Oscar

1966 |

Verenigde Staten 1966. Russell Rouse. Met o.a. Stephen Boyd, Elke Sommer, Eleanor Parker, Milton Berle en Joseph Cotten.

De nacht van de Oscars. Boyd wordt beschouwd als de grote kanshebber voor de prijs van de mannelijke vertolking. Vol bitterheid denkt zijn vriend Bennett terug aan de voorbije jaren. Hun vlucht uit het saaie Clinton, in gezelschap van St. John. Bedrogen door een werkgever, slaat Boyd hem neer en steelt het geld dat hen toekomt. Ze worden gearresteerd. In New York ontmoet hij mannequin Sommer, die hem in contact brengt met Berle. Deze belooft van hem een ster te maken. Flauwe soap-achtige 'rise to fame'-film van een fictieve ster, opgefleurd met gastoptredens van een aantal beroemde gezichten. Dit alles kan het geforceerde scenario van Rouse, Harlan Ellison en Clarence Greene, vrij geïnspireerd op de roman van Richard Sale, echter niet redden. Voor de fotografie was Joseph Ruttenberg verantwoordelijk. Percy Faith componeerde een van zijn zeldzame filmscores.

The Third Day

1965 | Thriller

Verenigde Staten 1965. Thriller van Jack Smight. Met o.a. George Peppard, Elizabeth Ashley, Roddy McDowall, Arthur O'Connell en Mona Washbourne.

Een bekwame bezetting weet raad met het bekende gegeven over geheugenverlies. Peppard weet niet meer wat er gebeurde, zodat hij nu van moord beschuldigd wordt.

Love Me or Leave Me

1955 | Musical, Biografie, Drama

Verenigde Staten 1955. Musical van Charles Vidor. Met o.a. Doris Day, James Cagney, Cameron Mitchell, Robert Keith en Tom Tully.

Biografie van zangeres Ruth Etting, die rond 1930 aan de top stond. Het scenario van Daniel Fuchs en Isobel Lennart concentreert zich vooral op haar verhouding met kleine gangsterbaas Marty Snyder, die haar ontdekte en beroemd maakte. Hun kortstondige huwelijk leidde haar bijna naar de afgrond. Day en Cagney verpersoonlijken deze figuren op sublieme wijze. Het scenario biedt tevens plaats voor een twaalftal songs: voor het merendeel successen van Etting, maar ook twee nieuwe, die Day de hitparades in zong. De film blijft dicht bij de waarheid, vandaar dat hij zo deprimerend is. Achter de camera stond Arthur E. Arling. Percy Faith arrangeerde de songs en George Stoll had de muzikale leiding. Fuchs kreeg een Oscar voor het verhaal.