Joy Ryan

Producer

Joy Ryan is producer.
Er zijn 6 films gevonden.

Short Story Cinema: Peacock Blues

1996 | Drama

Verenigde Staten 1996. Drama van Devorah Cutler-Rubenstein. Met o.a. William Forsythe, Poppy Montgomery, Keith Coogan, Wendy Cutler en Caitlin McLean.

George Munday (Forsythe), een expert in het maken van tatoeages, wil deelnemen aan een belangrijke wedstrijd, maar op het laatste moment raakt zijn model in de gevangenis. Voor hem is het de wedstrijd van de laatste kans, dus zoekt hij wanhopig naar een nieuw model. Per toeval ontmoet hij de mooie, vrijpostige Tammy-Ailene (Montgomery). Haar rug is ideaal voor een tatoeage. Hij belooft haar de helft van het prijsgeld en na heel wat aandringen stemt ze toe. Zwak portret van het wereldje van de tatoeage-wedstrijden en de zware strijd die er onderling gevoerd wordt. Wie erin geĆÆnteresseerd is zal er ongetwijfeld van genieten, maar voor het gemiddelde publiek is het een vervelende film over mensen in wiens problemen je niet kan inkomen. Geschreven door Cutler-Rubenstein en Scott Rubenstein. Fotografie van Lloyd Freidus. Dolby Stereo Digital THX.

Short Story Cinema: Texan

1994 | Komedie

Verenigde Staten 1994. Komedie van Treat Williams. Met o.a. Dabney Coleman, Dana Delany, Charles Durning, Jack Kohler en William H. Macy.

Ex-piloot Richard Williams (Coleman) is gehuwd met de veel jongere Anne (Delany). Op de dag van zijn vijftigste verjaardag begint hij te vermoeden dat Anne hem bedriegt. Als hun bankier hem dan nog meldt dat Anne enkele dagen geleden al het geld van haar rekening opnam en dat hij hierover onder geen beding met Richard mocht spreken wordt zijn vermoeden zekerheid. Hij vraagt zijn vriend Vaughn (Durning) om diens pistool, maar deze weigert. Door een parkeerbon komt hij op het spoor van de plaats waar Anne vertoeft. Knap opgebouwd melodrama dat helemaal anders afloopt dan je ook maar enigszins kunt vermoeden. Het originele scenario, vol onverwachte wendigen en valse indicaties, werd geschreven door niemand minder dan David Mamet. Het regie-debuut van Williams was op slag een schot in de roos. Achter de camera stond Eric J. Goldstein. Dolby Stereo S.R. Digital.

Short Story Cinema: Without A Pass

1993 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1993. Muziek van Marco Williams. Met o.a. John Amos, Branford Marsalis, Wren T. Brown, Dean Butler en Allison Dean.

Na twintig jaar rondzwerven in Europa keert de legendarische jazz-saxofonist Blue Berry (Amos) terug naar L.A. om de begrafenis bij te wonen van zijn vriend Buddy Warren (Marsalis) die jarenlang zijn trompettist was. Samen met journalist Tony (Simpson) brengt hij een bezoek aan de clubs die hij destijds samen met Buddy frequenteerde. Tevens maakt hij een balans op van hun vriendschap en de reden waarom ze uit elkaar gingen. Opgebouwd als een jazz-ballade krijgen we een beeld van het einde van een vrienschap die nooit eindigde. Het is het verhaal van agressie en oude waarden. De waarden verdwenen, de agressie werd heviger. De 'cool sound' van de saxofoon en trompet speelt een grote rol in de film. Verschillende jazz-performers vertolken een personage. Jennifer Smith-Ashley en Marco Williams schreven het scenario, naar een verhaal van Williams. De sobere fotografie is van Stephen McNutt en Blake Evans.

Short Story Cinema: Under The Car

1993 | Horror

Verenigde Staten 1993. Horror van Alan B. McElroy. Met o.a. Robert Curtis Brown, Lisa Kaminir, Clayton Rohner, Jonathan Penner en Annie Rush.

Na een avondje uit willen enkele vrienden met de wagen huiswaarts keren. Op het moment dat ze willen vertrekken hoort Amanda (Kaminir) iets onder de auto kruipen. Jim (Penner) gaat kijken en het volgende moment zien ze zijn bloedende hand tegen het raam. Dan wordt Sarah (Rush) door iets uit de wagen gesleurd. De drie overblijvenden zitten afwachtend in de auto die niet wil starten. Een adembenemende oefening in claustrofobische gruwel. De ganse tijd zit de kijker mee in de wagen en weet niet wie of wat de dreiging uitmaakt, enkel dat de portier openen gelijk staat met de dood. De angst grijpt je naar de keel en de climax laat je niet vlug los. Schitterend scenario van regisseur McElroy. John J. Connor filmde in de beperkte ruimte van de auto.

Short Story Cinema: Contact

1993 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1993. Drama van Jonathan Darby. Met o.a. Elias Koteas, Brad Pitt, J.T. Walsh, Brad Bovee en Ken Lesco.

Tijdens de Golfoorlog raakt verkenner Cox (Pitt) afgescheiden van zijn eenheid. Hij raakt verdwaald in vijandig gebied. Op het moment van hij de Iraakse soldaat Mohannan (Koteas) onder schot heeft komt er gasalarm. Beiden schuilen in een oude barak. Ze bespieden elkaar als wilde beesten uit op een prooi. Ze begrijpen geen woord van elkaars taal, maar tijdens de uren die ze er doorbrengen vermindert de spanning tussen beiden langzaam maar zeker. Het reeds meermaals gebruikte verhaaltje van twee vijanden die vrienden worden wanneer ze elkaar beter leren kennen is hier de aanleiding voor een half uur wurgende claustrofobische spanning. Pitt en Koteas spelen hun rollen vol overtuiging. Erg symbolisch einde. Het scenario van regisseur Darby zou op ware feiten steunen. Poƫtische fotografie van Eric J. Goldstein. Dolby Stereo.

Short Story Cinema: Traveler's Rest

1992 | Komedie

Verenigde Staten 1992. Komedie van Craig Belknap. Met o.a. Lois Nettleton, Paul Dooley, Bruce Gray, Kathryn Layng en Priscilla Pointer.

Vanwege een waarschuwing voor storm stopt Joanne Peterson (Nettleton) haar auto voor het motel Traveller`s Rest. Aanvankelijk ge[KA3]irriteerd daar er niets in dit motel blijkt te werken, gaat ze toch sympathie voelen voor de uitbater Andy Milligan (Dooley). Ze komen tot een gesprek en hij nodigt haar uit op een eenvoudige maaltijd in zijn woning. Een jaar geleden verloor Andy zijn vrouw en hij is deze slag nog steeds niet te boven. Dan ontdekt hij dat het juist Joanne's verjaardag is, zodat ze zelf haar geheim nog niet moet prijsgeven. Een aangrijpende dialoog tussen twee personen die op een keerpunt in hun leven staan. Deze nacht zal niets wezenlijks veranderen, maar de invloed op hun verder leven is van groot belang. Knap vertolkt door beide hoofdacteurs. William Wise baseerde het scenario op zijn eigen toneelstuk. Achter de camera stond Steve McMahon.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Joy Ryan op televisie komt.

Reageer