Freddy Quinn: cast en muziek.
Er zijn 16 films gevonden.

Erbin mit Herz

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Holger Barthel. Met o.a. Nina Proll, Pierre Besson, Gaby Dohm, Simon Licht en Katja Weitzenböck.

Weense vrouw krijgt te horen dat de vader van haar tienjarige dochtertje is overleden - zij heeft tien jaar niets meer van de man gehoord - en is dan ook verbaasd dat hij haar flink wat aandelen van zijn familiebedrijf heeft nagelaten.

Hurra, wir werden aufgeklärt

1989 | Erotiek

Duitsland 1989. Erotiek van Reginald Puhl. Met o.a. Beate Uhse, Eberhard Kronhausen, Klaas Ackermann, Phyllis Kronhausen en Freddy Quinn.

Met deze compilatie van scenes uit voorlichtingsfilms van de jaren 1960-1970 wordt geprobeerd in te haken op het succes van die andere compilatiefilm, ALS DIE LIEBE LAUFEN LERNTE. Maar die was goed en origineel, en dat kan van deze film niet gezegd worden. Er moet een betere keuze te maken zijn uit het archiefmateriaal, en daarbij was de montage wel erg onbeholpen.

Lola

1981 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1981. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Barbara Sukowa, Mario Adorf, Armin Mueller-Stahl, Matthias Fuchs en Karin Baal.

Een jaar voor zijn vroegtijdige dood in 1982 maakte de Duitse cineast Rainer Werner Fassbinder dit fascinerende tijdsdocument. Over Lola (Barbara Sukowa), een zangeres annex prostituee, werkzaam in een Duitse nachtclub ten tijde van de wederopbouw na WO II. Ontevreden over haar levenssituatie probeert ze een manier te vinden om te ontsnappen uit het nachtclubmilieu. Die vindt ze in de persoon van Von Bohm (Armin Mueller-Stahl, bekend van Shine en Eastern Promises), een belangrijke ambtenaar die valt voor de charme van Lola maar geen idee heeft van haar slinkse bedoelingen hem te gebruiken voor eigen bestwil. Bij vlagen een wat rommelige en afstandelijke vertelling, maar trefzeker in dialoog en als reflectie op de roerige naoorlogse jaren waarin de consumenteneconomie opbloeide.

Freddy - Die Fahrt ins Abenteuer

1971 | Muziek, Drama

Duitsland 1971. Muziek van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Freddy Quinn, Karin Dor en Werner Pochath.

Zie: Schlagerfilms.

Freddy, Tiere, Sensationen

1964 | Drama, Muziek

Duitsland 1964. Drama van Karl Vibach. Met o.a. Freddy Quinn, Erna Selmer, Josef Albrecht, Peter Mosbacher en Joseph Offenbach.

Quinn is in deze aflevering uit de indertijd zeer populaire reeks 'Freddy-Films' een succesvolle trapezewerker in Amerika. Zijn ouders, eigenaren van circus 'Baldoni' dreigen door stormschade failliet te gaan en hij spoedt zich terug naar Europa en redt de show. Trouwe Quinn-fans en schlagerliefhebbers kunnen hun hart ophalen als de donkere idool uit volle borst o.a. 'Ja, wir sind Artisten' en 'Kleine Welt' zingt. Zie ook: Schlagerfilms.

Freddy und das Lied der Prärie

1964 | Western

Duitsland​/​​Joegoslavië 1964. Western van Sobey Martin. Met o.a. Freddy Quinn, Beba Loncar, Rik Battaglia, Mamie Van Doren en Carlo Croccolo.

De Iers-Oostenrijkse schlagerzanger Freddy Quinn (1931) was tussen 1956 en 1966 de succesvolste artiest van Duitsland met tien nummer 1-hits. Ook in de bioscoop had hij succes, steevast in de sympathieke rol van een ontwortelde avonturier die verlangt naar liefde en vriendschap. In zijn enige western, Das Lied der Prärie, is hij de verweesde wreker Black Bill die jammerlijk zingend door het wilde westen trekt op zoek naar gerechtigheid, geld en/of vrouwen. Smaakvol drakerig vermaak, inclusief (en dankzij) de hit 'Wie schön daß du wieder zu Hause bist'. Geschoten op locatie in Joegoslavië.

Heimweh nach St. Pauli

1963 | Muziek, Drama

Duitsland 1963. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Freddy Quinn, Erna Sellmer, Christa Schindler en Beppo Brem.

Zie: Schlagerfilms.

Freddy und das Lied der Südsee

1962 | Muziek, Drama, Avonturenfilm

Duitsland 1962. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Freddy Quinn, Jacqueline Sassard, Elma Karlowa, Gunnar Möller en Ralf Wolter.

Gebruinde Freddy met zijn priemende oogjes is een eenvoudige zeeman, die een miljoenen erfenis van een overleden oom krijgt. Een mager scenario gefilmd tegen het fraaie decorum van Tahiti. Gelukkig zingt Freddy voor z'n fans met diepe bas galmende songs en kunnen zij zich vergapen aan zijn toen nog jonge beeltenis. Het scenario is van Gustav Kampendonck. Het camerawerk is van Gerhard Krüger. Zie ook: Schlagerfilms.

Nur der Wind

1961 | Avonturenfilm, Thriller

Duitsland 1961. Avonturenfilm van Fritz Umgelter. Met o.a. Freddy Quinn, Gustav Knuth, Cordula Trantow, Heinz Weiss en Gottfried Herbe.

Quinn als stoere Ier, Mike (hij had in werkelijkheid een Ierse vader) die een in de problemen geraakte visserszoon probeert te helpen. Eeen bont avontuur dat vandaag de dag uitsluitend doorgewinterde 'Freddy-fans' zal aanspreken. Het scenario is van Kurt Nachmann en Hans Otto Schröder. Het camerawerk is van Kurt Grigoleit. Ook bekend als NUR DER WIND - FREDDYS GROßER TRAUM. Zie: Schlagerfilms.

Freddy und der Millionär

1961 | Muziek, Drama

Duitsland 1961. Muziek van Paul May. Met o.a. Freddy Quinn, Grit Boettcher, Heinz Erhardt en Joseph Offenbach.

Zie: Schlagerfilms.

Weit ist der Weg

1960 | Muziek, Avonturenfilm

Duitsland 1960. Muziek van Wolfgang Schleif. Met o.a. Freddy Quinn, Ingeborg Schöner, Leon Askin, Ann Savo en Edith Schultze-Westrum.

Zeeman Freddy gaat aan land in Brazili[KA3]e en leidt een idyllisch en feestend leventje, dat vertroebeld wordt door een kleverige wees, Nayantara. Als hij haar in een tehuis wil lozen, leert hij de fraaie Dr Sch[KA3]oner (mooier kan het niet!) kennen. Via de nodige omwegen belanden Schöner en Freddy in elkaars armen en is er een oplossing voor de kleine Nayantara. Typisch Quinn-vehikel opgeluisterd door menig liedje van gitaarspelende Freddy. Scenario van Kurt Nachmann. Camerawerk van Heinz Pehlke. Zie ook: Schlagerfilms.

Schlagerfilms

1960 | Muziek, Romantiek, Komedie

Duitsland 1960. Muziek van

Schlagerfilms zijn vanaf het begin populair geweest. Meteen na de intrede van de geluidsfilm (in 1927) werd er in veel Duitse UFA-films gezongen. Willy Fritsch, Lillian Harvey, Jan Kiepura, Johannes Heesters, Martha Eggert, Zarah Leander en vele anderen werden zingende filmidolen. De schlager zoals we die nu kennen werd misschien voor het eerst gebracht door Hans Albers, de blonde reus van de Duitse film. Deze legende heeft diverse muziekfilms en onvergetelijke melodie[KA3]en (vooral zijn versie van `La Paloma`) op zijn naam staan. Na de oorlog kwamen er steeds meer zingende filmsterren aan het firmament, vooral omdat steeds meer platenartiesten gingen optreden in films. Rond 1960 bestond een kwart van de totale Westduitse filmproductie uit schlagerfilms. De grote namen uit de jaren 1950, Vico Torriani, Fred Bertelman, Peter Alexander en Catherina Valente, werden al spoedig opgevolgd door de jeugdidolen Conny Froboess en Peter Kraus met enkele grote kassuccessen. D[KA1]e grote money-maker werd natuurlijk Freddy Quinn. Een aantal van zijn dertien films voert zijn naam in de titel. Zijn grootste succes is HEIMWEH NACH ST. PAULI uit 1963 van Werner Jacobs en Karl Vibach, waarin hij zijn miljoenenhit `Junge, komm bald wieder` zingt. Zijn films zijn vaak sentimenteel, (zoals NUR DER WIND uit 1961 van Fritz Umgelter), maar soms ook heel vrolijk (FREDDY UND DER MILLION[KA3]AR uit 1961 van Paul May). Ook werden er films gemaakt waarin schlagersterren gastrollen vervulden. Artiesten als Gus Backus en Trudi Herr zongen [KA1]e[KA1]en of twee liedjes maar speelden verder nauwelijks een rol. Voorbeelden hiervan zijn vrolijke en onderhoudende producties uit 1960 als MARINA of O SOLO MIO beiden geregisseerd door Paul Martin, met onder andere Rex Gildo en het Deense banjo-duo Jan en Kjeld. Zelfs de Nederlandse Blue Diamonds zijn in diverse schlagerfilms te zien en te horen. Er werden ook combinaties gevormd: Rex Gildo en Gitte, Peter Alexander en Conny Froboess. In de tweede helft van de jaren 1960 werd de wacht afgelost. In 1968 begon de dertien- jarige Heintje (zijn volledige naam luidt Heintje Simons; hij debuteerde als filmacteur in ZUM TEUFEL MIT DER PENNE van Werner Jacobs); van zijn zes bioscoopfilms staat in een drietal zijn naam in de titel. Peter Alexander vijzelde zijn filmpopulariteit weer op door met Heintje in HURRA, DIE SCHULE BRENNT (1969) van Werner Jacobs te spelen. Het waren aardige films; Heintje was een natuurlijke acteur, die de harten van miljoenen stal. Toen hij op zestien-jarige leeftijd de baard in de keel kreeg, was het afgelopen met zijn populairiteit. Hij presenteerde nog jarenlang een muziekprogramma in de middag op de radio voor omroep AVRO. Ook het romantische idool Roy Black begon met een serie van meer dan tien films van wisselende kwaliteit: soms langdradig, soms heel leuk. Hij begon in PARADIES DER FLOTTEN S[KA3]UNDER (1968) van G[KA1]eza von Cziffra, August Rieger en Rolf Olsen. Chris Roberts en Rudi Carrell (WENN DIE TOLLEN TANTE KOMMEN van Franz Josef Gottlieb in 1970) hebben samen, en afzonderlijk, schlagerfilms gemaakt die zeker onderhoudend zijn. Udo J[KA3]urgens was ook in een aantal producties te zien (zie de hierna genoemde film met Ricky Shane, maar Udo`s top of the bill kwam in de in dat jaar uitgebrachte SPUKSCHLO[KL29] IM SALZKAMMERGUT van Hans Billian en Rolf Olsen met de pittige Ruth Stephan als zijn charmante tegenspeelster); Ricky Shayne werd een idool na SIEBZEHN JAHR, BLONDES HAAR/LA BATTAGLIA DEI MODS (1966) van Franco Montemurro. Michael Schanze maakte onder andere de film DIE LUSTIGEN VIER VON DER TANKSTELLE (1972) van Franz Antel, met kleine Nicki Doff, Hans-J[KA3]urgen B[KA3]aumler, Uschi Glas en Willy Millowitsch. In de film HEUTE HAU`N WIR AUF DIE PAUKE (1972) van Ralf Gregan rond producent Jack White zijn mensen als J[KA3]urgen Marcus, Lena Valaitis en Tony Marshall te zien. Heino werd gevraagd voor enkele gastrollen zoals in BLAU BL[KA3]UHT DER ENZIAN (1973) van Franz Antel. De zanger Benny (Schnier luidt zijn achternaam) maakte POPCORN UND HUMBEEREIS (1978) met Zachi Noy, Gesa Gabor, Dolly Dollar e.v.a. van Franz Josef Gottlieb, waarin allerlei personen uit de broek gingen, behalve hijzelf! Deze film en ESKIMO LIMON (van Boaz Davidson uit hetzelfde jaar) gaven aanleiding tot de succesvolle, melige reeks EIS AM STIEL/LEMON POPSICLE met nostalgische popmuziek uit de jaren 1950-60, die met acht delen jonge en oudere kijkers tien jaar achtereen liet lachen om de kluchtige amoureuze, avontuurtjes van een stelletje opgeschoten jongeren. Rond 1975 kwam de klad in de het schlagergenre. Bepaalde artiesten spelen wel eens in een film, maar de echte schlagerfilm bestaat niet meer. Ze boden pretentieloos amusement en waren vaak goed gemaakt. In vele landen, onder andere in Nederland en Belgi[KA3]e, waren ze populair. Als de Duitse tv een schlagerfilm uitzond in de jaren 1980-90 met Freddy Quinn (geboren in 1931 die vanaf 1991 tot 2004 niet meer te zien was in een film of tv-film) of Peter Kraus (geboren 1939 voor wie in 1995 een stille periode van zeven jaar begon) zat een miljoenenpubliek voor de beeldbuis. Dat wordt nu steeds minder en een aantal van hen zijn niet meer in leven zoals Ruth Stephan, Rex Gildo, Rudi Carrell of hebben afscheid genomen van het vak zoals Heino. In dat vak geldt een uitspraak: een dode artiest verkoopt per definitie minder; uitzonderingen daargelaten: Elvis Presley leverde meer op dood dan levend.

Freddy und die Melodie der Nacht

1960 | Muziek, Drama

Duitsland 1960. Muziek van Wolfgang Schleif. Met o.a. Freddy Quinn, Heidi Brühl, Peter Carsten en Kai Fischer.

Zie: Schlagerfilms.

Freddy, die Gitarre und das Meer

1959 | Muziek, Drama

Duitsland 1959. Muziek van Wolfgang Schleif. Met o.a. Freddy Quinn, Sabine Sesselmann, Corny Collins en Christian Machalet.

Zie: Schlagerfilms.

Freddy unter fremden Sternen

1959 | Muziek, Drama

Duitsland 1959. Muziek van Wolfgang Schleif. Met o.a. Freddy Quinn, Vera Tschechowa en Gustav Knuth.

Zie: Schlagerfilms.

Heimatlos

1958 | Drama, Muziek

Duitsland 1958. Drama van Herbert B. Fredersdorf. Met o.a. Freddy Quinn, Rudolf Lenz, Marianne Hold, Peter Weck en Willi Rösner.

Vlak voor haar huwelijk met Lenz, de eigenaar van een zagerij in Tirol, gaat Hold een vriendin bezoeken in München, waar zij Weck leert kennen die aan de kost komt met het smokkelen van auto's. Als Lenz haar uit München wil ophalen, komt het tot een handgemeen met Weck, die door de politie dodelijk wordt getroffen. Hold blijft hangen in de grote stad en Lenz reist boos terug naar zijn dorp. Nu is de mooie Hold verdrietig, maar gelukkig ontfermt zanger Quinn zich over haar. Hij zorgt ervoor dat ze een baantje in een bar krijgt. Jaren later ontmoet ze Lenz weer, die nog steeds van haar houdt en niet wist dat ze samen een kind hadden. Zo loopt het toch nog goed af. Zwijmelende, zeer onwaarachtige film, die zijn genre geen dienst bewijst. Het scenario is van E.A. Wildenburg en het camearwerk is van Walter Riml. De titelsong van Freddy stond maandenlang op de Schlagerparade en hij kreeg er een vette gouden plaat voor.