Of écht duurzaam ondernemen nog wel mogelijk is? Veel kijkers hadden er na het zien van de duivelse dilemma's in de uitzending nog steeds geen antwoord op. Op Twitter overheerste dan ook het respect voor de 'onvermoeibare' en 'dappere' Bas van Abel.

Reclameblok?

Het thema van de uitzending liet weinig twitteraars koud. Wel hoopten sommigen bij aanvang dat het geen vijftig minuten lang durend reclameblok zou worden.

Fascinerend en misselijkmakend

Maar wanneer duidelijk wordt dat dat niet de insteek is, raken veel kijkers al gauw gefascineerd door het complexe productieproces van een ogenschijnlijk simpele telefoon.

Diepe indruk

Met name de persoonlijke strijd waar Bas van Abel in verwikkeld raakt maakt op veel kijkers een diepe indruk.

Denkmateriaal

Al met al een uitzending die veel kijkers aanzette tot nadenken...

... en een enkeling met prangende vragen verdwaald achterliet.

'De eerlijke onderneming' gemist? De aflevering is hier te bekijken.