• menu
    • voorpagina
    • afleveringen
    • meet-ups
    • archief van de toekomst
    • podcast
    • Onderwijs
    • over
  • categorieën
    • duurzaamheid
    • economie
    • samenleving
    • media
    • politiek
    • technologie
    • wereld
    • wetenschap
  • nieuwsbrief
Zoek
©
word lid

U bent hier:

  1. programma's
  2. tegenlicht
  3. artikelen
  4. bijlagen
  5. 2017-2018

Groene voedselpioniers

  • 'Onvermijdelijk dat het anders moet'.

    7 mei 2018

    In de uitzending 'Groene voedselpioniers' wordt er gekeken naar starters met duurzame idealen. Overleven ze de markteconomie? Een verzameling van reacties op Twitter.

  • Groen groeien in de garage

    2 mei 2018

    Twee Limburgse broers sleutelen in hun vrije tijd aan Walter, een computer die groeirecepten voor gewassen kan leveren. Zondag in VPRO Tegenlicht over groene techpioniers.

  • Waarom eten we niet allemaal zeewier?

    30 april 2018

    Jaap de Waart van TNO-voeding was er in 1994 stellig over. Zeewier zou de wereld gaan veroveren. Hij durfde zelfs de vergelijking te maken met het succes van Coca-Cola. Binnen dertig jaar na de uitvinding was de frisdrank een wereldhit. De Waart verwachtte dat in 1994 van zeewier ook. Tot dusverre is zijn voorspelling niet uitgekomen. Toch doen groene voedselpioniers in de Oosterschelde wederom een nieuwe poging. Zal het deze keer wel lukken om Nederland en de wereld massaal aan het zeewier te krijgen?

meer hoopvolle verhalen?

luister de Tegenlicht podcast

Over de wereld van morgen is nog veel ongewis. Toch vangen we soms een glimp op van de toekomst. In de Tegenlicht Podcast gaat maker Roland Duong in gesprek met denkers en doeners die de toekomst vormgeven en hun visie met ons willen delen. Waarover zijn ze kritisch en waar is ruimte voor hoop?

luister de podcast →

 

thema's

  radicale hoop

alle afleveringen
meet-ups
podcast
over ons
nieuwsbrief
archief van de toekomst

VPRO Backlight: 
tegenlicht in English

categorieën 
wetenschap
technologie
samenleving
politiek
wereld
duurzaamheid
media
economie