Vance Burberry: camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Echo in the Canyon

2018 | Documentaire, Muziek

Verenigde Staten 2018. Documentaire van Andrew Slater.

In 2015, vijftig jaar na het ontstaan van de ‘California Sound’ van bands als The Byrds en The Beach Boys, nam muzikant Jakob Dylan (zoon van Bob) het initiatief voor een concert en album vol moderne uitvoeringen van klassieke songs uit die periode. Later volgde deze documentaire, waarin opnames van de show en de studiosessies worden aangevuld met commentaar van iconen als Brian Wilson, David Crosby en Michelle Phillips. De verhalen zijn schaamteloos nostalgisch maar vaak ook mooi en verhelderend, en de muzikale reconstructies (van Dylan met collega’s als Beck, Fiona Apple en Cat Power) zijn te gek.

Taxi

2004 | Actiefilm, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2004. Actiefilm van Tim Story. Met o.a. Queen Latifah, Jimmy Fallon, Gisele Bündchen, Jennifer Esposito en Henry Simmons.

In 1998 verdiende Franse filmmaker Luc Besson een klein fortuin met zijn zonnige pretactiefilm Taxi. Lachebek Samy Naceri speelde de charmante taxichauffeur die vrienden en vijanden maakte met zijn dollemansritten in Marseille. De Amerikaanse versie is bijna scène voor scène gekopieerd maar nu met Queen Latifah als de maniakale chauffeur die met haar opgevoerde taxi door New York Stad scheurt. Komiek Fallon doet het goed als de kluns en model Gisele is effectief als de luchtig geklede leider van een BMW-boevenbende.

Sex, Censorship And The Silver Screen

1995 | Documentaire

Verenigde Staten​/​​Canada 1995. Documentaire van Frank Martin.

Een magistrale geschiedenis van de censuur in de Amerikaanse film. In zes hoofdstukken wordt chronologisch de vele bemoeienissen getoond van de `Legion Of Decency`, die ernaar streefde dat het bioscoopvertier gespaard bleef van obscene beelden. Beginnende bij de beroemde [KL]The May Irwin Kiss[KLE] (1896) staan de moraalridders reeds paraat om in te grijpen. Na het Fatty Arbuckle-schandaal in 1921, waarbij Virginia Rappe de dood vond, hadden ze de nodige motieven om in te grijpen. William Hays werd aangesteld als offici[KA3]ele censor. Toch bleven regisseurs de `Code`, zoals deze genoemd werd, uitdagen. Mensen als Busby Berkeley, Preston Sturges, Billy Wilder en Otto Preminger lieten zich niet aan banden leggen. Als Hays verdwijnt wordt hij opgevolgd door Joe Breen die niet veel toleranter is. Toch werden de films steeds sensueler en werden doorlopend grenzen verlegd. Het Ingrid Bergman-schandaal (de actrice ging openlijk een relatie aan met de gehuwde Roberto Rossellini) zette de klok weer jaren achteruit. Eind jaren 1950 verschenen de eerste `nudistenfilms`, die het pad openden voor Russ Meyer die als eerste een `sexploitation` film op de massa losliet. Met SUDDENLY LAST SUMMER (1959) deed homoseksualiteit zijn intrede in de Amerikaanse film. Europese producties als LES AMANTS (1958), LA DOLCE VITA (1960) en VICTIM (1961) werden beschouwd als obscene films en in vele staten in beslag genomen. In 1966 werd een nieuwe `moral code` opgesteld door Jack Valenti, voorzitter van de MPAA, die de X-rating voorzag voor zgn. seksfilms. In de jaren 1970 brak de seksuele revolutie in Hollywood helemaal los. Gerald Damiano introduceerde met DEEP THROAT (1972) de pornofilm in Amerika. Maar dan sloeg de censuur weer toe met het verbannen van films als A CLOCKWORK ORANGE (1971) en LAST TANGO IN PARIS (1973), terwijl haast gelijktijdig de eerste X-rated tekenfilm verscheen met FRITZ THE CAT (1972). De 'moral majority' stond eens te meer op haar tenen, maar gelukkig hebben zij weinig in te brengen tegen de persoonlijke expressies van eigenzinnige kunstenaars. Het geheel wordt verteld door Raquel Welch, zelf ooit een van Hollywoods sekssymbolen. Research voor deze veelomvattende documentaire werd uiterst zorgvuldig gedaan en de meeste revolutionaire scènes uit de Amerikaanse filmgeschiedenis worden 'ongecensureerd' getoond. Regisseur Martin schreef zelf het schitterende scenario en de commentaar. Voor de montage werd beroep gedaan op James Wilcox, Arnold Glassman en Susan Crutcher. Fotografie is van Vance Burberry. Een documentaire die niemand mag missen die geïnteresseerd is in de Amerikaanse filmgeschiedenis. Citaten van beroemde persoonlijkheden worden ingesproken door Kip Addotta, Jason Alexander, Sam Anderson, Michael Apted, Anne Archer, Edward Asner, Armand Assante, Dan Aykroyd, Peter Bart, Shari Belafonte, Lara Flynn Boyle, Lloyd Bridges, Joyce Brothers, James Coburn, Dabney Coleman, Robert Constanzo, Barry Corbin, Robert Culp, Keene Curtis, Brian Dennehy, Richard Donner, Charles Durning, Hector Elizondo, Robert Evans, Sally Field, Harrison Ford, Anita Garner, Kelsey Grammer, Melanie Griffith, Daryl Hannah, Katherine Helmond, Judd Hirsch, Dennis Hopper, Sally Kellerman, Maurice LaMarche, John Landis, Sharon Lawrence, Jane Leever, Michael Lerner, Karina Lombard, Shelley Long, Tracy Lords, Joe Mantegna, Garry Marshall, Barney Martin, Orestes Matacena, Roddy McDowall, Malcolm McDowell, Geno Michellini, Kathy Moriarty, Martin Mull, Robert Osborne, Sydney Pollack, Kevin Pollak, Carl Reiner, Rob Reiner, Allan Rich, John Ritter, Alan Rosenberg, Joe Roth, Laura San Giacomo, Maximilian Schell, Assumpa Serna, Pauly Shore, Patrick Stewart, Oliver Stone, Jeffrey Tambor, Marisa Tomei, Brenda Vaccaro, Eli Wallach, Ray Walston, Lesley Ann Warren, Amy Yasbeck, Michael York, Billy Zane en Ed Zwick. Wordt uitgezonden in zes afleveringen van vijftig minuten: 1. SEX AND THE SILENT SCREEN - 2. THE TEMPATION OF EVE - 3. 99 AND 44/100 % PURE - 4. HOLLYWOOD COMES OF AGE - 5. LOOK MA, NO CLOTHES - 6. FORWARD INTO THE PAST.

Meatballs 4

1992 | Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1992. Komedie van Bob Logan. Met o.a. Corey Feldman, Jack Nance, Sarah Douglas, Bojesse Christopher en Johnny Cocktails.

De eerste MEATBALLS film is t.o.v. deze prent al dertien jaar oud en de vraag doet zich voor of dit getal de film niet onder een ongelukkig gesternte heeft doen uitkomen. Het verhaaltje is dun, dom en achterlijk. Feldman, mislukt prof-waterskiër treedt in dienst van Nance die een waterskivakantie-oord drijft. De concurrentie komt van ambitieuze juffrouw Douglas die de scepter zwaait over een gelijksoortig recreatiebedrijf. Het hoogtepunt is een waterski-wedkamp tussen de rivaliserende ondernemingen, die door de gemene, maar niet onaantrekkelijke heks Douglas met ingehuurd gespuis wordt gesaboteerd. De sterwaardering van deze film, waarvoor regisseur Logan het scenario schreef, is bedoeld voor hen die honderdtwintig procent fan van de reeks zijn en vinden dat een dergelijke prul een meervoudige Oscar zou moeten krijgen en voor de grote schare van onvolwassenen die opgewonden kunnen raken bij het zien van tienermeisjes in hun onderbroek. Het camerawerk is van Vance Burberry en het geluid is Ultra-Stereo. De film kwam even in de bioscopen van Amerika's meest achtergebleven gebieden om daarna op betaal-tv en als videocassette enig gewin te maken.