Rolf Schimpf: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Tatort - Bienzle und der steinerne Gast

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Jürgen Tarrach en Maria Hartmann.

Der Alte - Tödliche Beziehungen

1992 | Mysterie

Duitsland 1992. Mysterie van Helmuth Ashley. Met o.a. Rolf Schimpf, Michael Ande, Charles M. Huber, Markus Böttcher en Michael Degen.

Een zeventien-jarig meisje wordt bewusteloos gevonden op een open plek in een bos; geslagen, gewurgd, verkracht. In een soort coma-toestand kan zij de naam van de dader niet noemen. Kort daarop lijkt alles duidelijk: rond het tijdstip van de misdaad verdween uit een nabijgelegen psychiatrische inrichting de pati[KA3]ent M[KA3]uller. Inspecteur Kress (kaalhoofd Schimpf) raakt de wanhoop nabij wanneer een nieuwe moordaanslag plaatsvindt. Scenario van Volker Vogeler.

Der Sheriff von Linsenbach

1984 | Komedie

Duitsland 1984. Komedie van Michael Mackenroth. Met o.a. Rolf Schimpf, Rosemarie Gerstenberg, Regine Faerber, Volkert Kraeft en Ute Willing.

Burgemeester Müller haalt vroeg gepensioneerde Schimpf over de stad te helpen een einde te maken aan de parkeerchaos op het marktplein. Advokaat Kraeft intrigreert hiertegen met alle mogelijke middelen en bespeelt daarbij de openbare mening. Scenario van Oliver Storz en camerawerk van Michael Steincke.

Zwei Tote im Sender und Don Carlos im Pogl

1983 |

Duitsland 1983. Joachim Roering. Met o.a. Claus Biederstaedt, Ruth-Maria Kubitschek, Heinz Ehrenfreund, Peter Pasetti en Jürgen von Manger.

De handeling speelt zich af tegen het eind van een ogenschijnlijke normale werkdag in een tv-studio. Er is echter één verschil: er worden twee heuse lijken in het gebouw gevonden. Boeiende satire met veel zelfspot over macht en onmacht van een mediabedrijf. Decors van Mathias Matthies en Ellen Schmidt. Achter de camera stond Wolfgang Treu.

Tatort - Frankfurter Gold

1971 | Mysterie

Duitsland 1971. Mysterie van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Michel Gruner, Hans-Christian Blech, Karl Lieffen en Fritz Rasp.

Kommissar Konrad (H[KA3]ohne) uit Frankfurt krijgt bij zijn eerste zaak te maken met Johannes Stein (Gruner), een oplichter, die uit lood staven laat gieten en ze vervolgens met een heel dun laagje bladgoud laat vergulden. Daarna slaat hij ze op in de kluis van een bank en laat een notariële acte opmaken over Zwitsers goud. Daarmee zoekt hij klanten, die bij hem hun spaarcentjes beleggen. Als de mensen merken dat hun geld is verdwenen, beginnen ze te klagen. Het is voor Konrad nog niet eens zo eenvoudig om aan te tonen dat Stein een schurk is. Eerste en enige TATORT-film van regisseur Fechner, die ook het scenario schreef. De eerste van acht zaken die Konrad zou behandelen; een per jaar tot 1979. Aflevering nummer zes. Het camerawerk is van Rudolf Korösi.

Vier Stunden auf Elbe 1

1968 | Drama

Duitsland 1968. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Helga Feddersen, Carsta Löck, Dorothea Thiess en Evelyn Hamann.

De tocht door het Nord-Ostsee-Kanal, dat aan de zuidzijde bij Brunsb[KA3]uttelskoog begint naar de noordelijke uitgang in Holtenau bij Kiel duurt een dikke vier uur. De vrouwen van de zeelieden die op de wilde vaart zijn, profiteren van de korte tijd om hun mannen te zien door het reisje mee te maken, of als dat niet kan, in de zeemanstehuizen bij de sluizen met hun kerels te spreken. Daar duurt het schutten een half uur. In het zeemanshuis in Br[KA3]unbuttelskoog is Klara Andresen (L[KA3]ock) de baas en haar zwager Gustav (Höhne), ooit kok op de wilde vaart, hoopt in deze 'haven' een bruidje te vinden. Op een bijna documentaire manier wordt het zeemansbestaan rond 1970 geschilderd door het realistische scenario van Helga Feddersen, die zelf de rol speelt van Lore Elvers. Hamann die later veel hogere ogen zou gooien en lang op het Duitse beeldscherm zou aanblijven is te zien als Elke Hansen. Gevolgd door een drietal afleveringen. Het camerawerk in zwart-wit van Rudolf Körösi laat mooie beelden uit lang vervlogen dagen zien en is bijna nostalgisch.