Edward Pei: cast en camera.
Er zijn 7 films gevonden.

Friends 'Til The End

1997 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1997. Muziek van Jack Bender. Met o.a. Shannon Doherty, Jennifer Blanc, Jason London, Harriet Sansom Harris en John Livingston.

Van jongs af aan is winnen voor Zanne Armstrong het belangrijkste wat er is. Ze is gezegend met een prachtige stem en Zanne begint al op jonge leeftijd mee te doen aan talentenjachten. Door plankenkoorts slaagt ze er echter niet in om door te breken. Zanne neemt zich vervolgens voor om wraak te nemen op Heather Romley die wel doorbrak. Voor Heather begint een race tegen de klok om aan de praktijken van Zanne een einde te maken. Eén en ander mondt uit in een verbijsterende, bizarre finale.

The Stand

1994 | Horror

Verenigde Staten 1994. Horror van Mick Garris en Stephen King. Met o.a. Gary Sinise, Molly Ringwald, Jamey Sheridan, Laura San Giacomo en Ruby Dee.

Ambitieuze, acht uur durende, miniserie in vier delen naar een roman van Stephen King uit 1978, waarvoor hij zelf het scenario schreef. Schildert het einde van de wereld zoals wij die kennen, een confrontatie tussen goed en slecht na de ondergang ervan. Het goede wordt verpersoonlijkt door de 106-jarige, zwarte vrouw, moeder Abigail (Dee), het kwade door de duivelse Randall Flagg (Sheridan). Het begint met het loslaten van een dodelijk, experimenteel virus uit een laboratorium in een woestijngemeenschap in Californi[KA3]e. In een serie korte, indrukwekkende sc[KA2]enes wordt praktisch iedereen in de V.S. gedood en er is alom paniek en chaos. De vertelling volgt een paar wanhopige overlevenden, die immuun zijn voor het virus, geleid door de laconieke Stu Redman (Sinise) uit Texas. Ze reizen door het land en worden aangetrokken door Abigail. Een andere groep sluit zich bij Flagg aan en maakt Las Vegas tot hun hoofdkwartier. Het leger verdoezelt de waarheid en treedt hardhandig op tegen de bevolking. De goede mensen gaan naar het landelijke Boulder in Colorado. Scenarioschrijver King en regisseur Garris leggen de nadruk op de karakters en laten zich niet hinderen door details. Dit resulteert in enige tegenstrijdigheden die het tempo niet beïnvloeden. De eerste twee uur zijn ontzettend spannend. Er wordt prima geacteerd, de warme western-muziek met gebruikmaking van acoustische gitaar en viool is van Snuffy Walden. Het camerawerk van Edward Pei ziet er weids en rijk uit, de make-up en sommige speciale effecten zijn tweederangs. Dit is een vaak boeiende, soms hoogdravende miniserie.

Only The Strong

1993 | Actiefilm

Verenigde Staten 1993. Actiefilm van Sheldon Lettich. Met o.a. Mark Dacascos, Stacey Travis, Geoffrey Lewis, Paco Christian Prieto en Todd Susman.

Deze actiefilm is bedoeld voor de grote kritiekloze schare die niet genoeg kan krijgen van vechtsportfilms. Wellicht kan deze film de behoudende kijkers ook behagen met een nieuwe mix: capoeira uit Brazili[KA3]e, een soort kung fu die be[KA3]oefend wordt op het kalme ritme van de zwoele lambada. Gespierde hoofdrol Dacascos, die de held Louis Stevens speelt, is bekend uit werken zoals AMERICAN SAMURAI en NINJA ACADEMY, waardoor de genrefans met een gerust hart achter de kijkkast kunnen plaatsnemen. Bovendien als ze weten dat regisseur-scenarist Lettich al drie keer met Jean-Claude Van Damme heeft gewerkt, moeten ze denken dat het niet meer stuk kan. Verder is het verhaaltje niet revolutionair: een drugsbende heeft het voor het zeggen op een school in Miami, Florida. Die wordt dus bestreden door de leerlingen capoeira te leren, maar de bendeleider-met-de- paardenstaart Siverio (Prieto) beheerst die vechtkunst ook, dat maakt het spannend. De anti-drugs boodschap is zonneklaar, maar misschien moet het toch nog even vermeld worden voor hen die daar nog niet op gekomen waren. Camerawerk van Edward Pei. Eastmancolor.

Veronica Clare: Affairs With Death

1992 | Mysterie, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1992. Mysterie van Frederick King Keller en Jeffrey Bloom. Met o.a. Laura Robinson, Tony Plana, Christina Pickles, Robert Ruth en Robert Sutton.

Weer twee afleveringen uit de serie samengevoegd tot een avondvullende tv-film, de vierde over private eye Veronica Clare (Robinson). Veronica`s oom Edwin is overleden. Tot haar grote verbazing hoort ze dat hij de boeken bijhield van Louis Bonatto (Stricklyn), een beruchte gangster die af en toe even doorzakt in Veronica`s jazz-club. Na zijn dood bleek er een groot kastekort bij Bonatto te zijn. Hij wil dit geld terug van weduwe tante Clara (Chiles), die Veronica vraagt te bemiddelen om een minnelijke schikking te treffen. Gelijktijdig doet Barclay Duvall (Hedaya), de sodapop-koning, een beroep op haar om zijn veel jongere echtgenote Lesley op te sporen. Ze zijn twee maanden geleden getrouwd en ze is reeds een maand verdwenen. Hij is ervan overtuigd dat ze zich in L.A. ophoudt. Barclay's dochter vreest echter dat zij en haar kinderen de erfenis zullen mislopen en wil verhinderen dat Veronica de vrouw terugvindt. Een film noir die voortkabbelt op de klanken van jazz en blues. Je hebt alles al wel eens eerder gezien en het is dan ook zeer voorspelbaar, maar de aanwezigheid van een uitbundige Hedaya maakt veel goed. Jeffrey Bloom en Gaile Atkins schreven het scenario. Het camerawerk is van Edward Pei.

Getting Up and Going Home

1992 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1992. Romantiek van Steven Schachter en Steven Schacter. Met o.a. Blythe Danner, Tom Skerritt, Julianne Phillips, Dorian Harewood en Roma Downey.

Advocaat Skerritt zit midden in een midlife-crisis. En op romantisch gebied zit het hem ook al niet mee. Zijn vrouw wil een punt zetten achter hun 26-jarige huwelijk en zijn (getrouwde) minnares wordt te veeleisend. Hij laat zich inschrijven als gastleraar in een college. Daar ontmoet hij een alleenstaande moeder, die teleurgesteld is in de liefde en die hij wel wil troosten. Niet erg overtuigend licht drama over de amoureuze verwikkelingen van een vijftiger, op zoek naar een nieuw leven zonder dat hij erin slaagt om zijn verleden helemaal van zich af te zetten. Dankzij een uitzonderlijke Skerritt haalt de film nog wat niveau, want het scenario dat Peter Nelson distilleerde uit de roman van Robert Anderson (die zelf twee keer trouwde met actrice Teresa Wright) heeft weinig diepte. Edward Pei stond achter de camera. Richard A. Colla was co-producent.

The Sitter

1991 | Thriller

Verenigde Staten 1991. Thriller van Rick Berger. Met o.a. Kim Myers, Brett Cullen, Susan Barnes, Kimberley Cullum en Suzanne Reed.

Verlegen Myers gaat baby-sitten in een hotel om op de vijf- jarige Cullum te passen, het dochtertje van een schrijver van bestsellers. Ze krijgt bizarre neigingen en begint perverse spelletjes te spelen met Cullum dat ze ziet als haar eigen kind. Haar 'gespeel' loopt op den duur erg uit de hand en wordt levensgevaarlijk. Vergezochte thriller die slechts een paar spannende momenten heeft en helemaal niet weet te overtuigen. Wie van dit genre houdt is beter af met films als THE HAND THAT ROCKS THE CRADLE of THE GUARDIAN, waarvan dit scenario van Berger zelf een mengeling is. Het werd een verwaterde bewerking van de griezel-roman Mischief van Charlotte Armstrong en wordt gezien als een nodeloze herverfilming voor de tv van DON'T BOTHER TO KNOCK met Marliyn Monroe. Myers is zeker ook heel mooi, al zou je haar niet graag in huis halen, maar het script laat haar behoorlijk in de steek. Lees liever het boek. Achter de camera stond Edward Pei.

Dream Street

1921 | Zwijgende film, Drama

Verenigde Staten 1921. Zwijgende film van D.W. Griffith. Met o.a. Tyrone Power jr, Edward Pei, Charles Emmett Mack, Carol Dempster en Ralph Graves.

Verlegen Myers gaat baby-sitten in een hotel om op de vijf- jarige Cullum te passen, het dochtertje van een schrijver van bestsellers. Ze krijgt bizarre neigingen en begint perverse spelletjes te spelen met Cullum dat ze ziet als haar eigen kind. Haar 'gespeel' loopt op den duur erg uit de hand en wordt levensgevaarlijk. Vergezochte thriller die slechts een paar spannende momenten heeft en helemaal niet weet te overtuigen. Wie van dit genre houdt is beter af met films als THE HAND THAT ROCKS THE CRADLE of THE GUARDIAN, waarvan dit scenario van Berger zelf een mengeling is. Het werd een verwaterde bewerking van de griezel-roman Mischief van Charlotte Armstrong en wordt gezien als een nodeloze herverfilming voor de tv van DON'T BOTHER TO KNOCK met Marliyn Monroe. Myers is zeker ook heel mooi, al zou je haar niet graag in huis halen, maar het script laat haar behoorlijk in de steek. Lees liever het boek. Achter de camera stond Edward Pei.