Richard Long: cast.
Er zijn 27 films gevonden.

Night Calls: The Movie Part 2

1999 |

Verenigde Staten 1999. Moctezuma Lobato. Met o.a. Doria Rone, Juli Ashton, Alan Stemm, Nancy O'Brien en Amber Newman.

The Secret Rapture

1993 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1993. Drama van Howard Davies. Met o.a. Juliet Stevenson, Joanna Whalley-Kilmer, Penelope Wilton, Neil Pearson en Alan Howard.

Na de dood van hun vader trekken de dochters Stevenson en Wilton zich het lot aan van hun jonge, aan de alcohol verslaafde, stiefmoeder, Whalley. Deze dringt zich op in de zaak van Stevenson en begint te reorganiseren. Weliswaar tegen de zin van de eigenares en haar vriend Pearson, toch kunnen ze alleen maar vaststellen dat er een belangrijke expansie plaatsvindt. Maar Whalley is erg labiel en dat werkt al vlug in hun nadeel. Complex portret van drie totaal verschillende vrouwen die allemaal aan de touwtjes willen trekken. De film dankt vooral zijn kracht aan de sublieme wijze waarop drie briljante Britse actrices hun personages neerzetten. David Hare baseerde zijn scenario op zijn toneelstuk uit 1988. De camera werd gehanteerd door Ian Wilson. Dolby Stereo.

The Girl Who Came Gift-Wrapped

1974 | Komedie

Verenigde Staten 1974. Komedie van Bruce Bilson. Met o.a. Karen Valentine, Richard Long, Tom Bolsley, Farrah Fawcett en Dave Madden.

Karen, een echt bijdehandje van het platteland, komt naar grote stad op zoek naar een echtgenoot en zet haar zinnen op de vrijgezel Long. Ze besluit zichzelf aan hem te geven als een verjaardagscadeautje. Komedie met een rijke dosis seksverlokkingen en suggestieve poses, maar Karen ziet er dan ook geweldig uit in bikini.

Death Cruise

1974 | Drama

Verenigde Staten 1974. Drama van Ralph Senesky. Met o.a. Richard Long, Polly Bergen, Edward Albert, Kate Jackson en Celeste Holm.

Drie echtparen winnen een volledig betaalde vakantie en realiseren zich aan boord van het schip dat ze voorbestemd zijn om te sterven. Deze rampenfilm bevaart de bekende wateren.

The Tenderfoot

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van Byron Paul. Met o.a. Brandon De Wilde, Brian Keith, James Whitmore, Richard Long en Donald May.

De onervaren Jim Tevis (De Wilde) wordt in Fort Buchanan in dienst genomen door Mose Carson (Keith) die als scout het leger dient dat onder bevel staat van kapitein Ewell (Whitmore). Een zeer plezierige en onderhoudende western die in verkorte vorm (ruim 30m werden weggesneden) in Europa in de bioscopen werd vertoond. Het scenario van Maurice Tombragel is gebaseerd op de roman Arizona in the '50s van James H. Tevis. Camerawerk van William Snyder.

Follow the Boys

1963 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1963. Komedie van Richard Thorpe. Met o.a. Connie Francis, Paula Prentiss, Ron Randell, Janis Paige en Russ Tamblyn.

Domme komedie, toch nog vrij aardig vanwege het zingen van Francis, en de geijkte grappen als een kwartet meisjes op jacht gaat naar echtgenoten aan de Franse Rivièra. Het scenario is van David T. Chantler en David Osborn. Het camerawerk is van Ted Scaife.

Tokyo After Dark

1959 | Misdaad

Verenigde Staten 1959. Misdaad van Norman Herman. Met o.a. Michi Kobi, Richard Long, Lawrence Dobkin, Paul Dubov en Butch Yamaoto.

Een ongeïnspireerde weergave van de vlucht van militaire politieman Long in Tokio na een onbedoelde moord.

House on Haunted Hill

1958 | Horror

Verenigde Staten 1958. Horror van William Castle. Met o.a. Vincent Price, Carol Ohmart, Richard Long, Alan Marshal en Elisha Cook jr.

E[KA1]en van Castle`s meest geslaagde griezelfilms. Het echtpaar Price-Ohmar kan elkaar niet uitstaan. Voor de trouwdag huurt de schatrijke Price een berucht spookhuis en hij nodigt vijf mensen uit, waaronder eigenaar Cook Jr., die elk tienduizend dollar zullen ontvangen als ze de hele nacht blijven. De sfeer is meteen erg spookachtig en achter elke deur kan een verrassing schuilgaan. Lekkere bangmakerij en een grandioze climax, met groot gevoel voor humor gespeeld door de kleine cast. Een origineel scenario van Robb White en hoewel de gimmick van de film ontbreekt (in de zaal komt opeens een geraamte tot leven), blijft het een amusante horrorbelevenis. Carl E. Guthrie was verantwoordelijk voor de sfeervolle zwart-witfotografie. Het spookachtige thema is van Richard Kayne en Richard Loring, terwijl Von Dexter de rest van de score voor zijn rekening nam.

The Alfred Hitchcock Hour: Four O'Clock

1957 | Misdaad, Mysterie

Verenigde Staten 1957. Misdaad van Alfred Hitchcock. Met o.a. E.G. Marshall, Nancy Kelly, Richard Long, Tom Pittman en Harry Dean Stanton.

Horlogemaker Paul Steppe (Marshall) vermoedt dat zijn vrouw, Fran (Kelly), hem bedriegt. Enkele kleine details sterken hem in zijn vermoeden en hij besluit haar en haar minnaar uit de weg te ruimen met een tijdbom. Paul heeft ontdekt dat zijn rivaal altijd om vier uur in zijn huis is. Hij stelt de bom in de kelder op dat tijdstip af. Enkele inbrekers sturen zijn plan echter danig in de war. Hitchcock op zijn best in een verhaal dat de zenuwen door je keel doen gieren. Door Marshall off-screen zijn gedachten te laten uitspreken, zit je tegen het einde op het puntje van je stoel. Schitterend scenario van Francis Cockrell naar een verhaal van Cornell Woodrich. John L. Russell was fotograaf. De enige film in de tv-reeks Suspicion uit 1957, die Hitchcock zelf regisseerde. Ingeleid door Dennis O'Keefe.

Fury at Gunsight Pass

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Fred F. Sears en Fred Sears. Met o.a. David Brian, Neville Brand, Richard Long, Lisa Davis en Richard Lang.

Hier en daar actierijke western waarin een boevenbende een stad 'overneemt'.

Cult of the Cobra

1955 | Horror, Mysterie

Verenigde Staten 1955. Horror van Francis D. Lyon. Met o.a. Faith Domergue, Richard Long, Marshall Thompson, Jack Kelly en David Janssen.

Klein, toentertijd modieus, meesterwerkje met ex-militairen die door de exotische slangendame Domergue gedood worden.

Saskatchewan

1954 | Western

Verenigde Staten 1954. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Alan Ladd, Shelley Winters, Robert Douglas, J. Carrol Naish en Hugh O'Brian.

Walsh was zelf niet tevreden over het eindresultaat. Wegens verplichtingen van Ladd moest de film in korte tijd worden opgenomen, en het scenario van Gil Doud was wat dun. Maar het blijft een onderhoudende western met Ladd als een mountie die pro-indiaans is. Direct na hun overwinning op Custer komen de Sioux richting Canada. Ladds baas, Douglas, wil een ontwapening van de Cree-Indianen uit angst dat deze aangestoken zullen worden door de Sioux. Ladd weigert: zonder wapens kunnen ze niet. Hij wordt gearresteerd maar achteraf blijkt hij alles bij het rechte eind te hebben gehad. Dan is hij de held. Winters loopt verloren rond in de film, achtervolgd door sheriff O'Brian. John Seitz maakte schitterende beelden van het Canadese landschap.

Playgirl

1954 | Drama

Verenigde Staten 1954. Drama van Joseph Pevney. Met o.a. Shelley Winters, Barry Sullivan, Gregg Palmer, Richard Long en Kent Taylor.

Winters is zeer op haar gemak in dit drama over een bij gangsters betrokken meisje.

The All American

1953 | Sportfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1953. Sportfilm van Jesse Hibbs. Met o.a. Tony Curtis, Lori Nelson, Richard Long, Mamie Van Doren en Gregg Palmer.

Amerikaans rugby komt op tweede plaats in deze typische romance tussen twee sportieve en gezonde jonge mensen (Curtis - Nelson)

Back at the Front

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van George Sherman. Met o.a. Tom Ewell, Harvey Lembeck, Mari Blanchard en Richard Long.

Vervolgavonturen van Bill Maudlins leger idioten Willie en Joe die in het Tokio van vlak na WO II rondbanjeren. Hertiteld: WILLIE AND JOE AT THE FRONT.

Ma and Pa Kettle Back on the Farm

1951 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1951. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Marjorie Main, Percy Kilbride, Richard Long, Meg Randall en Barbara Brown.

De Kettles worden lastiggevallen door hun snobistische schoonfamilie, terwijl ze te maken krijgen met geboefte dat denkt dat er bij hen uranium in de grond zit. Een typische, sentimentele film uit de ouwe doos. Zie ook: 'Ma en Pa Kettle'- serie.

Air Cadet

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Joseph Pevney. Met o.a. Stephen McNally, Gail Russell, Alex Nicol, Richard Long en Rock Hudson.

Traditioneel verhaal over training van rekruten; McNally kijkt verveeld uit zijn ogen als hoofdinstructeur.

Ma and Pa Kettle Go to Town

1950 | Familiefilm, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1950. Familiefilm van Charles Lamont. Met o.a. Marjorie Main, Percy Kilbride, Richard Long, Meg Randall en Gregg Martell.

De Kettles krijgen het tijdens een uitstapje naar New York aan de stok met geboefte, maar natuurlijk kunnen ze die gladjanussen gemakkelijk de baas met hun boerenverstand. Eén van de beste films in de reeks. Zie ook: 'Ma en Pa Kettle'-serie.

Kansas Raiders

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van Ray Enright. Met o.a. Audie Murphy, Brian Donlevy, Marguerite Chapman, Scott Brady en Tony Curtis.

De jonge Jesse James neemt dienst in de terreurgroep van Quantrill gedurende de Amerikaanse Burgeroorlog. Een avontuurlijke western met Donlevy als Quantrill en Chapman voor de romantische noot. Een kleine rol is voor Buddy Roosevelt, een westernster uit de jaren 1920-30. Scenario naar een eigen verhaal van Robert L. Richards. Camerawerk van Irving Glassberg.

Ma and Pa Kettle

1949 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1949. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Marjorie Main, Percy Kilbride, Richard Long, Meg Randall en Patricia Alphin.

De Kettles en hun vijftien kinderen worden met uitzetting bedreigd, maar Pa wint de prijs voor de beste slagzin voor tabaksreclame en het gezin neemt zijn intrek in een luxueus 'huis van de toekomst'. Dit was de eerste in een reeks populaire, voor de vulling gemaakte B-films, die een groot commercieel succes werden. Het futuristische huis werkt flink op de lachspieren. Zie ook: 'Ma en Pa Kettle'-serie.

Criss Cross

1949 | Misdaad

Verenigde Staten 1949. Misdaad van Robert Siodmak. Met o.a. Burt Lancaster, Yvonne De Carlo, Dan Duryea, Stephen McNally en Tony Curtis.

Lauwig roofverhaal, waarvan het niveau wordt opgetrokken doordat Lancaster en Duryea erin meespelen; zij proberen elkaar te flessen! Anthony (Tony) Curtis' filmdebuut. Daniel Fuchs bewerkte de roman van Don Tracey tot scenario. Franz Planer keek door de camera.

The Life of Riley

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Irving Brecher. Met o.a. William Bendix, James Gleason, Rosemary DeCamp, Bill Goodwin en Beulah Bondi.

Een speelfilm naar de populaire radio komedieserie over de hardwerkende pechvogel Chester A. Riley. Iets meer bitterzoet dan de originele [KL]sitcom[KLE] (of de daaruit voortgekomen tv-serie) maar genietbaar. De zwarte komedie van Browns Digger O'Dell is echt iets nieuws.

Tap Roots

1948 | Western, Drama

Verenigde Staten 1948. Western van George Marshall. Met o.a. Van Heflin, Susan Hayward, Boris Karloff, Julie London en Whirfield Connor.

Dit familiedrama met een westernachtergrond speelt zich af in de tijd van de Burgeroorlog. Alan LeMay bewerkte de roman van James Street over de familie Dabney, door Bond aangevoerd in een weinig overtuigende rol. Hayward en London zijn twee zusters. Hun leven wordt door de oorlog totaal ontwricht. Heflin is een krantenuitgever (een goede rol) en Karloff is de Indiaanse vriend des huizes. De afwerking door cameramannen Lionel Lindon en Winton C. Hoch was goed. De latere producer Aaron Rosenberg was regie-assistent. De actiescènes werden verfilmd door George Templeton voor producent Walter Wanger.

The Egg and I

1947 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1947. Komedie van Chester Erskine. Met o.a. Claudette Colbert, Fred MacMurray, Marjorie Main, Louise Allbritton en Percy Kilbride.

Colbert en MacMurray verhuizen van de stad naar een boerderij. Colbert heeft het daar niet gemakkelijk en sukkelt van de ene onzinnige situatie in de andere. Aan de buren, Pa en Ma Kettle, heeft ze ook al weinig steun. Zalige screwball-comedy, die voortraast als een wervelwind en ook voor een modern publiek nog leuk is. Het scenario van Erskine en Fred Finkelhoffe, gebaseerd op de roman van Betty MacDonald, is een juweeltje. Pa en Ma Kettle (Main en Killbride) werden later zeer populair in een reeks onafhankelijke films. Camera was in handen van Milton Krasner. In 1951 werd een tv-serie geproduceerd, met Patricia Kirkland en Frank Craven in de rollen van Colbert en MacMurray. Doris Rich en Frank Twedell waren de Kettles. Voor haar prestatie kreeg Main een Oscarnominatie.

Tomorrow Is Forever

1946 | Drama

Verenigde Staten 1946. Drama van Irving Pichel. Met o.a. Claudette Colbert, Orson Welles, George Brent, Lucile Watson en Richard Long.

Een huilerig drama - Enoch Arden op herhaling - over een man (Welles) die in de oorlog als gesneuveld werd opgegeven en met een nieuw gezicht terugkomt om te ontdekken dat zijn vrouw Colbert hertrouwde met Brent. Een moedig acteerstaaltje van Welles, goed bijgestaan door Wood als zijn geadopteerde dochter. Scenario van Lenore Coffee naar een roman van Gwen Bristow. Camerawerk van Joseph Valentine.

The Stranger

1946 | Thriller, Film noir, Mysterie, Drama

Verenigde Staten 1946. Thriller van Orson Welles. Met o.a. Orson Welles, Edward G. Robinson, Loretta Young, Richard Long en Martha Wentworth.

Welles' derde film - vijf jaar na Citizen Kane gedraaid - wordt wel z'n minst geslaagde genoemd, maar is niettemin een prettige thriller met fraaie film noir-elementen. Robinson speelt een agent van de War Crimes Commission die in de Amerikaanse Midwest op zoek is naar een oorlogsmisdadiger. In het stadje Harper meent hij de man te herkennen die hij zoekt, een alomgerespecteerde geschiedenisleraar. The Stranger is niet alleen spannend maar biedt ook een intrigerend portret van de oud-nazi die op vernuftige wijze de inwoners van Harper, inclusief zijn aanstaande vrouw, een rad voor ogen weet te draaien. Anthony Veiller baseerde zijn scenario op een verhaal van Victor Trivas en Decla Dunning.

The Dark Mirror

1946 | Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Thriller van Robert Siodmak. Met o.a. Lew Ayres, Thomas Mitchell, Richard Long, Charles Evans en Garry Owen.

Psychologische thriller, doorspekt met (toen frisse) Freudiaanse doorkijkjes, waarin Hollywoodicoon Olivia de Havilland (Gone with the Wind) een tweeling neerzet waarvan de helft niet helemaal spoort. Het lijk van de vrijer van een van de meisjes brengt een spannende whodunit aan het rollen waarbij de dienstdoende detective en een psycholoog in het duister tasten over de identiteit van de dader. Of beter gezegd, over welke helft van de tweeling op welk moment de ander nadoet en waarom. Regisseur Siodmak houdt de spanning erin met een intelligente mix van mysterie en zusterlijke rivaliteit.