Als regisseur hou ik enorm van actie en het spektakel, en er bestaan veel populaire eventfilms waarbij je door de schaalgrootte de visual effects te veel voelt. Bij Nolan heb je dat niet. Nolan is naast het grote spektakel laten zien, ook bezig met een diepere laag. Een laag waar hij levensvragen met wetenschappelijk onderzoek onderbouwt én ook nog eens zonder visual effects gefilmd. Bijvoorbeeld in Interstellar heeft Nolan wetenschappers betrokken bij de vormgeving van zwarte gaten in het heelal.
In Nederland is er helaas geen budget om op dezelfde schaalgrootte en het niveau van Christopher Nolan te regisseren. Maar dat spoort mij juist aan om met de middelen die we hier wel hebben naar het hoogst mogelijke realisme te streven. De laatste serie die ik heb gedaan is Hoogvliegers, in samenwerking met de Koninklijke Luchtmacht. Budgettair was er de mogelijkheid om dit realisme grotendeels achterna te jagen. Op een gegeven moment zat ik vijf vliegtuigen vanuit de lucht te regisseren; een camera-helikopter, een vracht- en trainingsvliegtuig en twee F-16’s. Toen besefte ik dat regisseren naast het inhoudelijke drama ook gaat over ervaring, omgaan met ingewikkelde logistiek en snelle makkelijke oplossingen vinden voor grote probleemstukken. Deze scènes waren echt een andere beleving.'