• menu
    • voorpagina
    • afleveringen
    • meet-ups
    • archief van de toekomst
    • podcast
    • Onderwijs
    • over
  • categorieën
    • duurzaamheid
    • economie
    • samenleving
    • media
    • politiek
    • technologie
    • wereld
    • wetenschap
Zoek
©
blijf op de hoogte

U bent hier:

  1. programma's
  2. tegenlicht
  3. artikelen
  4. bijlagen
  5. 2010 - 2011

Wat denkt China

  • Wat denkt China?

    28 maart 2011

    Economisch is China in de wereld oppermachtig, zoveel is duidelijk. Maar wat en hoe ze denken wordt moeizaam prijs gegeven.

  • Confusionism

    28 maart 2011

    Welk citaat is van Confucius? Doe de quiz Confucius wordt steeds populairder in China. Weet u welke quotes van Confucius zijn?

  • Wat denken Chinese jongeren?

    28 maart 2011

    In de aflevering "Wat denkt China?" is Tegenlicht in gesprek met filosoof en historicus Tu Weiming en de tv-persoonlijkheid Yu Dan over de toekomst van China. Omdat jongeren de motor van de toekomst zijn, is de internetredactie van Tegenlicht op zoek naar hun kant van het verhaal: Wat denken jongeren over China?

  • Korte biografieën van de Chinese jongeren

    27 maart 2011

    Florence Gao, Zhang Lie, Yin Khor, Cindy Huijgen en Mindy Au

  • Chinese blogger Andy Yee schrijft voor Tegenlicht

    25 maart 2011

    Chinese blogger Andy Yee schrijft onder andere voor de blogwebsite Globalvoices. Speciaal voor Tegenlicht heeft hij een blogpost geschreven over het onderwerp "Wat denkt China?"

meer hoopvolle verhalen?

luister de Tegenlicht podcast

De Tegenlicht Podcast is een podcast met verhalen die je niet wil missen over de wereld van morgen. Roland Duong gaat in gesprek met belangrijke denkers en doeners die de toekomst vormgeven. Iedere maand een nieuwe aflevering.

luister de podcast →

 

thema's

    • alle thema's

  radicale hoop

alle afleveringen
meet-ups
podcast
over ons
nieuwsbrief
archief van de toekomst

VPRO Backlight: 
tegenlicht in English

categorieën 
wetenschap
technologie
samenleving
politiek
wereld
duurzaamheid
media
economie