In de uitzending 'Goudzoekers in Youtube-land' worden drie succesvolle Nederlandse Youtubers gevolgd. Wie zijn deze Youtubers allemaal? Maak kennis met Jordi, Emma en Bardo.

Kwebbelkop - Jordi van den Bussche

De 22-jarige Jordi van den Bussche, beter bekend als Kwebbelkop, is met zijn ruim zeven miljoen abonnees van over de hele wereld, de bekendste Nederlandse Youtuber. Op zijn Youtube-kanaal kunnen zijn (veelal jonge) kijkers, die hij KOPS noemt, zien hoe hij vooral online games speelt en deze voorziet van commentaar. Daarnaast maakt hij zo nu en dan video's met zijn vriendin Azzy, die ook haar eigen Youtube-kanaal heeft, Azzyland.

Al in 2008 begon Kwebbelkop met zijn kanaal en sinds vijf jaar post hij dagelijks video's. In die vijf jaar bouwde hij een succesvol bedrijf op, dat door zijn moeder wordt gerund. In 2016 zou hij volgens Quote meer dan een miljoen hebben verdiend met de reclame-inkomsten uit zijn kanaal en gerelateerde commerciële activiteiten zoals merchandising, productpromoties en optredens. Hiermee is Kwebbelkop niet alleen één van de best bekeken Nederlandse Youtubers, maar met een maandelijks inkomen van driemaal modaal ook één van de beste verdienende Nederlandse Youtubers.    

Emma Keuven

De twaalfjarige Limburgse Emma Keuven is al vanaf haar achtste actief op Youtube. Ondertussen heeft zij ruim 90.000 Nederlandse en Vlaamse abbonees, die zij Emmazies noemt. Samen met haar moeder maakt zij twee video's per week: Emma voor de camera en haar moeder achter de camera en achter de computer tijdens het editen. 

Op haar kanaal zijn vooral lifestyle, sketch-video's en vlogs over haar leven te vinden. Of zoals ze het zelf noemt: 'Video's die tieners boeien'. 

BanjoMovies - Bardo Ellens

In 2006 begon Bardo Ellens (1992) op veertienjarige leeftijd als een van de eerste Nederlanders een Youtube-kanaal. Op dit kanaal, Banjomovies, maakte hij video's met het idee om zijn vrienden aan het lachen te maken. 

In 2012 werd Banjomovies verwijderd van Youtube. Waarom dit is gebeurd, is niet duidelijk. Hij verloor daarmee zijn views, 19 miljoen in totaal, en abonnees, ruim 75.000. 'Mijn kanaal is er gewoon afgeflikkerd door een paar randebielen bij YouTube'. Toen hij zijn kanaal terug kreeg waren een groot deel van zijn video's ook verwijderd. 

Inmiddels heeft Bardo zijn kanaal weer opgebouwd en heeft Banjomovies weer ruim 324.000 abonnees. Op zijn kanaal zijn een kleine 300 humoristische video's te bekijken, die hij wekelijks met zijn vrienden maakt. 

Naast zijn Youtube-kanaal heeft hij ook een aantal programma's op televisie gepresenteerd.