print

De VPRO is breed aanwezig op verschillende platforms. Om de verbinding tussen de verschillende advertenties, affiches, dvd-boxen en VPRO Gids te blijven leggen, hebben we een eigen VPRO-huisstijl ontwikkeld. Het VPRO-logo is leidend in de huisstijl en verbindt alle uitingen met elkaar. Tegelijkertijd is de VPRO-huisstijl even divers als het VPRO-aanbod. Op deze site vind je alle elementen om de huisstijl in print zelf toe te passen. Kijk voor basisregels VPRO op de pagina Basiselementen Huisstijl.

correspondentie

• Het lettertype voor correspondentie (mail of brieven) is Arial Regular/Italic/Bold, 9 pts, met 14 pts regelafstand.

advertentie

• Een advertentie vertelt één boodschap. Voorbeeld: Jelle Brandt Corstius vanavond op Ned 2, 20.15 uur.
• In de advertentie wordt aandacht besteed aan één product. Voorbeeld: De Daltons nu in de Winkel.
• Eén groot beeld staat centraal. Voor de Winkel betekent dit bijvoorbeeld: één groot beeld van Ouwehoeren, de packshot wordt klein in de hoek getoond.
• Tekst wordt tot een minimum beperkt. Titel en motto plus url moeten voldoende zijn, productinformatie staat op de site.

Meer voorbeelden

• De regelafstand is gelijk aan corpsgrootte
• VPRO logo is onderdeel van de boodschap
• Kleur van het logo moet contrasteren tegen zijn achtergrond. Zie basisregels logo.
• Kies 1 grafische vorm per uiting, in dit geval zijn dat de stralen.

affiche

• Kleur van het logo moet contrasteren tegen zijn achtergrond. Zie basisregels logo.

• Een affiche vertelt één boodschap. Bijvoorbeeld: Nederland van Boven vanaf 3 januari, 20.15 Nederland 1

meer voorbeelden

• Eén groot beeld staat centraal.

• Tekst wordt tot een minimum beperkt. Titel en motto plus url moeten voldoende zijn, productinformatie staat op de site.

• VPRO logo is onderdeel van de boodschap

• De regelafstand is gelijk aan corpsgrootte

• Kies 1 grafische vorm per uiting, in dit geval zijn dat de stralen.

dvd

Inlay voorzijde
• Logo plaatsen op de voorzijde en achterzijde van de inlay, en op de labelopdruk.
• Minimale maat logo op de voorzijde: 41 x 12 mm.
• Bij een eigen VPRO-productie/release logo ook op de rug plaatsen.
• Kleur van het logo moet contrasteren tegen zijn achtergrond; zie verder basisregels logo.

lettertype

• Titels/kopregels (en korte, op zichzelf staande zinnen):Simplistic Sans Bold, alleen onderkast. Uitzonderingen op deze regel zijn namen van personen, organisaties (met uitzondering van ‘vpro’ dat in titels/kopregels altijd in onderkast geschreven wordt) en landen.

• Subtitels: Simplistic Sans medium.

• Broodtekst: VPRO Vesta, 83% van de corpsgrootte van de kopregels.
Beschikbare varianten zijn: VPRO Vesta Regular, VPRO Vesta Italic, VPRO Vesta Bold en VPRO Vesta Bold Italic. In de broodtekst worden kapitalen regulier gebruikt, dus elke zin en naam (persoon, land, organisatie of titel) begint met een hoofdletter (of wordt geschreven in volkapitaal wanneer dat zo hoort, zoals bij ‘VPRO’ of ‘ABN Amro’).

• Regelafstand is gelijk aan de corpsgrootte (bijvoorbeeld allebei 100 pts).

inlay achterzijde

• Eigen VPRO-productie/release: achterop aan onderzijde een blok met standaard-informatie gplaatsen zoals speelduur, taal, discformaat, barcode, copyright-tekstje, Kijkwijzer-icoontjes, etc.

meer voorbeelden

• ‘In licentie’-uitgave: blok met standaardinformatie kan in de betreffende, eigen huisstijl geplaatst worden zolang de vereiste informatie – VPRO-logo, Kijkwijzer-icoontjes, etc. – maar geplaatst wordt.

kijkwijzervermelding

• Kijkwijzervermelding is conform wetgeving en voorschriften van Nicam:
• Voorzijde inlay : plaatsing leeftijdspictogram links onderaan, 17 mm hoog of maat Kijkwijzer-regular 50 pt.
• Achterzijde rechts onderaan leeftijdspictogram, 13,5 mm hoog of maat Kijkwijzer-regular 40 pt, plus maximaal drie inhoudspictogrammen, maat mini 40