B. Reeves Eason: regie.
Er zijn 41 films gevonden.

Rimfire

1949 | Western

Verenigde Staten 1949. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. James Millican, Mary Beth Hughes, Reed Hadley, Henry Hull en Fuzzy Knight.

Millican, officier in het leger, is in deze western incognito op zoek naar verdwenen, gestolen, goud van het leger. Het draaiboek van Arthur St.Clair en Frank Wisbar en Ron Ormond, de laatste was tevens de producent, bood genoeg mogelijkheden voor een aantal actiescènes; daartegenover staat o.a. de geestverschijning van de om zeep gebrachte Hadley. Het camerawerk van Ernest Miller was boven het gemiddelde.

The Sea Hound

1947 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1947. Avonturenfilm van B. Reeves Eason en Mack V. Wright. Met o.a. Buster Crabbe, Jimmy Lloyd, Pamela Blake, Ralph Hodges en Robert Barron.

Een serial in vijftien delen. De titel van deze Columbia- serial is de naam van het schip van Crabbe, die met zijn bemanning Prosser en Blake te hulp schiet als deze door piraten worden bedreigd. Hij sluit zich vervolgens bij hen aan om Blakes vader te vinden die op zoek is naar een legendarische Spaanse schat waar echter ook Barron, de plaatselijke tiran, interesse voor heeft.

The Desert Hawk

1944 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1944. Avonturenfilm van B. Reeves Eason. Met o.a. Gilbert Roland, Mona Maris, Ben Welden, Kenneth MacDonald en Frank Lackteen.

Serial in vijftien hoofdstukken. Roland speelt een dubbelrol als twee broers in een (denkbeeldige) Arabische staat. De ene broer wordt tot kalief gekroond en de ander weet na een ontvoering zijn plaats in te nemen. Door de perfecte gelijkenis valt het niemand op. De kalief ontsnapt aan de dood en vermomt zich als de Hawk. Er breken moeilijke tijden aan voor broer Hassan. Uiteindelijk weet de kalief het volk te overtuigen van de valse identiteit van zijn broer in deze Columbia-serial.

The Phantom

1943 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1943. Avonturenfilm van B. Reeves Eason. Met o.a. Tom Tyler, Kenneth MacDonald, Frank Shannon, Jeanne Bates en Guy Kingsford.

Een serial in vijftien hoofdstukken. Shannon - een professor - en zijn dochter Bates zijn in Afrika op zoek naar de verloren stad Zoloz waar een fameuze schat verborgen zou zijn. Duistere krachten in de gedaanten van MacDonald en Devlin pogen zelf de schat in handen te krijgen. Daar ligt dus een taak voor Tyler, de verloofde van Bates, verkleed in de gedaante van de Phantom. Het scenario van deze Columbia-serial was gebaseerd op een populaire strip. Tyler was perfect in de titelrol, waardoor deze serial boven het gemiddelde niveau uitstak.

Short: Oklahoma outlaws

1943 | Korte film, Western

1943. Korte film van B. Reeves Eason.

Een serial in vijftien hoofdstukken. Shannon - een professor - en zijn dochter Bates zijn in Afrika op zoek naar de verloren stad Zoloz waar een fameuze schat verborgen zou zijn. Duistere krachten in de gedaanten van MacDonald en Devlin pogen zelf de schat in handen te krijgen. Daar ligt dus een taak voor Tyler, de verloofde van Bates, verkleed in de gedaante van de Phantom. Het scenario van deze Columbia-serial was gebaseerd op een populaire strip. Tyler was perfect in de titelrol, waardoor deze serial boven het gemiddelde niveau uitstak.

Short - Wagons wheels west

1943 | Western

1943. Western van B. Reeves Eason.

Een serial in vijftien hoofdstukken. Shannon - een professor - en zijn dochter Bates zijn in Afrika op zoek naar de verloren stad Zoloz waar een fameuze schat verborgen zou zijn. Duistere krachten in de gedaanten van MacDonald en Devlin pogen zelf de schat in handen te krijgen. Daar ligt dus een taak voor Tyler, de verloofde van Bates, verkleed in de gedaante van de Phantom. Het scenario van deze Columbia-serial was gebaseerd op een populaire strip. Tyler was perfect in de titelrol, waardoor deze serial boven het gemiddelde niveau uitstak.

Murder on the waterfront

1943 | Thriller

1943. Thriller van B. Reeves Eason.

Een serial in vijftien hoofdstukken. Shannon - een professor - en zijn dochter Bates zijn in Afrika op zoek naar de verloren stad Zoloz waar een fameuze schat verborgen zou zijn. Duistere krachten in de gedaanten van MacDonald en Devlin pogen zelf de schat in handen te krijgen. Daar ligt dus een taak voor Tyler, de verloofde van Bates, verkleed in de gedaante van de Phantom. Het scenario van deze Columbia-serial was gebaseerd op een populaire strip. Tyler was perfect in de titelrol, waardoor deze serial boven het gemiddelde niveau uitstak.

Mountain Rhythm

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Gene Autry, Smiley Burnette, June Storey, Maude Eburne en Ferris Taylor.

Landdieven vormen weer het middelpunt in deze Autry-western. Maar het komt allemaal niet erg uit de verf. De drie liedjes die Autry zingt maken het ook niet veel beter.

Blue Montana Skies

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Gene Autry, Smiley Burnette, June Storey, Harry Woods en Tully Marshall.

Autry is weer bezig bandieten te bestrijden. Ditmaal een bende huidensmokkelaars. Actie is er voldoende en Autry zingt ook nog vijf liedjes. In bijrollen zijn te vinden Jay Wilsey, overbekend als Buffalo Bill jr. en Elmo Lincoln, eens Tarzan.

Sergeant Murphy

1938 | Drama

Verenigde Staten 1938. Drama van B. Reeves Eason. Met o.a. Ronald Reagan, Mary Maguire, Donald Crisp, Ben Hendricks en William Davidson.

Reagan speelt in deze doorsneefilm, die men maar gauw vergeten moet, een soldaat die van een talentvol paard houdt. De titelnaam is die van het beest; Reagan is slechts een eenvoudig soldaat.

Call of the Yukon

1938 | Western, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1938. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Richard Arlen, Beverly Roberts, Lyle Talbot, Ray Mala en Garry Owen.

Het scenario van deze Alaska-western is gebaseerd op het boek SWIFT LIGHTNING van James Oliver Curwood. Maar de uitvoering blijft steken in houterig acteren waardoor de film niet echt los komt. Arlen en Roberts verlaten een eskimodorp dat inmiddels door de bewoners de rug is toegekeerd en ten prooi is gevallen aan de wolven. Op weg naar de beschaving maken beiden alles mee, wat je maar kan bedenken in Alaska. Natuurlijk is er nog even een romantisch gevecht tussen Arlen en Talbot over Roberts, maar dat kan de film ook niet redden.

Prairie Thunder

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Dick Foran, Ellen Clancy, Wilfred Lucas, Frank Orth en Frank Ellis.

In deze herverfilming van de John Wayne-western THE TELEGRAPH TRAIL, is Foran de man die erachter komt dat de Indianen worden aangezet tot overvallen door misdadige blanken. Het was de laatste van een serie van 12 westerns met Foran.

Law For Tombstone

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Buck Jones en B. Reeves Eason. Met o.a. Buck Jones, Muriel Evans, Harvey Clark, Carl Stockdale en Earle Hodgins.

Een weinig spannende western waarin Buck in opdracht van een spoorwegmaatschappij een einde maakt aan de overvallen van de bende van Hodgins. In een klein rolletje is Bill Patton te zien, een westernster uit de jaren twintig.

Land Beyond the Law

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Dick Foran, Linda Perry, Wayne Morris, Irene Franklin en Gordon Hart.

Een goede actiewestern ondanks de liedjes van Foran. Hij speelt een rancher die te maken krijgt met veedieven. Morris speelt hier zijn eerste westernrol nadat hij in 1936 zijn filmdebuut maakte. Hij zou in de jaren vijftig de laatste ster van de serie-westerns worden.

Undersea Kingdom

1936 | Sciencefiction, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1936. Sciencefiction van B. Reeves Eason en Joseph Kane. Met o.a. Ray 'Crash' Corrigan, Lois Wilde, Monte Blue, William Farnum en Boothe Howard.

Serial in twaalf hoofdstukken. Het Amerikaanse continent wordt geteisterd door aardbevingen. Corrigan, journaliste Lois, geleerde Shaw en de jonge Van Atta gaan op onderzoek uit. In een rare duikboot ontdekken ze Atlantis, waar een oorlog heerst tussen de rechtmatige heerser Farnum en de tiran Blue die de wereld wil veroveren. Dat laatste gaat dus niet door. Een spannende serial, geproduceerd door Nat Levine voor Republic en geschreven door John Rathmell, Tracy Knight, Maurice Geraghty en Oliver Drake. Harry Grey verzorgde de muziek en William Nobles en Edgar Lyons het camerawerk. Voor tv-vertoning werd een filmversie in 1966 gemonteerd uit de serial: SHARAD OF ATLANTIS. Door de inkorting ging veel van de charme verloren.

Sharad of Atlantis

1936 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1936. Sciencefiction van B. Reeves Eason en Joseph Kane. Met o.a. Ray 'Crash' Corrigan, Lois Wilde, Monte Blue, William Farnum en Boothe Howard.

Een middelmatige actiefilm over de ontdekking van een koninkrijk onder water. De ongeïnspireerde effecten doen het ook al niet. Gemonteerd uit de serial UNDERSEA KINGDOM.

Red River Valley

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Gene Autry, Smiley Burnette, Frances Grant, Boothe Howard en Jack Kennedy.

Bandieten hebben het ditmaal gemunt op een dam. Het kost Autry de nodige moeite om de breuk van de dam te verhinderen en de daders achter slot en grendel te krijgen. Er zit redelijk veel actie in deze western.

Darkest Africa

1936 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1936. Avonturenfilm van B. Reeves Eason en Joseph Kane. Met o.a. Clyde Beatty, Manuel King, Elaine Shepard, Lucien Prival en Ray Benard.

Serial in vijftien hoofdstukken. Dit was de eerste serial die door Republic werd uitgebracht nadat Mascot in de nieuwe firma was opgegaan. Herbert Yates en Nat Levine verenigden hun krachten; Levine produceerde de meeste serials. Zonder de speciale effecten van de kunstenaar Howard Lydecker zou deze serial niet veel voorgesteld hebben. Beatty, in zijn tweede serial, was nu eenmaal geen acteur maar een dierentrainer, en zijn maatje King was helemaal niets. Beatty en de zijnen vechten hun weg door de jungle naar een verborgen stad waar hen de nodige verrassingen wachten.

Batmen of Africa

1936 |

Verenigde Staten 1936. B. Reeves Eason en Joseph Kane. Met o.a. Clyde Beatty, Manuel King, Elaine Shepard en Lucien Prival.

Vermakelijke sensatiefilm - de eerste serial van Republic Pictures - waarin Beatty aan het hoofd van een expeditie naar een jungledorp trekt om een gevangengenomen blank meisje te redden. Goede effecten; zwakke acteerprestaties. Heruitgebracht als bioscoopserial: DARKEST AFRICA.

The Phantom Empire

1935 | Western, Sciencefiction

Verenigde Staten 1935. Western van Otto Brower en B. Reeves Eason. Met o.a. Gene Autry, Frankie Darro, Betsy King Ross, Dorothy Christie en Wheeler Oakman.

Serial in twaalf hoofdstukken. Na twee bijrollen in Ken Maynard-produkties kreeg Autry in deze serial voor de eerste maal een hoofdrol. Deze science fiction-western-serial was toen ongewoon maar bleek achteraf uiterst succesvol. Autry bezit een ranch van waaruit hij een radiozender exploiteert. Bandieten willen een mijn van hem inpikken en Autry en de bandieten belanden ineens in een andere beschaving waar ze door de bewoners, de Muranians, gevangen worden genomen. Als die onderling oorlog krijgen weten ze te ontsnappen. In 1940 werden uit de serial twee normale films gemonteerd: MEN WITH STEEL FACES en RADIO RANCH. Armand Schaefer en John Rathmell zorgden voor het scenario en Ernest Miller en William Nobles voor het camerawerk voor producent Nat Levine van Mascot, de voorloper van Republic.

The Miracle Rider

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van B. Reeves Eason en Armand Schaefer. Met o.a. Tom Mix, Joan Gale, Charles Middleton, Jason Robards sr en Bob Kortman.

Serial in vijftien hoofdstukken. Na een lange filmcarrière had Tom Mix geen zin meer in films. Hij was tevreden met zijn circus. Producent Nat Levine wist hem om te praten nog één maal terug te keren om deze serial te maken. Het was het laatste dat Tom Mix deed vóór zijn tragische dood in 1940. Middleton, de schurk, wil Indianengebied in handen krijgen en wordt door een verrader geholpen. Tom weet uiteindelijk de rust te herstellen en de dochter van het opperhoofd de zijne te maken. Zelf speelt hij een Texas Rangers-kapitein. Hij wordt voor de laatste maal ter zijde gestaan door zijn trouwe paard Tony Jr. De montage lag in handen van de latere regisseur Joseph H. Lewis. De film was goedkoop gemaakt - 80.000 dollar waarvan de helft voor Tom - en binnen een maand opgenomen. Een jaar later was er een miljoen dollar verdiend - Tom Mix was nog steeds de grootste.

The Fighting Marines

1935 | Actiefilm

Verenigde Staten 1935. Actiefilm van B. Reeves Eason en Joseph Kane. Met o.a. Grant Withers, Adrian Morris, Ann Rutherford, Robert Warwick en George J. Lewis.

Serial in twaalf hoofdstukken. Dit was het regie-debuut van Kane die vanaf 1926 montageman bij Paramount was. Hij debuteerde nu bij Mascot als regisseur. Dit was de eerste van drie serials en zo`n 115 films die hij naast vele afleveringen van western tv- series zou maken. Withers en Morris (een broer van acteur Chester Morris) zijn mariniers die op jacht gaan naar een misdadiger die alleen bekend is als de Tiger Shark. Hij pleegt sabotage aan de marinebasis. Het scenario is mager, maar de actie is uitstekend. Montage lag in handen van de latere regisseur Joseph H. Lewis, het goede camerawerk was van William Nobles, en Howard Lydecker zorgde voor de speciale effecten. Het was de laatste serial van Mascot. Eigenaar Nat Levine zou samen met Herbert Yates een nieuwe maatschappij oprichten: REPUBLIC - en daar zou de traditie van goede serials worden voortgezet.

The Adventures of Rex and Rinty

1935 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1935. Avonturenfilm van Ford Beebe en B. Reeves Eason. Met o.a. Rex, King of the Wild Horses, Rin-Tin-Tin Jr., Kane Richmond, Norma Taylor en Mischa Auer.

Serial in twaalf hoofdstukken. Het paard Rex wordt door inboorlingen op het eiland Sujan aanbeden als een god. Een paar Amerikanen stelen het dier, maar het weet te ontsnappen. De hond Rinty voegt zich bij hem. Achtervolgd door Woods en de zijnen komen ze in contact met Richmond die Rex terugbrengt naar Sujan. Daar pogen Woods en handlangers de stam op te zetten tegen het paard. Maar juist als men het dier wil offeren grijpen Hogepriester Auer en Richmond en Rinty in. Voor deze Mascot-serial werd de montage gedaan door de latere regisseur Joseph H. Lewis. William Nobles was de enige cameraman, hetgeen bij een serial slechts sporadisch voorkwam.

The Law of the Wild

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van B. Reeves Eason en Armand Schaefer. Met o.a. Bob Custer, Rin-Tin-Tin Jr., Rex, King of the Wild Horses, Ben Turpin en Lucille Browne.

Serial in twaalf hoofdstukken. Dit was geen beste serial, maar hij kwam wel redelijk aan bij het westernpubliek. Hond en paard zouden de hoofdrolspelers moeten zijn, maar alles draait om Bob die beschuldigd wordt van moord. Turpin wil het tegendeel bewijzen. In 1936 zouden Custer en de hond in de film VENGEANCE OF RANNAH nogmaals gekoppeld worden. Eason was de regisseur die tien jaar eerder de eerste Custer-western regisseerde. Producent Nat Levine had Eason al tweemaal ontslagen, maar voelde zich genoodzaakt - gezien diens kunnen en routine - de man opnieuw terug te vragen. Ernest Miller en William Nobles deden het camerawerk. Ford Beebe, John Rathmell en Al Martin schreven het verhaal dat bewerkt werd door Sherman Lowe en Eason.

Mystery Mountain

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Otto Brower en B. Reeves Eason. Met o.a. Ken Maynard, Verna Hillie, Carmencita Johnson, Syd Saylor en Edward Earle.

Serial in twaalf hoofdstukken. Een bende wil de aanleg van een spoorlijn onmogelijk maken. Dit simpele thema kon goed uitgewerkt worden maar Maynard gedroeg zich gedurende de opnamen onmogelijk. Het scenario werd voortdurend door hem aangepast en daarbij was hij regelmatig dronken, zodat een en ander uit de hand liep. Zo ook de opnamekosten, daar de opnamen vijf in plaats van vier weken duurden. Ken zou nu de PHANTOM EMPIRE-serial maken, maar Mascot-baas Nat Levine hield het voor gezien en gaf de hoofdrol aan Gene Autry, die hier een bijrol speelde. Het was de enige serial die Ken ooit heeft gespeeld.

The Last of the Mohicans

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van B. Reeves Eason en Ford Beebe. Met o.a. Harry Carey, Hobart Bosworth, Junior Coghlin, Edwina Booth en Lucille Browne.

Serial in twaalf hoofdstukken. Colbert Clark (die in 1945 de Durango Kid-serie met Charles Starrett zou produceren), John Francis Natteford, Ford Beebe (regisseur van vele westerns) en Wyndham Gittens bewerkten de roman van James Fenimore Cooper, maar weken nogal van het boek af. Carey is Hawkeye en speelt de rol zoals van hem verwacht mocht worden, Kortman is de Indianenschurk Magua, die hier veel meer alléén zijn schurkenstreken uithaalt dan in combinatie met zijn Huron-stam. Bosworth is Chingachgook maar wordt hier The Sagamore genoemd. Uncas tenslotte wordt gespeeld door de jonge Coghlin, die de naam Junior later zou vervangen door Frank. Nat Levine was de producent voor Mascot.

The Vanishing Legion

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Harry Carey, Edwina Booth, Rex, Frankie Darro en Philo McCullough.

Serial in twaalf hoofdstukken. McKee is The Voice in deze redelijke western-serial. Hij is een bendeleider waarvan men aanvankelijk alleen de stem hoort. Carey moet de bende te lijf en krijgt steun van een paard, Rex. McKee wordt uiteindelijk ontmaskerd en door Rex doodgetrapt. Olive Carey gebruikte hier nog de naam Olive Fuller Golden, maar na haar huwelijk met Harry zou ze ook als actrice de naam Carey aannemen. Westernsterren uit de jaren twintig waren ook aanwezig: Dick Hatton, Yakima Canutt en Pete Morrison. De zwijgende serial-ster Joe Bonomo speelde een schurk. Ford Beebe, Wyndham Gittens en Helmer Bergman schreven het scenario. Benjamin Kojne, Ernest Miller en J. Novak waren de cameramensen voor producent Nat Levine van Mascot.

The Galloping Ghost

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van B. Reeves Eason en Armand Schaefer. Met o.a. Harold Grange, Dorothy Gulliver, Tom Dugan, Gwen Lee en Francis X. Bushman Jr..

Serial in twaalf hoofdstukken. Voetbaldrama rond de beide topsterren Grange en Bushman, tevens goede vrienden. De eerste komt erachter dat zijn vriend in het geheim getrouwd is met Lee, hetgeen tegen de regels van hun club ingaat; bij ontdekking kan hij zijn sportcarrière wel vergeten. Lee chanteert Bushman: betaal, of ik vertel dat je getrouwd bent. Van pure narigheid komt Bushman daardoor in aanraking met een gokkersbende. Grange grijpt in maar wordt dan zelf de club uitgetrapt. Dan gaat hij de bende te lijf en weet zijn naam te zuiveren. Ford Beebe, Wyndham Gittens en Helmer Bergman schreven het draaiboek. Benjamin Kline, Ernest Miller en Tom Galligan verzorgden het camerawerk voor deze Mascot-serial.

Roaring Ranch

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Sally Eilers, Wheeler Oakman, Bobby Nelson en Frank Clark.

In deze typische Gibson-western is de held geïnteresseerd in Eilers, maar dat is Oakman ook. Deze laatste ontdekt dat op Gibsons ranch olie te vinden is en hij probeert met alle middelen de Hooter van zijn land te verjagen. Intussen ontfermt deze zich over de jonge Nelson. Eason schreef het verhaal, dat later ook zou dienen als basis voor de Ken Maynard-western HEIR TO TROUBLE. Harry Neumann stond achter de camera.

Clearing the Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Dorothy Gulliver, Fred Gilman, Cap Anderson en Philo McCullough.

Hoot helpt broer Gilman de schurk Anderson te bevechten. Die wil de ranch van hun gestorven vader in handen krijgen. John Natteford bewerkte het verhaal van Charles Maigne, en Harry Neumann deed het camerawerk van deze goede western. Gilman speelde eindelijk eens in een hoofdfilm, na al vanaf 1923 in korte, 20m durende westerns te hebben gespeeld voor Universal. In 26/27 maakte hij zelfs een serie met William Wyler als regisseur (zie: LAZY LIGHTNING). In de periode 27/28 maakte Fred de Texas Ranger-serie, korte actierijke westerns zoals THE LAW RIDER (uit 1927), AMBUSCADE en UNEXPECTED HERO uit '28. Na van 1923 tot 1928 de hoofdrol in vele korte westerns gespeeld te hebben, speelde hij door de jaren dertig heen bijrollen in westerns. Daarna speelde hij hele kleine rolletjes, zoals in 1950 in ANNIE GET YOUR GUN en in SEA OF GRASS uit 1947.

The Denver Dude

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Blanche Mehaffey, Robert McKim, George Summerville en Glenn Tryon.

Een geldloper komt niet aan met de centen van Truesdell. Hoot gaat erachteraan, weet het geld te vinden en maakt korte metten met de outlaws. Carl Krusada en William Lester bewerkten Earle Snells routine-verhaal. Harry Neumann deed het camerawerk.

Lone Hand Saunders

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Fred Thomson, Bess Flowers, Billy Butts, Frank Hagney en Albert Priscoe.

De westerns van Thomson waren vaak anders dan andere; deze ook, maar wel goed. Een beetje sentiment en toch spannend. Thomson gebruikt nimmer zijn rechterhand, niemand weet waarom. Tot Thomson in de woestijn de kreupele jongen Butts vindt. Hij bekent hem dat hij chirurg is en dat zijn zuster tijdens een door hem uitgevoerde operatie is gestorven. Hij herwint zijn moed om de jongen te opereren. Ondertussen zit een groot aantal mensen achter hem aan omdat hij wordt aangezien voor een moordenaar en postkoets-overvaller. Hagney is de ware schurk en met een truc weten Thomson en Flowers hem tot een bekentenis te krijgen. Goed werk van Del Andrews, die het verhaal van Frank Clifton bewerkte, en van cameraman Ross Fisher. Alfred Werker was Breezy's assistent.

The Texas Bearcat

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Bob Custer, Sally Rand, Harry Von Meter, Jack Richardson en Carlton King.

Een aardige kleine western, met vaart gemaakt. In het scenario van George Plympton, gebaseerd op F.J. Rhetore's verhaal, zitten een paar aardige dingen die afwijken van de gemiddelde seriewestern. Custer is de zoon van rancher King die narigheid uithaalt bij buurman Von Meter. Lauren Draper deed het camerawerk.

Trigger Fingers

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Bob Custer, George Field, Margaret Landis, Bill Dyer en Max Asher.

Dit is het filmdebuut van Raymond Anthony Glenn, geboren in 1898 in Kentucky, beter bekend als western-idool Bob Custer. Er werden 24 westerns door FBO op de markt gebracht, geproduceerd door Jesse Goldburg. Al spoedig besteedde hij meer geld aan de serie: Custer deed het goed bij de westernfans, ondanks het feit hij niet kon acteren en slechts rijdend en schietend op een paard in zijn element was. De serie was van redelijke kwaliteit. Eason houdt in deze eerste aflevering de vaart erin. Custer een sergeant, kan promoveren als hij een gevaarlijke outlaw grijpt die de omgeving onveilig maakt. William Lester bedacht het en Walter Griffin was de cameraman.

Tiger Thompson

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Harry Carey, Marguerite Clayton, John Dillon, Jack Richardson en George Ring.

Carey vindt een stervende bandiet, die hem vertelt waar hij zijn buit heeft verborgen. De toch al verbitterde Carey wil die buit zelf houden maar wordt dan verliefd op de dochter van de outlaw. Buckleigh Fritz Oxford schreef deze western, Henry Sharp stond achter de camera.

Flashing Spurs

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Bob Custer, Edward Coxen, Marguerite Clayton, Joe Bennett en William Hayes.

In het scenario van William Lester zitten een paar aardige invallen. Breezy Eason houdt er de vaart in, zodat dit een behoorlijke actiewestern is geworden. Bob krijgt het aan de stok met de bende van Coxen die de vader van Clayton van zijn centen af wil helpen. Walter Griffin deed het camerawerk.

Around the World in 18 Days

1923 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1923. Avonturenfilm van B. Reeves Eason en Robert F. Hill. Met o.a. William Desmond, Laura La Plante, Spottiswoode Aiken, William De Vaul en Wade Boteler.

Serial in twaalf hoofdstukken. Desmond was één van Universals serial-koningen en in deze periode zeer populair. Zijn films zaten vol actie. Zo ook deze, waarin hij, in een variant op het bekende Jules Verne-thema, de aandeelhouders van een oliemaatschappij moet bezoeken en die wonen verspreid over de hele wereld. Probleem is de tegenstelling tussen de directeur en de onderdirecteur van de maatschappij over de totstandkoming van synthetische olie. Door het conflict is de toestemming van de aandeelhouders nodig. De onderdirecteur doet alle moeite om Desmond onderweg te laten struikelen.

Rough Shod

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Buck Jones, Helen Ferguson, Ruth Renick, Maurice B. Flynn en Jack Rollins.

Jones is voorman op de ranch van Ferguson en tevens haar verloofde. Daarnaast is hij op zoek naar de moordenaar van zijn vader. Ziedaar het gegeven van het boek West! van Charles Alden Seltzer, dat door Jack Strumwasser werd bewerkt, door Lucien Andriot werd opgenomen en door Breezy Eason met vaart werd geregisseerd.

Pardon My Nerve!

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Buck Jones, Eileen Percy, Mae Busch, G. Raymond Nye en Joe Harris.

Jones, is een revolverheld, is verliefd op Percy, de dochter van rancher Daly. Diens ranch wordt ingepikt door een bende bandieten, die vervolgens de man ook nog vermoorden. Dan krijgen de schurken het met Buck aan de stok; het meisje is diep onder de indruk van Bucks dapperheid en is bereid de zijne te worden. Jack Strumwasser bewerkte het boek The Heart Of The Range van William Patterson White. Cameraman was George Schneiderman.

The Moon Riders

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van B. Reeves Eason en Albert Russell. Met o.a. Art Acord, Mildred Moore, George Field, Beatrice Dominguez en Charles Newton.

De eerste grote legendarische western-serial in achttien hoofdstukken van Acord. Het was een goede; iedere westernfan kon zijn hart ophalen. Art was een idool geworden. Geboren in 1890, startte hij in 1910 bij D.W. Griffith in een westernbijrol. Hij speelde in vele korte westerns van 20m elk en nam daarna dienst in WO I. Bij Verdun werd hij onderscheiden met het Croix De Guerre, en als oorlogsheld keerde hij in 1919 terug naar Amerika. Daar wachtte hem bij Universal een stercarrière die met deze serial van de grond kwam. Het was ook voor de eerste maal dat een serial geschreven werd door een team van vijf man. Tot dan toe waren er hooguit drie bij betrokken. In dit geval was het resultaat er naar.

Pink Tights

1920 | Drama

Verenigde Staten 1920. Drama van B. Reeves Eason. Met o.a. Jack Perrin, Gladys Walton, Dave De Winter, Stanton Heck en Rose Gore.

In dit salon-drama laat Perrin zien meer te kunnen dan alleen in westerns spelen. De film, een Universal-film, werd een kassucces en gaf een fikse stoot aan Perrins carri[KA2]ere. Virgil Miller was de man achter de camera en Philip Hurn schreef naar een verhaal van J.U. Giesy. Breezy Eason (1886-1956) regisseerde al vanaf 1915, deed in 1949 zijn laatste film (RIMFIRE) en werd in 1950 bij DALLAS tweede regisseur. Daarmee sloot hij een carrière van 35 jaar af.