• menu
    • voorpagina
    • afleveringen
    • meet-ups
    • archief van de toekomst
    • podcast
    • Onderwijs
    • over
  • categorieën
    • duurzaamheid
    • economie
    • samenleving
    • media
    • politiek
    • technologie
    • wereld
    • wetenschap
  • nieuwsbrief
Zoek
©
word lid

U bent hier:

  1. programma's
  2. tegenlicht
  3. artikelen
  4. bijlagen
  5. 2014 - 2015

Bankgeheimen van Joris Luyendijk

  • Boekentips van Joris Luyendijk

    1 maart 2015

    VPRO Tegenlicht vroeg Joris Luyendijk om een lijstje must-reads samen te stellen over de huidige financiële wereld en de crisis van 2008.

  • Inspirerende voorbeelden

    1 maart 2015

    De financiële wereld laat zich moeilijk hervormen. Welke bankiers, wetenschappers, politici en journalisten nemen het voortouw?

  • Joris in de media

    1 maart 2015

    Joris Luyendijk is zelf nog niet veel te zien geweest, maar over zijn boek wordt wel gesproken. Een overzicht van 'Dit kan niet waar zijn' in de media.

  • Denken als Luyendijk

    26 februari 2015

    We moeten voorbij aan het karikaturiseren van bankiers en traders. Volg met fragmenten Luyendijk's verslag van een alles verzwelgend systeem.

  • "Inzicht banken voor noobs"

    23 februari 2015

    Reacties op 'Bankgeheimen van Joris Luyendijk' via Twitter Het verhaal van Luyendijk viel in goede aarde. Hij wist de kijker goed mee te nemen in de competitieve wereld van bankiers en traders.

meer hoopvolle verhalen?

luister de Tegenlicht podcast

Over de wereld van morgen is nog veel ongewis. Toch vangen we soms een glimp op van de toekomst. In de Tegenlicht Podcast gaat maker Roland Duong in gesprek met denkers en doeners die de toekomst vormgeven en hun visie met ons willen delen. Waarover zijn ze kritisch en waar is ruimte voor hoop?

luister de podcast →

 

thema's

  radicale hoop

alle afleveringen
meet-ups
podcast
over ons
nieuwsbrief
archief van de toekomst

VPRO Backlight: 
tegenlicht in English

categorieën 
wetenschap
technologie
samenleving
politiek
wereld
duurzaamheid
media
economie