Voorzitter van internationaal consultantbedrijf Frost & Sullivan. Adviseert Fortune 1000 bedrijven over leiderschap, innovatie en groei.

Als voorzitter van consultantbedrijf Frost & Sullivan adviseert David Frigstad internationale bedrijven van de Fortune 1000 over groei en innovatie. Zijn boodschap aan bedrijven is helder: "verander of ga ten onder". Frigman was te gast tijdens FutureCast, een exclusief evenement georganiseerd door Andrew Keen, waar hij verklaarde dat de transportsector een "Kodak-moment" nadert.

Een groep investeerders, ondernemers, schrijvers en technologie-experts waren uitgenodigd voor FutureCast om te discussiëren over de gevolgen van de digitale revolutie voor de toekomst van transport. Frigman refereerde aan fotografiebedrijf Kodak dat ten onder ging door de digitale revolutie enorm te onderschatten. Toch noemt Frigman de veranderingen voor de transportsector positief.

To have 100 billion cars on the planet that aren't being used is a total waste of materials, gas, petrol, metals. 

David Frigstad

Japans diploma

Frigstad haalde zijn diploma in Management Information Systems (MIS) aan JAIMS (Japan-America Institute of Management Science) in Tokio. Verder studeerde hij af in internationale financieën en internationale marketing aan de universiteit van Indiana. Meteen na zijn studie startte hij samen met Wyman Bravard het bedrijf Market Intelligence Research Company. Hun visie was een wereldwijd consultantsbedrijf te ontwikkelen, die onderzoek doet naar de groei van bedrijven.

In 1993 namen de zakenpartners Frost & Sullivan over, op dat moment een dominante speler in de markt voor onderzoek naar opkomende markten en technologie. Momenteel heeft het bedrijf kantoren in 25 landen wereldwijd. Frigstad gelooft in groei en denkt dat de technologische veranderingen uiteindelijk vooruitgang opleveren. Bedrijven moeten zich volgens hem wel aanpassen om te overleven.