Argos
Kindermarketing Online
1 . Kindermarketing via internet
Online game-sites zijn razend populair vooral bij meisjes. Ze kunnen spelen en chatten op sites als Girlsgogames waar elke maand 750.000 unieke bezoekers komen. Die site richt zich vooral op meiden van 6 tot 12. Kinderen zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een interessante markt. Het zijn klanten waarvoor de nieuwste marketingtechnieken uit de kast worden getrokken. Behalve spelletjes krijgen de bezoekers van bijvoorbeeld Girlsgogames ook advertenties te zien. Naast reclame voor snoepgoed en speelgoed troffen we daar ook vermageringspillen, datingsites en pokergames aan. Hoe komen deze advertenties op die meisjes-site terecht? Hoe ver gaan adverteerders? Vanaf welke leeftijd zijn kinderen een ‘target’? Argos, over kindermarketing in, maar ook buiten Sinterklaastijd.
2 . Radio Onjo: SP-Kamerlid over rol IND na moord op Servische vluchteling Zivko Kosanovic
Vorige week stond in Argos het tragische verhaal van Zivko Kosanovic centraal. Sharon Gesthuizen, Tweede Kamerlid voor de SP, vertelt over het Kamerdebat deze week over de zaak van de in Nederland afgewezen asielzoeker, die terug in zijn land van herkomst Servië werd vermoord.
Presentatie: Max van Weezel.