steun vpro

namens Het Nederlands Genootschap der Millennials

, Tim den Besten

Tim neemt het op voor alle millennials. Ze hebben een imagoprobleem en dat is 'echt super-a-relaxt'.

Namens Het Nederlands Genootschap Der Millennials

                               Een superchill boutiquehostel, New York, 1 mei 2017

 

BETREFT: Mediastop millennials

Aan alle andere Nederlanders die helaas geen millennial zijn,

Het is genoeg! Al sinds wij als generatie geboren tussen 1980 en 2000 zijn gebombardeerd tot de toekomst en zo ons best doen met allemaal dingen enzo worden we uitgelachen. Ons genootschap is op dit moment samen in een boutiquehostel in New York zoals u bovenaan deze brief al had gelezen waar wij onder het genot van - ja inderdaad -  allemaal moeilijke koffies deze open brief opstellen namens alle millennials in the world.

We hebben namelijk een imagoprobleem en dat is super-a-relaxt want dat is echt stom. Tijd voor een ander geluid want wij zijn niet zoals iedereen denkt ja. Het beeld bestaat dat wij erg met onszelf bezig zijn: dat is niet zo. Je kan namelijk wel de hele tijd met jezelf bezig zijn maar wij vinden het juist belangrijk om alles wat we doen online te delen zodat andere mensen er naar kunnen kijken. Zo kan je andere mensen inspireren om ook jouw leven te leiden (@timdenbesten #insta). Zo geven wij iedere dag iets terug aan de samenleving.

En niet om op te scheppen maar onlangs nog hebben we vanuit ons genootschap duizenden selfies naar Afrika gestuurd zodat mensen ook daar naar ons kunnen kijken.

Het kwetst ons dat er mensen zijn die deze gulle actie als narcistisch beschouwen. We waren daar zo verdrietig van dat we enkele dagen geen trek hadden in speciaalbiertjes.  

Ook denken mensen dat wij lui zijn: dat is absoluut niet zo maar we hebben even geen zin om dat uit te leggen hahahaha.

Het beeld dat wij onze neuzen ophalen voor kantoren zonder pingpongtafel, biologische kantine en massagemogelijkheden is echt heel erg supermega-overdreven. Dat die kantoren niet onze voorkeur genieten betekent niet dat we onze neus ervoor ophalen: we willen er gewoon niet werken, dat is alles.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan maar dat doen we niet want we gaan zo superdure cocktails drinken die in Nederland nog niet verkocht worden. Wat we eigenlijk willen zeggen: we snappen dat iedere oudere generatie een beetje neerkijkt op de jongere generatie zoals je kijkt naar mensen die als laatste de club binnenkomen en heel veel herrie maken en knap en sexy zijn: moet dat nou allemaal? We snappen het. Maar laat ons jullie de hand reiken want we lijken veel meer op elkaar dan jullie denken. We zijn dan wel geboren in andere tijden maar we zijn allemaal kinderen van planeet aarde. We hebben dezelfde angsten en dromen en we willen heel diep van binnen eigenlijk allemaal hetzelfde: bij Google werken.

Wij – de millennials – kondigen een mediastop aan van vierentwintig uur: hiermee vragen we aandacht voor onze problemen die ook echt best wel erg zijn hoor. Over de hashtag zitten we nog even te brainstormen. (De mediastop geldt niet online)

Groetjes,
Het Nederlands Genootschap der Millennials
(vanuit een superchill boutiquehostel in New York)

Tim den Besten is programmamaker bij de VPRO. Zo maakte hij korte maar krachtige interviews in Zomergifjes, ging hij achter de geraniums kijken in Oudtopia en knuffelde hij veel dieren voor het Villa Achterwerk programma Beestieboys. Tim zit ook op twitter en hij schrijft vanaf nu weer wekelijks een column voor vpro.nl