• vpro
    • Voorpagina
    • Nieuwsbrief
    • Over de VPRO
    • Werken bij de VPRO
    • voor pers
  • programma's
    • Alle programma's
    • Programmagids
    • Podcasts
  • gids
    • word abonnee
    • Programmagids
    • naar vprogids.nl
  • leden
    • voor leden
    • Lid Worden
    • evenementen
    • gegevens wijzigen
    • nalaten
    • Slim geven
    • veelgestelde vragen
  • COOKIES & PRIVACY

    Vind de VPRO leuk
    Volg de VPRO op Instagram
    Kijk VPRO op Youtube
    VPRO 3voor12 op Spotify
    VPRO op LinkedIn
Zoek
word lid

U bent hier:

  1. lees
  2. alle columnisten van de VPRO
  3. Wim Brands
  4. 2013

april

  • Algoritmes

    24 april 2013

    Een Londens bedrijf adviseert verschillende Hollywoodproducers over welke acteurs ze moeten gebruiken om nog grotere kaskrakers te maken. Hun adviezen zijn gebaseerd op algoritmes...

  • Grip

    17 april 2013

    Ik heb iemand gekend die zeer technisch was, alle boeken van Jules Verne had verslonden en dan ook niet bang was voor welke toekomst dan ook.

  • Doos

    10 april 2013

    Nog niet zo lang geleden heb ik een paar keer gepraat met reclamemakers. Ze noemen zichzelf overigens liever niet zo. Ze zeggen vaak dat ze kunstenaars zijn.

  • Geloof

    3 april 2013

    In 'Een voorpost van de vooruitgang' (1896) beschrijft Joseph Conrad twee Europese handelaren in Afrika: ‘Ze leefden als blinden in een grote kamer, zich slechts bewust (en zelfs dat in beperkte mate) van de voorwerpen waar ze tegenaan botsten, niet in staat zich een beeld te vormen van het grote geheel’.

vpro

Ga naar de voorpagina →

programma's

Al onze programma's op een rij →

leden

Voor leden, lid worden, gidsabonnement

gids

De programmagids, columns en artikelen →

over

Contact met de vpro, cookies & privacy, rechtenbeheer, werken bij de vpro, pers, nieuwsbrief en social media →

Logo ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling)

RSIN 001063571