'Het werk was altijd het centrum': Rob Scholtes Embroidery Show

'Het werk was altijd het centrum': Rob Scholtes Embroidery Show

Beeldend kunstenaar Rob Scholte speelt met copyright. Zo gebruikte hij het logo van Philips voor zijn schilderij Nachtlicht en veroorzaakte zijn Utopia in 1986 ophef omdat deze een kopie van Manets Olympia zou zijn. Met de Embroidery Show, die te zien is in museum de Fundatie in Zwolle, voegt hij een nieuw hoofdstuk toe aan zijn beeldrechtverhaal. De tentoonstelling toont Scholtes verzameling van bijna 1000 borduurwerken, gemaakt door volstrekt onbekende meesters, die hij omkeerde en van zijn handtekening voorzag. Pieter van der Wielen spreekt met Rob Scholte.

Dit fragment is onderdeel van

Nooit Meer Slapen

Beeldend kunstenaar Rob Scholte speelt met copyright. Zo gebruikte hij het logo van Philips voor zijn schilderij 'Nachtlicht' en veroorzaakte zijn 'Utopia' in 1986 ophef omdat deze een kopie van Manets 'Olympia' zou zijn. Met de 'Embroidery Show', die te zien is in museum de Fundatie in Zwolle, voegt hij een nieuw hoofdstuk toe aan zijn beeldrechtverhaal. De tentoonstelling toont Scholtes verzameling van bijna 1000 borduurwerken, gemaakt door volstrekt onbekende meesters, die hij omkeerde en van zijn handtekening voorzag. Pieter van der Wielen spreekt met Rob Scholte. Verder aandacht voor het boek 'Taqwacore' van Michael Mohammad Knight, waarin punk en de Islam harmonieus samenleven. En we spreken journalist Rop Zoutberg over 'De race naar het noorden', waarin Nederlandse journalisten vanuit hun zeven Europese standplaatsen berichten over de vluchtelingenstroom.

advertentie