• human / vpro
    • Journalistiek speurwerk naar opmerkelijke achtergronden bij het nieuws, of zaken die nieuws zouden moeten zijn. Argos is een samenwerkingsverband tussen HUMAN en VPRO.

  • argos
    • Argos onderzoekt en duidt. De uitzendingen zijn elke zaterdag om 14.00 te beluisteren op NPO Radio 1. Op deze website zijn alle onderwerpen met de nodige achtergrondinformatie terug te vinden.

      Thema's
      Medialogica
      Rechtsstaat
      Zorg

      Meer over ons

  • medialogica
    • Medialogica onderzoekt het verschil tussen beeld en werkelijkheid

  • kijk
  • lees
    • artikelen
    • dossiers
  • luister
    • argos radio
    • podcasts
  • contact
  • COOKIES & PRIVACY

Zoek
© Thonik / VPRO

U bent hier:

  1. argos

lees

actueel

  • Word heethoofd en deel je hitte-verhaal

    Hoi! Leuk dat je je aanmeldt als heethoofd. We hebben een paar korte vragen voor je en blijven graag in contact!

  • Voor Levi is een warme zomerdag ondraaglijk

    Eerder deze zomer deed Argos een oproep aan lezers om hitte-verhalen in te sturen vanuit de warmste huiskamers in Nederland. In dit artikel een eerste greep uit de verhalen die jullie de afgelopen weken met ons deelden.

  • Algoritmes

    Weten wij wat de overheid over ons weet?

    Overheden verzamelen gegevens over burgers en gebruiken die gegevens om deze zelfde burgers te controleren. Sinds het discriminerende algoritme van de toeslagenaffaire weten we dat dit niet zonder gevaren is. Duizenden ouders belandden - vaak onterecht - in de kaartenbak van de afdeling fraudeopsporing.

  • Luizen in de Pels

    onderzoeksjournalisten over het vak

    In de serie van Argos ‘Luizen in de Pels’ vertellen collega onderzoekjournalisten over hun werk, hun scoops en hun werkmethode.

  • Medialogica on Tour

    Na de uitzending gaat Medialogica verder in de klas

    De informatie vliegt ons om de oren in de gedigitaliseerde wereld met filterbubbels, online challenges, desinformatie, viral posts en extreme meningen. Tijdens de interactieve masterclass Medialogica on Tour ontrafelen scholieren en studenten de mechanismen die schuilgaan achter grote mediagebeurtenissen en zo de publieke opinie beïnvloeden.

  • Money to Burn

  • pagina
  • 1
  • …
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • Laad meer
    • bekijk alle dossiers

Journalistiek speurwerk naar opmerkelijke achtergronden bij het nieuws, of zaken die nieuws zouden moeten zijn. Argos is een samenwerkingsverband tussen HUMAN en VPRO.

    • Abonneer je op onze nieuwsbrief
    • Abonneer je op onze podcast
    • Volg ons op Twitter
    • Volg ons op Facebook