Wat zoek jij in jong talent?
"Een radicale oorsponkelijkheid is essentieel als je als maker aan de slag wilt. Dat je het lef moet hebben, maar ook de wil. Je gaat er niet komen wanneer je bij een tegenslag zegt: Dat ligt niet aan mij, maar aan de omgeving. Je moet altijd bij jezelf denken: Ik wil het en ik ga net zolang zoeken tot ik er ben. En dat betekent dat je ook wel eens genoegen moet nemen met een mindere rol. Niet meteen als regisseur, maar als redacteur bij een regisseur die je goed vindt, bijvoorbeeld."
Wat zijn thema’s / ideeën die je graag binnen ziet komen?
"Ik houd van creatieve journalistiek. Dus onderwerpen en thema’s die gaan over de wereld van nu. Hoe staat bijvoorbeeld de generatie twintigers in de wereld, wat gebeurt er op politiek gebied in Europa en dat vertaald naar een creatieve en originele vorm. Ik houd van dat soort programma’s. Ik ben zelf een beetje klaar met het grote gehalte onderwerpen die teveel op de maker gericht zijn. Zo van: Ik wil zwanger worden, maar weet niet wanneer dus ga ik er een film over maken."
Echt? Ik dacht dat dat helemaal het ding was, van nu.
"Ja, maar daar ben ik voorbij. Dat heb ik nu teveel gezien."
Laat Sunny dit maar niet horen!
"Sunny maakt het universeel. In Beperkt Houdbaar wordt ze door haar eigen twijfels lijdend voorwerp in een film die gaat over een veel universeler probleem: de blik van de maatschappij op de vrouw. Dat zijn mooie originele ideeën; om vanuit jezelf relevante onderwerpen aan de kaak te stellen."